Gå til innhold

Fortell hva du EGENTLIG vil/ville bli!


Propofol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst var drømmen å bli heismontør. Derfor gikk jeg GK elektro. Den "drømmen" har ikke forsvunnet, men kanskje avtatt litt. Jeg valgte å heller gå på Flyfag etter GK elektro, så nå kan det se ut som om jeg blir noe innenfor flybransjen. Om det blir det jeg faktisk utdanner meg til (flymekaniker), ingeniør eller pilot vet jeg ikke (Neineinei, ikke jagerflypilot... :hrm: ) .

Lenke til kommentar

Jeg ønsket og bli brønnspesialist i nordsjøen og det ble jeg.

Stortrivdes i jobben i 9 år før jeg ødelagte ryggen på et tungt løft.

Så nå må jeg omskoleres, tenkte jeg skulle ta 3 år på høyskolen for og bli noe inne IT, vet ikke helt hva men det finner jeg ut.

Lenke til kommentar
Etter fullført allmennfag så er det nok befalskole på meg. Den store drømmen er utenlandstjeneste et år(muligens mer hvis det er spennende) og evt gjøre en karriere innen militæret, gå krigsskolen kanskje(?)  :hmm:

7029182[/snapback]

 

ADVARSEL!!

Forsvaret er kanskje ikke slik som du først hadde tenkt. Jeg gikk inn i førstegangstjenesten med positivt sinn og gode forventninger, men når en først kommer inn er det helt forskjellig fra hva en tror og fra det sivile liv.

Det er ikke gøy å drite på en liten pose sammen med 80andre gutter på en felt øvelse. Det er heller ikke gøy å bli skrikt til og beordret hver dag, eller å bli behnadlet som en vaskekjerring og vaske rommet HVEr dag.

 

Det eg prøver å si er at du må være skeptisk til dine egne drømmer og forhåpninger. Forsvaret er IKKE det du tror.

Lenke til kommentar
Etter fullført allmennfag så er det nok befalskole på meg. Den store drømmen er utenlandstjeneste et år(muligens mer hvis det er spennende) og evt gjøre en karriere innen militæret, gå krigsskolen kanskje(?)  :hmm:

7029182[/snapback]

 

ADVARSEL!!

Forsvaret er kanskje ikke slik som du først hadde tenkt. Jeg gikk inn i førstegangstjenesten med positivt sinn og gode forventninger, men når en først kommer inn er det helt forskjellig fra hva en tror og fra det sivile liv.

Det er ikke gøy å drite på en liten pose sammen med 80andre gutter på en felt øvelse. Det er heller ikke gøy å bli skrikt til og beordret hver dag, eller å bli behnadlet som en vaskekjerring og vaske rommet HVEr dag.

 

Det eg prøver å si er at du må være skeptisk til dine egne drømmer og forhåpninger. Forsvaret er IKKE det du tror.

7051718[/snapback]

 

Uten at vi skal kapre tråden til å bli en forsvarsdiskusjon vil jeg bare si at det er litt forskjell på den professjonelle delen av forsvaret og verneplikten...

Lenke til kommentar

Jeg går mitt andre siste år på flyfag.... og jeg har mer eller mindre funnet ut at jeg ønsker å bli pilot, dra til statene å få sertifikat... men så var det det med økonomien. er ikke bare å anskaffe seg 400k for å forfulge drømme utdanningen. spesielt når man ikke har generell studie kompetanse.

Lenke til kommentar

aner ikke hva jeg vil bli. generell frilancer kanskje? :p

 

har ikke noe spesiell utdanning. gikk musikklinja på vgs.

for øyeblikket er jeg postbud. har jobbet i fiskeindustrien (slakt/filetering/pakking), lagermedarbeider og er kjører nå post.

håper å få jobb i stålindustrien snart.

søker på de jobbene som ser interessante ut.

holder på slik til jeg finner meg en plass jeg er fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...