Gå til innhold

Fortell hva du EGENTLIG vil/ville bli!


Propofol

Anbefalte innlegg

Jeg vet at det er utrolig mange som hoppet rett på for eksempel mekaniske linjer bare fordi de var usikker, eller fordi de viste at de kom til å tjene godt som sveiser eller noe sånt. Jeg er også klar over at de aller fleste velger yrke ut i fra kriterier arbeidsplassens beliggenhet og personlig økonomi ut i fra dette.

 

Det jeg lurer på er om det er noen der ute som kan svare på hva dere egentlig vil/ville bli. For eksempel om det er en elektriker her på forumet, så håper jeg den personen kan si litt om hans daglige arbeid, om vedkommende trives i sitt yrke og om vedkommende egentlig vil være i et annet yrke. Henger dere med?

 

injury.jpg

 

Personlig så utdanner jeg meg til ambulansearbeider, noe som jeg vet jeg kommer til å trives med. Jeg har funnet den rette linja å gå og dette er bare ett trinn mot en høyere paramedic-utdanning. Mitt mål er vel å bli ansatt som "medic" på en eller annen oljeplatform eller stort skip. Altså, jeg vil ha et helserelatert arbeidsområde innenfor en maritim bransje. Godt betalt, mye offturns og et veldig spennende fagområde.

 

Så.. hva vil du bli? Pilot? Brannmann? Politibetjent? Paraglidinginstruktør? Fortell i vei!

Du må (gjerne) poste et bilde av yrket! :)

Endret av eilertsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg utdanner meg til stats/europa-viter, men jeg drømmer om en karriere i et enda mere internasjonalt felt, gjerne hos FN

6968508[/snapback]

 

Med mindre du stort sett har A'er og er sabla god til å bygge nettverk kan du stort sette glemme det.

Men ikke ta mitt ord for det... Hvor mange norske statsvitere utdanner seg hvert år? Over 1000 ja, hvor mange vet ikke jeg. Hva skiller akkurat deg ut?

 

Jeg studerer samfunnsfag, hva jeg vil bli vet jeg ikke. Har ikke lyst på en a-4 jobb der eg står opp tidlig og kommer hjem kl 4. Å få en vanlig jobb, så sykemelde seg og få trygd og flytte til fjernere strøk høres ut som en bra idee. Men får se. Nå nyter eg livet. Studentlivstilen er perfekt for meg. Dessverre rekker bare lånekassen sin støtte i 8 år.

 

Angående ambulanselinjen.. kjenner noen som har gått der og de folkene er ikke akkurat eliten i samfunnet (no offense). Absolutt ikke noe for meg.

Endret av magicus
Lenke til kommentar

Angående ambulanselinjen.. kjenner noen som har gått der og de folkene er ikke akkurat eliten i samfunnet (no offense). Absolutt ikke noe for meg.

6968555[/snapback]

Jeg gjør dette fordi at jeg ikke vil ha en A4-jobb eller bli en kontorrotte. Jeg vil påstå at det passer meg ypperlig å jobbe med mennesker. Hele 40% av ambulansepersonell i Norge har faktisk ikke fagbrev, jeg mener at vi som får fagbrev og "vasker vekk" mye ulumskheter i yrket faktisk er en god elite i samfunnet. Men herregud, smak og behag! :)

 

For en stund siden var liksom den store drømmen og bli pilot, men mine matematiske ferdigheter knuste den drømmen så til de grader for å si det sånn. Jeg så da bare for meg mange år med umenneskelig slit, derfor droppet jeg det. Plutselig kom jeg på at ambulansefaget kunne passe meg, tenkte litt på det. Fant ut at man måtte gå ett år helse- og sosialfag i forveien, tenkte at nå fikk det bare briste eller bære. Helse- og sosialfag var bare en lek. Nå går det den perfekte veien for meg! :)

Lenke til kommentar
Med mindre du stort sett har A'er og er sabla god til å bygge nettverk kan du stort sette glemme det.

Men ikke ta mitt ord for det... Hvor mange norske statsvitere utdanner seg hvert år? Over 1000 ja, hvor mange vet ikke jeg. Hva skiller akkurat deg ut?

6968555[/snapback]

Vet det er vanskelig å skille seg ut innen dette fagfeltet, absolutt, så det var bare drømmen som kom frem her.

 

Tenkt å ha fokus på Europa, internasjonal politikk og Politisk Islam.

Lenke til kommentar
Jeg vil bli lege, men det er for høye karakterkrav i Norge :mad:

Tenker derfor på å flytte til Polen for å ta medisin-utdannelsen på Engelsk der ;)

6969305[/snapback]

 

Det er en grunn til at det er såpass høye krav. La oss for eksempel se på feilmedisinering. Leger og sykepleiere medisinerer alt for ofte feil. Det er heller ikke noe krav til teorieksamner hvert år etter ferdig utdanning, noe som er lovpålagt hos blant annet ambulansearbeidere og hjelpepleiere.

Lenke til kommentar
Jeg vil bli lege, men det er for høye karakterkrav i Norge :mad:

Tenker derfor på å flytte til Polen for å ta medisin-utdannelsen på Engelsk der ;)

6969305[/snapback]

Ikke vær redd. Mellom 1/3 og 1/2 av alle leger i norge tar sin utdannelse i utlandet.

Det fins billigere steder i europa enn polen å utdanne deg som lege. Sjekk litt rundt..

Men skal du ha praksisplass på akuttmottak osv i polen er polsk ett krav, vit det.

Lenke til kommentar

Er litt usikker, men som den "nerd" jeg er har jeg lyst å utdanne meg innenfor data. Selvfølgelig krever de studiene jeg har lyst til å gå (informatikk/programmerin etc/ en eller annen form for heslig og irriterende matte, noe jeg ikke er god på.

 

Men har funnet et studie jeg kanskje blir å søke på, nemlig Buisness og IT på HIBO. Kombinerer økonomi med IT er noe for meg, er notorisk gnien :p

Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Jeg vil egentlig bli musiker, forfatter, profesjonell fotballspiller, profesjonell syklist eller fotograf. Pilot er også en drøm.

 

Tror jeg kommer til å ende opp med en dårlig jobb med lav lønn.

Lenke til kommentar

Den store drømmen er å jobbe med akjser.

 

Planer; Utdanne meg som siviløkonom, jobbe for et meglerhus, slutte hos meglerhuset, trade for meg selv :)

 

Vil muligens jobbe innen for noe annet etter siv.øk. utdannelsen, så jeg kan jobbe meg opp noen kroner og bygge en portefølje...

 

Høres kanskje enkelt ut( :!: ), men jeg vet det ikke er det.. hehe

Endret av Godseieren
Lenke til kommentar
Jeg vil bli lege, men det er for høye karakterkrav i Norge :mad:

Tenker derfor på å flytte til Polen for å ta medisin-utdannelsen på Engelsk der ;)

6969305[/snapback]

Ikke vær redd. Mellom 1/3 og 1/2 av alle leger i norge tar sin utdannelse i utlandet.

Det fins billigere steder i europa enn polen å utdanne deg som lege. Sjekk litt rundt..

Men skal du ha praksisplass på akuttmottak osv i polen er polsk ett krav, vit det.

6970596[/snapback]

 

Takker for tipsene :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...