Gå til innhold

Har visa electron en kjøpegrense?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tull
Betaling av postoppkrav på postkontor går som kontantuttak. Du tar ut penger som du betaler for postoppkravet. Postkontoret er ikke selger av den varen du får.

6970988[/snapback]

6971474[/snapback]

 

ikke egentlig. jeg advares mot å bruke mastercard/visa når jeg er hos posten fordi det går som kontantuttak og dermed koster. Har ikke sjekket med mine leverandører av kort om en evnetuell kostand, men avstår fra å prøve

Lenke til kommentar
Betaling av postoppkrav på postkontor går som kontantuttak. Du tar ut penger som du betaler for postoppkravet. Postkontoret er ikke selger av den varen du får.

6970988[/snapback]

 

 

Dette stemmer.

 

Betaling av av postoppkrav hos posten går som kontantuttak og ikke varekjøp. Det er derfor grensen vedkommende har på kontantuttak som er gjeldene.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med visa electron og betaling over nettet? Tenker da på bestilling fra f.eks netshop.

6973110[/snapback]

 

 

Det går ikke og kjøpe varer over nett med Visa electron, dette er vel sikkert en slags sperre for og hindre at småunger kjøper masse dritt på nettet... ;) Det er mulig og få vanlig VISA når du er under 18 år, men da må du ha underskrift av begge foreldre...

Lenke til kommentar

Dette varierer naturligvs, står vel i avtalen du har med banken din (hvis du har vært så lur at du tok vare på papirene). Jeg har vel grense på 8000 kroner i butikk, og har dratt kortet på beløp rundt et par-tre tusen kroner noen ganger... aldri vært noe problem. Men i verste fall får du ikke ut pakken, så må du gå i banken og ta ut pengene og komme med kontanter på posten :p

 

Stiller meg tvilende til at posten blir regna som kontantuttak på lik linje med minibank, men tør egentlig ikek uttale meg på den.. :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har iallefall en uttaksgrense i butikker og minibanker på 7.500 kroner uka med Visa Electron. Hvis jeg går i banken er det ingen grenser. Brukes PostBanken. Så hvis du bruker det skal det være problemfritt.

 

Ps: Kan man betale med Visa Electron der det står at de tar Visa på nettet? Er jo Visa begge deler, men det er vel en forskjell på dem også. Ellers hadde det ikke vært noe poeng i å ha to forskjellige navn ;)

Lenke til kommentar

Jeg hentet en pakke fra komplett for noen mnd siden, og den kostet ca 8100.- kr. Betalingen gikk helt fint med mitt visa electron.

 

Christer, nei du kan ikke kjøpe noe via nettet med electron kortene, da dette er online kort og ikke et kredittkort. Noen tjenester vil virke, men bare hvis kjøpestedet har online funksjon, som foreksempel bensinstasjoner ol.

 

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar
Jeg hentet en pakke fra komplett for noen mnd siden, og den kostet ca 8100.- kr. Betalingen gikk helt fint med mitt visa electron.

 

Christer, nei du kan ikke kjøpe noe via nettet med electron kortene, da dette er online kort og ikke et kredittkort. Noen tjenester vil virke, men bare hvis kjøpestedet har online funksjon, som foreksempel bensinstasjoner ol.

 

 

Mvh Erik

6973270[/snapback]

 

åå, kjipt da. Fikk kortet i dag skjønner du. Første jeg la merke til var alle kodene bakpå som man trenger for å betale hos netshop..

Tror egentlig grensa mi er 2500kr. Er ikke sikker, men tror det.

Lenke til kommentar
Du kan ikke betale mer enn 1000 kroner med disse kortene (om det er grensa da..) Punktum! Egen erfaring.

 

Mitt forrige Visa Electron hadde 1000 kroners grense, og den gjaldt uansett. Om du er over 16, så kan du få et nytt i banken, med 2500 kroners grense.

6972995[/snapback]

 

Har henta pakker på over 3000kr på posten, er ikke noe problem det. Så vidt jeg vet så er det kostnadsfritt(med min bank i hvert fall)...

Lenke til kommentar

Christer1: Uten at jeg skal drive reklame for banken, har Nordeas Visa Electron mulighet for å brukes som et vanlig Visa, uten kreditt, men med kjøpegrense (ikke helt sikker på grensen).

 

Selv bruker jeg PayPal på eBay, betaler i norske og utenlandske webshopper, og til og med Steam har gått.

 

Jeg synes det er bra merkelig at de lar det være slik, og takk og lov for at jeg tilfeldigvis var så sta at jeg skulle forsøke å betale med eget kort på Komplett en gang, istedet for å låne fars. :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...