Gå til innhold

Hårtråden, diskusjon rundt emnet hår.


Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er riktig tråd men...

Jeg bare lurte på om det er noen som kan litt om sånne frisør ting.

Når jeg pleier å klippe meg så synes jeg det er vanskelig å forklare friøren åssen jeg vil ha håret. Jeg pleier som regel å bare si: klipp litt på her og der, behold den også tynn ut håret.

Det tar liksom bare 5-10 min, og jeg føler at jeg kunne ha sagt mer enn bare tynn ut og klipp her. Jeg kan jo ikke så mye om dette her så jeg vet ikke hva jeg skal si.

Når jeg ser på andre så bruker de 20 min ++.

Jeg har sett at frisørene har mange forskjellige sakser og jeg lurer på hva de gjør.

Så jeg lurer på om noen kan forklare meg hva de saksene heter og gjør.

Jeg vil også om det er flere ting jeg kan gjøre enn å tynne ut håret. Har hørt om "å klippe håret i lag" eller noe sånt? :S

 

Det var litt vanskelig å formulere denne teksten fordi jeg kan nesten ingenting om dette.. og det ville vært fint om noen kunne ha svart på disse spørsmålene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål. Skulle farge håret mitt igår, med sånn hårfarge man kjøper på butikken - Og det sto man måtte ta hudallergi-test 48 timer før man farget håret. Man skulle ta og smøre litt på huden med en q-tip.

 

Jeg gjorde dette, og det begynte å svi veldig med engang og nå er jeg fortsatt rød og sår der. Da går jeg ut ifra at jeg ikke kan bruke denne hårfargen da?

Lenke til kommentar

Vil tro det. Hva er hårfargen basert på?

Det er spesielt kjemikaliet PPD (para-phenylene-diamin), som er allergifremkallende. Stoffet var tidligere forbudt i hårfargeprodukter i Frankrike, Tyskland og Sverige, men i dag tillater EUs kosmetikkdirektiv inntil seks prosent av stoffet i hårfarge.

 

Mer enn tre av fire hårfargeprodukter inneholder ifølge Science Daily kjemikaliet PPD eller lignende stoffer. Det er ennå ikke utviklet alternative og mindre farlige stoffer som helt kan erstatte PPD.

http://www.aftenposten.no/helse/article1630888.ece

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Skal du ta dreads eller få deg Cornrows burde du iallefall ta de på Studio africa som er den originale dreadlocks & alternative hårsalongen i Oslo. Studio dreads har forsøkt å rappe hele konspetet til Studio africa og kamuflerer det hele som sitt eget. Konsept, design ,navn, interiør osv tilleg lyver de på sef 12-13 års erfaring.

 

www.studioafrica.no

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

I mange måneder nå, har jeg brukt Garnier fructis surf hair. Kjempefornøyd. Men nå skulle jeg kjøpe ny boks igår, og da var det ikke igjen. Så jeg gikk og spurte, og da hadde den visst gått ut av produksjon :(

 

noen som veit om noen lignende som garnier fructis surf hair?:)

 

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Hva er beste metoden for å fjerne hår mellom øyenbrynene? Voksstrips?

 

Hvis det ikke er veldig mye, hadde jeg brukt pinsett og nappet ett og ett. Gjør det rett etter du har dusjet, for da er porene i ansiktet mer åpne og det vil ikke gjøre like vondt.

 

Enig her. Etter man har nappet dem et par ganger så blir det en vanesak og gjør ikke vondt i det hele tatt. Kjøp deg en god pinsett om du ikke allerede har en som funker. Den beste jeg har prøvd er Tweezerman. Online så koster de minste rundt en hundring. Mye for en pinsett, men denne vil du ha i evigheter og ikke bli sløv om du tar vare på den.

Lenke til kommentar
I mange måneder nå, har jeg brukt Garnier fructis surf hair. Kjempefornøyd. Men nå skulle jeg kjøpe ny boks igår, og da var det ikke igjen. Så jeg gikk og spurte, og da hadde den visst gått ut av produksjon :(

 

noen som veit om noen lignende som garnier fructis surf hair?:)

 

på forhånd takk.

Mener at jeg så den i Sverige på Svinesund i går i matbutikken.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, er det en enkel måte å få håret til å "legge" seg mer på hodet? mitt hår strekker seg på en måte opp fra hodet. Ved panna går det på en måte rett fram og så krummer det seg nedover. Ikke akkuratt greit om man vil style det; er jo så hardt og uhjelpsomt :p

 

Veldig vanskelig å forklare, men vil basically ha det tynnere og lettere å jobbe med.

 

EDIT: Bruker H&M GelWax regelmessig og DobbelDusch når jeg dusjer :roll:

Endret av Thomaes
Lenke til kommentar

Thomaes,

For det første kan du slutte å bruke billig dritt som ødelegger håret ditt. For det andre må du gå til frisøren og tynne ut håret ditt hvis du vil ha det tynnere. Jeg skjønner forsåvidt ikke noe av forklaringen din. Hvilken type frisyre ønsker du?

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...