Gå til innhold

hvordan fungerer denne vannkjølinga?


Anbefalte innlegg

Hei!

Bestilte vannkjøling frå microplex.no i går.

Kjøpte hydor seltz L30 II

cooltek dualrad radiator

Swiftech apogee vannblokk

Swiftech MCW60 eller kva det heiter til skjerkortet

Skal ikkje ha vanntank, men T-line.

coolsleeve

også har eg kjøpt nødvendige nipplar og slangar. systemet går på 3/8" id.

Pris: 2265 kr ink. frakt.

 

Har eg gjort nokon seriøse feil her eller er dette eit greit system?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville vell egentlig valgt en annen pumpe...f.eks en 12v pumpe fra swiftech eller danger den...

6991356[/snapback]

 

Hadde faktisk tenkt på den danger den pumpa, men så var ikkje den på lager:( så valde derfor hydor pumpa pga. 1200L og 0,195 bar.. Pumpa er vel ikkje så veldig dårleg vel?

Lenke til kommentar

SLUTT Å UTTALE DERE PGA PRIS UTEN BELEGG FOR DET! :angry: Hydor-pumpen har vist seg å ha særdeles gode egenskaper mhp trykk og kapasitet i tester. OK, disse er noen år gamle, men en pumpe er en pumpe. Jeg har selv denne hydorpumpen, og det du må være klar over er at den vibrerer ganske godt, så den bør settes på et vibrasjonsisolerende underlag, f.eks. skumplast, armaflex, tykk gummi etc. Den blir litt varm utenpå, men dette skal ikke ha mye å si for vanntemp.

Lenke til kommentar
Eneste jeg ville endra på var pumpa... Jeg har ingen erfaring med den, men synes den virker litt tvilsom :p . Den nye fra danger den de nettopp har fått inn ser interessant ut, til en billig pris :)

6995118[/snapback]

 

Ja, hadde tenkt å bestille den danger den pumpa, men den var utsolgt, så då blie det hydor pumpa... Men den virka vel? :p

Lenke til kommentar
SLUTT Å UTTALE DERE PGA PRIS UTEN BELEGG FOR DET! :angry: Hydor-pumpen har vist seg å ha særdeles gode egenskaper mhp trykk og kapasitet i tester. OK, disse er noen år gamle, men en pumpe er en pumpe. Jeg har selv denne hydorpumpen, og det du må være klar over er at den vibrerer ganske godt, så den bør settes på et vibrasjonsisolerende underlag, f.eks. skumplast, armaflex, tykk gummi etc. Den blir litt varm utenpå, men dette skal ikke ha mye å si for vanntemp.

6997767[/snapback]

 

Den går på 230V ja, men er kabelen lang nok?

Lenke til kommentar
Den går på 230V ja, men er kabelen lang nok?

6998557[/snapback]

 

Den går på 230V, og kabelen er rimelig lang. Har du forgreningen for strøm noenlunde i nærheten av kabinettet har du intet problem :thumbup: Jeg kjørte min ledning ut en ledig pci-slot. Hvis du ikke gidder å ta ut og inn kontakten hver gang du skrur av/på maskinen, kan du montere en ledningsbryter. Jeg vet IKEA har sett med ledningsbryter montert på en ledning, og da vil du også få en liten forlengelse i samme slengen ;)

Lenke til kommentar

Vet de selger ferdige men vis du lager det selv kommer det på under hundrelappen...og det er ikke særlig vanskelig.

 

Jeg kjøpte relee og en diode på clas ohlson og det har fungert strålendes i over et år vertfall... Det fungerer ennå bare så det er sagt...jeg har bare gått over til å bruke en annen pumpe. Kan legge ut artikkelnr vis du er interesert i å lage selv.

 

releet: produktnr: 22-3327 på clas ohlson.

dioden: produktnr: 36-1219 på clas ohlson.

Endret av magnulf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...