Gå til innhold

hvordan fungerer denne vannkjølinga?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjedelig. Hvilke slanger har du? Jeg måtte kjøpe en stump med 3/8" Tygonslange for å få tredd på de medfølgende niplene. Jeg har også fjernet det dekselet som er "foran" på pumpen (ved innsuget). Og for dere tvilernisser, sjekk denne testen: http://www.systemcooling.com/hydor_l30ii-01.html

 

Spoiler for denne testen er trykkegenskaper som slår eheim 1048 og 1250 :tease:

"Heller kjøpe eheim"....

Endret av baronKanon
Lenke til kommentar

Som sagt, jeg brukte de medfølgende niplene med silikonslanger av 3/8" størrelse. Får du andre slanger på niplene, er jo det bra. Får du ikke det til, har du 2 muligheter: silikon/tygon eller tykkere pvc og overgang... Er du bekymret for prisen av silikonslanger, så trenger du kun en liten stump mellom pumpe og de nærmeste komponentene ;)

Lenke til kommentar

Veit du årsaken?

Det var uansett veldig kjipt...

Forresten... Har du husket på å putte inn ekstra strøm til skjermkortet ditt? Hvis det trenger det da... Mitt skjermkort peip konstant når det ikke fikk ekstra strøm. Kanskje dette er problemet? Skal litt til før ett skjermkort dør, mitt derimot har opplevd mye rart! Blant annet vann! :) Og det er i sin beste velstand.. :) Håper det fortsetter å være det og.. :D

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Veit du årsaken?

Det var uansett veldig kjipt...

Forresten... Har du husket på å putte inn ekstra strøm til skjermkortet ditt? Hvis det trenger det da... Mitt skjermkort peip konstant når det ikke fikk ekstra strøm. Kanskje dette er problemet? Skal litt til før ett skjermkort dør, mitt derimot har opplevd mye rart! Blant annet vann! :) Og det er i sin beste velstand.. :) Håper det fortsetter å være det og.. :D

7034644[/snapback]

 

Dersom det ikke er koblet til strøm til X1800XT vil det komme opp en melding på skjermen om det. Du vil heller ikke få bootet før strøm er tilkoblet.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Bare av nysgjerrighet, fikk du nytt kort av komplett?

 

Er vel ikke komplett sin feil at du ikke klarte å montere vannkjølingen, så er derfor veldig interessert i å høre hvordan denne saken endte.

7837812[/snapback]

 

Saken endte med at eg fekk ijen pengane, 3700 krm og eg køpte megein X1950XTX :D Det var hyggeleg av komplett :)

Lenke til kommentar
Trenger ein Vdroop mod på skjermkort då? ;)

 

Men ATI tool klarar å gje kortet 1,57 V. Så det er ikkje veldig nødvendig med Vmod...

7842987[/snapback]

VDroop er ikke dumt, vis volten er litt ustabil;) Neida, volten er ikke det største problemet, bare ha god nok kjøling.(Ville sagt at standard kjøling er bedre enn BigWater med CPU og GPU cooling, men bare vis du stiller standard vifte på 100%.. Den står på 25-30% standard av en eller aen merkelig grunn..Hva gjør vel litt støy når tempen koser seg?;)

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...