Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte litt på en slik "hitlerjügend"-frisyre som jeg så postet her et sted, men er det noen som har noen gode eksempler på denne frisyren? Evt. forslag til andre frisyrer mottas med takknemlighet :)

 

Har ganske tykt, mørkbrunt hår. Kan sikkert poste bilde av meg om det gjør det mye lettere å komme med forslag. ;p

 

Jeg gikk nesten for det i dag, etter å ha spart håret i over 1 år. Har noen muntlige eksamener i nærmeste framtid, samt en del arr i hodebunnen, så jeg ville ikke virke altfor "alternativ" helt enda.

 

Først ba jeg frisøren om å klippe sidene og håret bak til ca. 1,5 cm (her kan du be om maskinkort i den lengden du vil). Hun satte opp håret på toppen, og gikk igang. Mens hun klipte bestemte jeg meg utfra hva jeg så i speilet, og ba henne klippe mer mot toppen til jeg ble fornøyd.

 

Så startet hun på toppen, og jeg prøvde noen forskjellige lengder før jeg bestemte meg, klippet litt mer bak enn foran, og i forskjellige lengder foran for mer volum (jeg har litt tynne, men mange hårstrå).

 

 

 

Poenget jeg prøver å komme fram til er at det kan være lurt å gradvis jobbe seg fra en tradisjonell hårstil til en undercut/HJ-sveis. Når det først er så dyrt å få klipt seg trenger man ikke skynde seg og rase ut etter 15 min. I tillegg er det litt risky å få prikk lik sveis som et bilde, fordi ansiktsformene mest sannsynlig varierer, men det er jo absolutt bra å ha det som et utgangspunkt så frisøren ikke klipper feil fra starten av.

 

Jeg angrer litt på at jeg ikke tok enda mer på sidene, men prøver ut det neste gang. (5 dager sida forrige innlegg, fikk du klipt deg?)

Endret av Stoop kid
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaringer med hårmousse for menn?

 

Jeg har litt over medium lengde og tror nå at mousse må være veien å gå for å beholde en naturlig fasong på håret. Pastene gir så variabelt resultat fra dag til dag, og håret må nesten ha en naturlig fetthet for at det skal se bra ut.

 

Nærmeste eksempelet på lengden min og slik jeg tilnærmet vil ha det er Ashton Kutcher i What happens in vegas. http://www.imdb.com/title/tt1033643/

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter voks/paste/gel og en god sjampo + balsam for håret mitt.

 

Bruker nå KMS California molding paste, men virker ikke som ønsket. Problemet er at det ser greit ut akkurat når jeg har "stylet" det, men så faller det ned så fort.

 

Tror jeg trenger noe med litt mer hold i, men uten at det blir for fett og ekkelt.

 

Har litt tynt og tørt hår, med snurr i enden. Er på utkikk etter en sjampo og balsam som ikke gjør det tørt, og som kanskje hjelper litt med volumet eller at det blir litt mer fyldig, om det er mulig.

 

Tar gjerne imot tips :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hey!

Jeg trenger en ny frisyre. Er lei av håret mitt slik det er nå, det er oppklipt, og "henger" bare der om dere skjønner. Igjennom hele ungdomsskolen hadde jeg relativt kort hår (alltid forbi ørene, og som oftes litt lengre enn haken), men når jeg kom på videregående bestemte jeg meg for å spare en stund, for å se hvordan det var. Og det var alt for kjedelig, så jeg har lyst på en kul frisyre igjen (den må ikke kreve for mye styling, det kræsjer med morgenrushet mitt). Håret mitt er glatt, mørkeblondt og helt normalt tykt.

 

Er det noen litt kortere jentefrisyrer dere syns er fine? De må være litt rocka, siden det er det jeg liker best, men jeg setter pris på alle bidrag så lenge det ikke er snakk om overdrevne emo-frisyrer.

Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/586705

 

Hva synes folk om sånn halvlangt hår? Vurdert å klippe, men føler jeg kler det godt i forhold til mange andre sveiser.

 

Det er vel helt likt som alle andre trettenårige gutter går? Sk8tr, wannabe og sånne folk

 

Nei, det er det ikke. Nå fikser jeg ikke håret etter hvordan andre har det, men fordi jeg føler jeg kler det bedre enn andre frisyrer. Hvordan i huleste kan du si det er wannabe? Prøver ikke å være noen andre enn meg selv. Synes det der bare var teit... Jeg skater, ja.. Men hva har det med saken å gjøre? Verdt mindre? Lol..

Endret av robbern9292
Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/586705

 

Hva synes folk om sånn halvlangt hår? Vurdert å klippe, men føler jeg kler det godt i forhold til mange andre sveiser.

 

Nei, det er det ikke. Nå fikser jeg ikke håret etter hvordan andre har det, men fordi jeg føler jeg kler det bedre enn andre frisyrer.

 

Ingen grunn til å hisse deg opp og bli selvmotsigende. Det er heller ingenting galt med å passe inn eller være typisk. Etter min smak burde du ha enten ha kortere eller mye lengre hår, samt bruke mindre hårprodukt. Liker ikke helt den lengden der.

Endret av Stoop kid
Lenke til kommentar

http://bildr.no/view/586705

 

Hva synes folk om sånn halvlangt hår? Vurdert å klippe, men føler jeg kler det godt i forhold til mange andre sveiser.

 

Nei, det er det ikke. Nå fikser jeg ikke håret etter hvordan andre har det, men fordi jeg føler jeg kler det bedre enn andre frisyrer.

 

Ingen grunn til å hisse deg opp og bli selvmotsigende. Det er heller ingenting galt med å passe inn eller være typisk. Etter min smak burde du ha enten ha kortere eller mye lengre hår, samt bruke mindre hårprodukt. Liker ikke helt den lengden der.

 

Synes bare måten han presenterte det på var frekk. Kunne heller sagt hva som var bra/feil. Som du gjorde nå. Smaken er jo som baken. Må innrømme at sveisen er litt preget av idretten også.. Er hockeygutt, så har alltid vært vanlig med et lite pledd.

Lenke til kommentar

Hei dere! jeg trenger hjelp. Her er et bilde av håret mitt. Det er begynt å bli slik i det siste. Selvfølgelig, alle hår blir jo seende litt sånn ut med full blits rett på, men skjønner dere problemet? Det er ikke noe smooth og sjarmerende lenger. Jeg vasker omtrent annenhver dag. Hva burde jeg gjøre for å få håret mitt til å bli pent igjen? Jeg vil ha det litt mørkere med flere skygger i. Mere gjyllent og sjarmerende.

Endret av TSP
bilde fjernet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...