Gå til innhold

Xbox 360 - HD-DVD interview


Gorthaur

Anbefalte innlegg

Gamertrailers har tatt en prat med en representant for MS vedrørende den kommende HD-DVD spilleren.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg ble plutselig enda mer spent på spilleren.

Liker også at størrelsen er såpass liten og at det er to usb-tilkoblinger på baksiden.

Det som blir svært viktig er naturligvis at den er svært stillegående og at den yter på lik linje med standalone spillere.

 

Merk dere at denne representanten IKKE benekter at det ved en senere anledning kan komme til å bli utviklet spill til HD-DVD.

De virker likevel veldig fokusert på at ingen skal bli "tvunget" til å kjøpe spilleren, så hvordan de evt løser dette blir spennende å se.

Beveger vi oss i retning av spill på to formater, med ekstra god grafikk og innhold på HD?

 

Litt arrogant holdning til de forskjellige komprimeringene som benyttes på HD-DVD vs Blue-ray, men jeg vet for lite om dette til å si at han har rett eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var jo et interessant intervju. Blir nok en del som kjøper HD-DVD til Xbox360 tenker jeg. Når han snakket om komprimeringen på Blue-Ray, refererte han til de første utgivelsene som brukte Mpeg2-teknologi. Men de nyere utgivelsene vil bruke samme komprimering som HD-DVD såvidt jeg har skjønt, slik at kvaliteten mellom formatene vil være like god. :)

Lenke til kommentar
Gamertrailers har tatt en prat med en representant for MS vedrørende den kommende HD-DVD spilleren.

Vet ikke helt hvorfor, men jeg ble plutselig enda mer spent på spilleren.

Liker også at størrelsen er såpass liten og at det er to usb-tilkoblinger på baksiden.

Det som blir svært viktig er naturligvis at den er svært stillegående og at den yter på lik linje med standalone spillere.

 

Merk dere at denne representanten IKKE benekter at det ved en senere anledning kan komme til å bli utviklet spill til HD-DVD.

De virker likevel veldig fokusert på at ingen skal bli "tvunget" til å kjøpe spilleren, så hvordan de evt løser dette blir spennende å se.

Beveger vi oss i retning av spill på to formater, med ekstra god grafikk og innhold på HD?

 

Litt arrogant holdning til de forskjellige komprimeringene som benyttes på HD-DVD vs Blue-ray, men jeg vet for lite om dette til å si at han har rett eller ikke.

7027116[/snapback]

 

Ekstra god grafikk i spillene tror jeg ikke, men evt. at vi får de lange CGI filmsekvensene som japsene er så glad i.

 

Når det gjelder komprimeringen så har han rett foreløpig. Av en eller annen grunn så har har BlueRay titlene i dag samme komprimering som DVD bruker i dag (10 år gamle Mpeg2), og det ser merkbart dårligere ut enn det HD-DVD titlene gjør som bruker VC1 (ny). Derimot "glemmer" han å nevne at BlueRay også kan bruke VC1, men som sagt, de har ikke gjort det ennå.

 

I sammenligninger av samme filmtitler på hd-dvd og blueray så har hd-dvd kommet tydelig best ut. Men som sagt, dette kan endre seg bare BR også begynner å bruke VC1.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Noen som veit hvordan blir det å importere en slik fra USA? Blir det da en Sone 1 spiller, går det med en PAL 360? Alt av DVD filmer kjøper jeg fra USA da de kommer før, og koster mindre...

å kommer til å fortsette med det med HD-DVD så dette kunne vært greit å vite...

7027327[/snapback]

 

HD-DVD har per dato ikke sonebegrensinger. Det har visstnok vært på agendaen en stund og kommer muligens å bli implementert etter press fra diverse studio.

http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=2879

Ja jeg vet at det er et forutintatt forum jeg refererer til, men akkurat denne tråden virker kredibel og i det minste sannsynlig. ;)

 

Man mener at 'oppgradering' til sonebegrenset spiller kan gjøres via en firmwareoppgradering, så dette er et spøkelse som blir hengende desverre. Men per dato blir det benyttet som et salgsargument ovenfor BD.

 

Når det gjelder 360 spill på HD, har jo dette vert diskutert opp og ned i mente, og jeg vil tro at en løsning ville være å gi ut spill på hybridplater hvor man har både DVD støtte og HD-DVD støtte på ei og samme plate. Men denne teknologien er ennå ung, og sikkert kostbar per dato.

 

VC1 og Mpeg4 enkodet BD kommer på launch filmene til PS3. De fleste av disse vil etter som jeg forstår komme på 50GB plater. Det vil nok dukke opp tester på samme premiss hvor man setter BD opp mot HD-DVD med samme kodek etter som disse dukker opp.

 

Jeg for min del er svært interessert i å se test av PS3 BD opp mot 360 HD-DVD, da disse er i og for seg billigutgavene og i og for seg inngangsbilletten for de fleste til disse formatene. Men jeg frykter samtidig for hvilken nuclear flamewar en slik test ville skape. :(

 

Vi går en svært interresant vinter i møte når det gjelder HD ihvertfall.. :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Hvor mye vits er det med den HD-DVD-spilleren hvis man kun har en SDTV?

7029712[/snapback]

 

Null. Sålenge du ikke vil kjøpe dyrere filmer, heh.

7029732[/snapback]

 

 

Hvor mye vits er det med den HD-DVD-spilleren hvis man kun har en SDTV?

7029712[/snapback]

Ikke noe vits i det hele tatt, med mindre serier og slike ting vil bli gitt ut på en hd-dvd i vanlig format.

7029733[/snapback]

 

danke schön :)

Lenke til kommentar
[url=http://www.gametrailers.com/

 

Merk dere at denne representanten IKKE benekter at det ved en senere anledning kan komme til å bli utviklet spill til HD-DVD.

De virker likevel veldig fokusert på at ingen skal bli "tvunget" til å kjøpe spilleren, så hvordan de evt løser dette blir spennende å se.

 

7027116[/snapback]

Hvordan løse dette? Hva med å gi ut et spill som støtter HD og et som ikke gjør det? Simpelt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...