Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan fjerne vorter?


mikaragua

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du gjør det feil ..

Det samme gjør mor mi.. Jeg hadde en diger vorte, da mener jeg diger, på tommelen, akkurat mellom tommel og peke finger. kanskje like stor som peke finger neglen.

 

Mor mi også har en vorte, vi satt på "vorte plaster" samtidig, og hun sa jeg ikke måtte pelle på det ,da virka det ikke.. jeg pella og beit og det blødde, og jeg beit mer osv. Plastret gjorde ikke så huden og vorta forsvant , men at nervene og huden ble mer løslig og smått bedøvet.

 

tror det var 2uker - 1mnd så var det kanskje 3*3 mm igjen av den, og den var "innhullet" i fingeren. Litt til, så var den vekk. etter dette har jeg ikke sett noe til det. Mamma har fortsatt sin, lik som det den var.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en del vorter på fingrene før, men er å helt fri for hele jævelskapen. Jeg brukte en slags isgass. Det var en deodorantlignende boks med gass i. Det flugte med noen små svamper som du skulle spraye isgassen på for så og holde svampen rett ned mot vorten. Etter ca 10-12 sekunder var vorten gjennomiset og man kunne bare grave den rett ut med rot og alt. Har aldri hatt vorter igjen etterpå.

Spør på apoteket etter noe lignende. Jeg husker desverre ikke hva produktet het.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Gjest_*

:thumbup:

 

Vorter er forårsaka av virus. Virus skyr sterke eteriske oljar, så du kan "røyke" vekk vortene. F.eks. kvitlauk eller eteriske oljar i badevatnet m.m. som du får kjøpt i helsekostbutikkar.

 

Hakk 1 fedd kvitlauk og ha det i 1/2 glas juice (evt + 1 ts honning) og drikk kvar morgon. Skjer kvitlauk i skiver og legg det på vorta, fest med tape/plaster - kvar kveld og la det vere på over natta.

Lenke til kommentar

For noen år siden hadde jeg en under foten.

Etter en god stund ble jeg så forbanna lei den driten at jeg gikk til legen for å skjære den vekk.

Den var ganske mye større enn jeg trodde den var, og til tross for kraftig bedøvelse under foten så gjorde det sinnsvakt vondt.

I tilleg sa legen at å sette sprøyter opp under foten er noe av det meste smertefulle stedet å sette en sprøyte.

Anyway han skjærte hele faenskapet vekk, bare en pøl av blod i skoen om jeg gikk for langt de par neste dagene, ellers ingen mer problemer!

Lenke til kommentar

Har du prøvd et sånt lite, rundt, brunt plaster du setter rett på vorta? Jeg hadde en på lillefingeren, så jeg prøvde med et sånt plaster. Det er noe stoff i det som etser bort vorta, og etter et par uker så var den helt borte. Jeg gikk med et vanlig plaster over hele den tiden for å holde det på plass, og det fungerte. Får kjøpt det på apoteket, ganske billig, og du får en pakke med flere størrelser på plasterne, så du får et som passer akkurat.

 

Evt kan det være at du har blitt immun mot stoffene som motvirker viruset, på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Evt kan det være at du har blitt immun mot stoffene som motvirker viruset, på en eller annen måte?

8243623[/snapback]

 

Mener du immun mot anti-vorte-stoffene? dvs at vorten tåler medisinen?

8243668[/snapback]

Ja, det var det jeg tenkte på. Vet ikke om det i det hele tatt er mulig da, men det er virus som stadig utvikler seg. Om ikke noe hjelper så er det vel best å dra til en lege og få undersøkt det? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...