Gå til innhold

Har visa electron en kjøpegrense?


Anbefalte innlegg

Betaling av postoppkrav på postkontor går som kontantuttak. Du tar ut penger som du betaler for postoppkravet. Postkontoret er ikke selger av den varen du får.

6970988[/snapback]

 

 

Dette stemmer.

 

Betaling av av postoppkrav hos posten går som kontantuttak og ikke varekjøp. Det er derfor grensen vedkommende har på kontantuttak som er gjeldene.

6973137[/snapback]

Tull.

 

Dette stemmer ikke.

 

Betaler man via VISA, VISA Electron, MasterCard, Diners etc., så vil det måtte gå som et kontantuttak, med de gebyrer banken har fastsatt for uttak i bank. Men betaling av postoppkrav med et vanlig norsk VISA Electron-kort vil gebyrlegges som varekjøp (betalingen går for øvrig via BankAxept-systemet, ikke VISA Electron). Posten tibyr ikke Cashlback eller andre former for uttak når betalingen går via BankAxept, dvs debitkort (unntak naturligvis Postbankens kunder, men da er det flere systemer i spill igjen). Årsak er bl.a. at Posten ikke har status som normalt brukersted for kredittkortsselskapene og betaler ikke dem for bruk av kredittkort, derfor regnes alt som kontantuttak. Det spiller også inn forholdet bank/butikk, kontorene fungerer som litt av begge deler men lander på førstnevnte hva gjelder gebyrer og kredittkort.

 

Det har svært lite med om du betaler for en oppkravspakke, kjøper frimerke eller setter inn penger på konto å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Christer1: Uten at jeg skal drive reklame for banken, har Nordeas Visa Electron mulighet for å brukes som et vanlig Visa, uten kreditt, men med kjøpegrense (ikke helt sikker på grensen).

 

Selv bruker jeg PayPal på eBay, betaler i norske og utenlandske webshopper, og til og med Steam har gått.

 

Jeg synes det er bra merkelig at de lar det være slik, og takk og lov for at jeg tilfeldigvis var så sta at jeg skulle forsøke å betale med eget kort på Komplett en gang, istedet for å låne fars. :wee:

6975418[/snapback]

 

Jeg har det ungdomskortet fra nordea. Hadde jo først det grønne kortet, men det gikk ut nå så da fikk jeg den nye typen i går. Det blå visa electron kortet. Får prøve det neste gang jeg skal bestille over nettet da :) Noen ganger kan jo det være greit da man slipper postoppkravet.

Ble egentlig litt overaska da jeg la merke til at det kortet har de kodene jeg brukte sist jeg betalte over nettet med kort. Trodde faktisk først at de hadde sendt meg et kort for folk over 18 år, sånn at de slapp å sende meg nytt igjen om 3 måneder. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...