Gå til innhold

hvordan fungerer denne vannkjølinga?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
og tar lett livet av dine harddisker.

7887332[/snapback]

 

Hææ?

Ikke engang enorme mengder med støv tar livet av harddisker med mindre en luring har åpnet dem, da kan ikke selv det reneste kabinett redde dem.

 

Og skal man gjøre rent er det fortsatt min mening at å suge støvet bort er bedre enn å blåse det innunder og innimellom komponeter.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
og tar lett livet av dine harddisker.

7887332[/snapback]

 

Hææ?

Ikke engang enorme mengder med støv tar livet av harddisker med mindre en luring har åpnet dem, da kan ikke selv det reneste kabinett redde dem.

 

Og skal man gjøre rent er det fortsatt min mening at å suge støvet bort er bedre enn å blåse det innunder og innimellom komponeter.

7888618[/snapback]

 

En støvsuger er vel ikke akkurat bra for en pc, er det vel?

 

Vanlig støv tar nok ikke livet av en disk, men aluminiumsstøvet som komme etter å ha boret hull med en hullsag er nok mye mer skadelig enn vanlig støv.

Lenke til kommentar

Den tide, den sorg :)

 

Men det er nå vannkjølinga viser kva den kan!

 

Før då eg prøvde meg på 4,1 ghz med 1,6V, kom temperaturen for oppi 72 grader, men nå har eg den på 4,2 ghz og 1,7V(!) og temperatren er ikkje meir enn 60-62 grader load. Og temperaturen endra ikkje på seg så mykje sjølv om eg skifta på spenninga betraktelig. Så dette er på ein måte ei ny kjøle system :dribble:

Lenke til kommentar
En støvsuger er vel ikke akkurat bra for en pc, er det vel?

 

Vanlig støv tar nok ikke livet av en disk, men aluminiumsstøvet som komme etter å ha boret hull med en hullsag er nok mye mer skadelig enn vanlig støv.

7889388[/snapback]

 

Det er nok mye mere skadelig for PCn ja, men ikke for disken nei, dvs printet er akkurat like utsatt som resten av PC'n, men selve disken med alt det mekaniske er akkurat like upåvirket av al-støv som annet støv.

 

Edit quoting

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar
og tar lett livet av dine harddisker.

7887332[/snapback]

Og skal man gjøre rent er det fortsatt min mening at å suge støvet bort er bedre enn å blåse det innunder og innimellom komponeter.

7888618[/snapback]

Og hva bruker du til dette, en støvsuger?

7889248[/snapback]

 

Når jeg rengjør en sjelden gang går jeg over vifter og kjøleribber mekanisk. Prinkort blåser jeg forsiktig over, evt om det er veldig mye gammelt og/eller fett i støvet går jeg over med så vidt fuktig klut. På ingen måte noen optimal måte men IMO bedre enn komprimert luft. Skulle gjerne hatt en slange med myk børste i den ene enden, koblet til batteristøvsugeren i den andre.

 

Komprimert luft har store deler av industrien funnet ut at er drepen for en PCer. Som regel klarer de seg best alene intil varmen blir et problem. Men hjemme med overklokking og støykrav er det lite aktuellt.

Lenke til kommentar
Aldri sett problemet med støvsuger  ;)  Har støvsugd inni min uten problemer... Men skal nå støvsuge psu skikkelig. Kan psu'er i det hele tatt skades av statisk elektrisitet?

7949817[/snapback]

Du har aldri hatt problemer enda, men støvsuger du ofte i pcen din er det ikke et spørsmål om hvis, men når noe dør av statisk elektrisitet. Skaden kan godt allerede være gjort, men det kan ta lang tid før komponentene dør.

 

Hvorfor ikke bruke trykkluft på boks i PSU? Hold den opp ned og spray, og alt kommer ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...