Gå til innhold

24 sesong 6 - For de som følger USA sendinger.


Anbefalte innlegg

Personlig var jeg skikkelig skuffet over ikke å få se denne "mystiske" personen, jeg villa ha Tony tilbake :)

8676276[/snapback]

Er det noen som vet om dette ryktet bare var et grunnløst rykte eller om produsentene klippet bort den sekvensen etter lekkasjen?

8676298[/snapback]

 

 

Den mystiske personen, eller TBD som han ble kalt, eksisterte mest sannsynlig i et tidlig script for siste episode. Vedkommende som lakk det ut hadde tidligere lekket ut handlingen/script til flere episoder. Men så kom det forrige uke en "gammel traver" på spoilerfronten for 24 med spoilere som tydet på annet. Blant annet TVguide ble lurt og skrev i sin beskrivelse for finalen at en "person man lenge trodde var død vil komme tilbake".

 

De endret i sin tid scenen hvor Chapelle ble skutt av Jack. Opprinnelig ville ikke Jack skyte han, men grunnet lekkasje så endret de det til den sjokkerende handlingen. Om det samme har funnet sted her vites ikke.

 

Annen spoiler som viste seg å ikke være sann er at Phillip faktisk var faren og ikke bestefaren til Josh, etter at han forgrep seg på sønnens kone for mange år siden. En tvist de heldigvis gikk bort fra (seriøst, hele familiedramaet denne sesongen har vært tåpelig).

 

Nå som jeg har sett slutten en gang til så er den egentlig ganske bra. Den gir en overgang og ganske frie tøyler. Men det er litt kjipt uten noe som kan hype opp neste sesong og uten noen cliffhanger å diskutere de neste 6-7 månedene :)

 

Edit: I følge Gordon så endrer de ikke grunnet spoilers, men kan endre mye fordi ting ikke fungerer. Hør intervju her;

 

http://tvweek.com/docs/docs/24_BLT_5_22.mp3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper bare at de gjør neste sesong skikkelig. Denne sesongen synes jeg har vært preget av lite kreativitet og mange gjentakelser. Selvom jeg sannsynligvis kommer til å se ut hele neste sesong i håp om at den blir bra, akkurat slik jeg gjorde med denne. Ventet på at det skulle ta seg skikkelig opp mot slutten, noe det dessverre ikke gjorde.

Lenke til kommentar

Endelig var den over, en kjedelig slutt på en dårlig sesong 24. Ikke fikk vi den vanlige dramatiske slutten, men kun oppsummering og lykkelig slutt. Siste scenen var forsåvidt bra dog, selv om den ble litt for bløt.

 

Skuffet var jeg også over at den såkalte mystiske personen aldri viste seg, ergo var det kun tull alt av rykter som har florert på nettet den siste tiden.

 

Avslutningen lot en del dører stå åpne, i tillegg er det soleklart at produsentene gjør alvor av "nyskapningen" de har lovet for neste sesong, ved å gjøre store beskjæringer av rollebesetningen. Chloe, Morris, Doyle, Milo, Curtis, Bill, Karren og til og med muligens Jack er bortevekk fra serien. Sistnevnte tror jeg dog (heldigvis) vi ikke har sett det siste av enda, men selv om Keifer har tegnet kontrakt for 2 sesonger til, betyr det vel ikke nødvendigvis at produsentene ønsker han ut avtalen. Dette er dog en diskusjon som hører hjemme i en egen tråd.

 

Edit: Er klar over at liste over forsvunne personer er mye lenger, men de jeg har skrevet er de jeg mener var viktigst av personene i sesong 6.

Endret av Stikko
Lenke til kommentar

Så, da var det slutt for denne gang. En heller middelmådig sesong av 24 som startet med et pang, de fire første episodene var helt ville, og så gikk det ganske mye nedover. Hadde håpet at sesongavslutningen skulle redde hele greia, og med de ryktene som gikk om en person som skulle dukke opp igjen, så ble jo det håpet virkelig blussa opp.

Dette skjedde da ikke, det ble den kjedelige slutten som for alt jeg vet kunne avslutta hele 24-eventyret, i stedet for den kjempecliffhanger-slutten som kunne fått oss til å gruble, diskutere og glede oss helt fram til neste sesong. Så sånn sett var det veldig skuffende.

Lenke til kommentar
Jack var personen som skulle stå opp fra de døde

8681168[/snapback]

han dør aldri uansett ^^

 

Men jeg tror far hans overlevde ^^

Men sesong 6 ga mye svar på ting fra sesong 5...

8681195[/snapback]

 

Poenget var at Jack sin menneskelige side som hadde vært død siden Teri daua, vender tilbake.

Lenke til kommentar
Jack var personen som skulle stå opp fra de døde

8681168[/snapback]

han dør aldri uansett ^^

 

Men jeg tror far hans overlevde ^^

Men sesong 6 ga mye svar på ting fra sesong 5...

8681195[/snapback]

 

Akkurat det har jeg liten tro på, det ville først og fremst måtte eksistert en eller annen syk forklaring på hvordan han overlevde. Mannen var både skutt og etterlatt for å bli bombardert sekunder senere, så har sterke tvil. I tillegg har han utspilt sin rolle som "bad guy", og er nokså oppbrukt, og vil derfor ikke ha noe å bidra med i en evt revansj.

Lenke til kommentar

Jaja, da var sesongen over for denne gangen.. Er litt skuffet over slutten, men vi kan vel ikke alltid få en cliffhanger på slutten sesongen.

 

Nå har de i ihvertfall et hav av muligheter mot sesong 7 som bør bli bedre enn denne sesongen. Som Nevnarion sier så var de 4 første episodene sykt bra, men de andre har ikke helt levd opp til forventningene. Håper virkelig et nytt cast og nye omgivelser kan gjøre det slik at sesong 7 blir det sykeste vi har sett fra 24 noensinne!

 

Takk for denne sesongen kong Bauer!

Lenke til kommentar
Som Nevnarion sier så var de 4 første episodene sykt bra, men de andre har ikke helt levd opp til forventningene.

8683959[/snapback]

 

Jepp, og i tillegg har det da vært noen uforglemmelige situasjoner, for eksempel scenen når Jack knerta en haug med terrorister og hengte Fayed opp i taket. Sånne ting gir pluss i boka, så sesong 6 har ikke vært totalt mislykket. Men det er en av de svakere sesongene ja.

Lenke til kommentar

Tja, en fin slutt på en dårlig sesong. Likte best siste delen av episode 24 når Jack kom til James og konfronterte han. Gir hele sesongen en 3(,5) og sesongavslutningen en 4(,5).

Litt skuffet over at den mystiske personen ikke kom (egentlig at Tony ikke kom). Men det er akseptabelt. Heretter skal jeg prøve å holde meg unne store spoilere.

 

Hvor mange ganger har Jack Bauer faktisk bannet (noe mer enn Damn it!)? Morris sa jo "bloody hell" denne episoden. Hvorfor ikke mer banning?

Lenke til kommentar

Likte egentlig slutten bra. Var noe helt annet enn det som vanligvis blir servert på den fronten. Denne avslutningen ga jo for første gang hint om at jack er lei, noen som absolutt har rot i virkligheten når han har vært utsatt for såpass som han har gjennom 6 sesonger.

 

Chloe må jo ut, det hersker det liten tvil om, men tror kanskje morris får en større rolle enn før, og det kan være bra.

Bill kommer hvertfall tilbake. Hvis ikke blir hvertfall jeg meget skuffet. Vi får et gjenblikk med pres Palmer, enten som grønnsak, eller president.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...