Gå til innhold

hvordan fungerer denne vannkjølinga?


Anbefalte innlegg

Trenger ein Vdroop mod på skjermkort då? ;)

 

Men ATI tool klarar å gje kortet 1,57 V. Så det er ikkje veldig nødvendig med Vmod...

7842987[/snapback]

VDroop er ikke dumt, vis volten er litt ustabil;) Neida, volten er ikke det største problemet, bare ha god nok kjøling.(Ville sagt at standard kjøling er bedre enn BigWater med CPU og GPU cooling, men bare vis du stiller standard vifte på 100%.. Den står på 25-30% standard av en eller aen merkelig grunn..Hva gjør vel litt støy når tempen koser seg?;)

7847842[/snapback]

 

Du har vel stock kjøling nå? Kva temp har du? Eg ganske høg temp for å ha vannkjøling. 70 grader load med 1,57V på kjernen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har vel stock kjøling nå? Kva temp har du? Eg ganske høg temp for å ha vannkjøling. 70 grader load med 1,57V på kjernen.

7848261[/snapback]

 

70c load med MCW60? :dontgetit: Da har du garantert gjort noe feil. Dårlig kontakt ellers så overbelaster du radiatoren din så det holder!

7861132[/snapback]

 

Hehe. Nei, eg veit ikkje om eg gjere noko feil, men CPUen min holder 65 grader load og skjermkortet blir veldig varmt då.... Det er vel radiatoren min som ikkje klarar dette :( Det er god kontakt mellom CPu og blokk, og eg trur at det skal vere god kontakt med GPUen også.....

Lenke til kommentar
Det er som regel ikke verre enn å kjenne på radiatoren, hvis du virkelig har god kontakt er nok radiatoren glovarm å ta på...

7861463[/snapback]

 

ehh, den er ikkje akkurat glovarm, men varm er den. Men eg har nettopp sett på CPU blokken, og den har god kontakt nå, men tempen er den same fremdeles. Begynner å lure på om det kabinett viftene som ikkje klarar å få vek kden varme lufta nå :hmm:

BTW radiatoren er ein Colltek dual rad.

 

Har du fleire forslag?

Lenke til kommentar
Du har vel stock kjøling nå? Kva temp har du? Eg ganske høg temp for å ha vannkjøling. 70 grader load med 1,57V på kjernen.

7848261[/snapback]

Ja, stock kjøling.

Bruker 50% vifte, og temperaturene er med 20C romtemp:

 

Idle:

Kjerne: 29-31*C

Omgivelse: 25-30*C

 

Load(Doom3, 3DMark 06):

Kjerne: 39-45*C

Omgivelse: 33-38*C

 

Har god luftsirkulasjon i kabinettet..

 

Har brukt Everest 06 Ultimate OG RivaTuner til temperaturlogging..

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Det er finst ingen knekk i slange... Luftflyten gjennom raden.. Vel den eer ikkje heil på topp, men eg kjenner at lufta som kjem ut av radiatoren er ganske varm.... Flowen min? vatnet snur 90 grader når den skal inni pumpa igjen frå T-koplinga. Kan det ha noko med dei tempen eg har å gjere?

Lenke til kommentar
Tharsan: Det er ikke umulig. Slangen mellom t-line/tank og pumpe bør være så kort som mulig, og helt uten svingning. Dessuten skal ikke luften som kommer ut av raden være varm. Da har du overbelastet radiatoren din. Skru opp viftene.

7864615[/snapback]

 

åå, så luften skal verre litt varmare enn luft tempen? hmmm. lufta er altså veldig varm når eg spela og då har GPu tempen og CPU tempen vore oppi 70-75 grader...

 

Edit: skrur eg opp viftene, så blir det veldig bråkete :(

 

Edit nr. 2: Prøvde å kjøre radiatoren heilt passiv og scana for artifacts + 1x prime som resulterte i at GPU blei stressa for fult og CPUen. Slanga var veeldig varme då....

Endret av tharshan
Lenke til kommentar
Men eg har L 30 og den er vel kraftigare... Hugsa du kva slags spenning du gav kortet ditt?

7867425[/snapback]

 

Kan ikke helt sammenligne med X1800XT, men pumpa vel fullt med volt :p (1.57V)

7867450[/snapback]

 

Det samma gjer eg her og.... Men radiatoren min ligger i bunnen av kabinettet mitt. kan det ha noko seie?

Lenke til kommentar
Jeg regner med at du har hull i bunn da eller? Prøv å sette på noen kraftige vifter og se om du får ned temperaturen, eller mål vanntemperaturen om du har mulighet til det(jeg bruker multimeteret mitt til det)

7867581[/snapback]

 

Eg har fire hol nede i bunnen. Dessverre så har eg ikkje fleire 120 mm vifte :(

Den eine går på 2800 rpm og den hin 2000 rpm.... Multimeter til måle vatntempen? Er det mogleg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...