Gå til innhold

Fortell hva du EGENTLIG vil/ville bli!


Propofol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå i dag har jeg lyst til å bli prosessoperatør, og går mitt første år på TIP, skal da på Kjemiprosess til neste år.

Men da jeg var liten ville jeg enten bli politi eller lærer. Men jeg hadde aldri orket å være lærer pga av de masete elevene, og den dårlige lønna. Som politi her i Norge tjener du heller ikke veldig mye, pluss at det er en relativt kjedelig jobb her som jeg bor. Så da ble det prosessoperatør, med et lite håp om å komme inn på en plattform i mine lærlingsår :)

Lenke til kommentar

Om jeg fikk velge mellom alt på jord, President i USA.

 

Jeg ser for meg verdens reaksjoner:

 

"Today, the newly elected President of the United States had a busy day at the office. Between stumbling over the nuclear detonation box in the oval office and accidentally blasting the Middle East and North Korea off the map, painting the White House pink, forcing her Secret Service detail to join in on a paintball game in the West Wing, trading Alaska (w/Sarah Palin) to Mother Russia for a signed photograph of Valentina Tereshkova, having a major Hollywood celebrity part aboard Air Force One, making the oval office into a bar, and making fake bids on Chinese eBay products, it is safe to say that the new President has settled into her new job nicely."

 

Ah, det skulle vært meg en fornøyelse. :p

 

Ellers kunne jeg godt tenkt meg å bli hemmelig FBI agent. Alltid drømt om å kunne storme gjennom offentlige folkemengder i en kul jakke, med våpen, mens jeg synliggjør et fett ID-skilt og skriker "FBI, FREEZE SCUMBAG!"

 

Ooo, og så kunne jeg tenkt meg å vært Dronning av England for en dag.

Lenke til kommentar

Topp tre ting som jeg har hatt ønske om å bli er:

Spillutvikler (har alltid hatt lyst til å lage spill. Og i den verdenen så er alt mulig)

Pilot på et redningshelikopter (Ser veldig kult ut å fly helikopter. Kan hende at Airwolf hadde litt av skylden :p)

Ingeniør (Har alltid hatt lyst til å utvikle og skape noe nytt, noe som folk og bedrifter kan dra nytte av.)

 

Hvorfor jeg ikke ble pilot: Veldig lite etterspørsel etter helikopterpiloter i Norge. Bare for å ta lappen så må du ha rundt 2000 flyvetimer. Kan virke kjedelig i lengden (blir vel som å kjøre bil etterhvert).

 

Hvorfor jeg ikke ble spillutvikler: Jeg begynte på data-ingeniør linja på HiBu. Og jeg syns programmering kunne virke litt kjedelig i lengden. Drive å skrive kommandoer på et "hvitt ark" dagen lang, hm. Ellers så er jo jobbmulighetene i Norge veldig dårlig innen spillutvikling.

 

Hvorfor jeg valgte Ingeniør: Siden første semester var likt for både data-, elektro-, og maskin-ingeniører, så valgte jeg å hoppe over til maskiningeniør (produktutvikling). Jeg er bare på andre semesteret hittil, men de fagene vi har er matte, analog-og-digitalteknikk, fasthetslære(altså spenning, strekk, belasting osv) og SolidWorks (3d-moduleringsprogram). Nå gjenstår bare den helvetes matten nå, så kanskje jeg kommer meg igjennom studien.

Lenke til kommentar

Helt frem til jeg var 15, var jeg fast bestemt på å bli lege, og jeg skulle stemme høyre.

Så ble jeg konfirmert og folk begynte å spørre hva jeg skulle bli, standardsvar ble madrasstester, vintester eller munnsjenk.

De står fortsatt ved like, men siden jeg ikke vet om noen måte på å bli det, så har jeg vært innom ikt, kontorrotte og nå multimedieteknologi og alt det bærer med seg.

Nå har jeg kanskje aller mest lyst til å bli en vellykket forfatter eller dikter, eller finne en gal mann med mye penger som vil kjøpe noen av bildene mine, eller bare tjene penger på det jeg liker best, ligge i senga og lese.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å bli kirurg. Tror nok jeg kommer til å få en utdanning i medesinsk.

 

Kanskje lurt å lære seg å skrive riktig i første omgang. Neida, bare tuller, for your own sake, man skriver 'medisin' og ikke 'medesin', kan til tider bli vanskelig å skille mellom det muntlige og det formelle språket :).

 

Har tenkt på retning innenfor medisin her også.

Endret av evilleader360
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Har i mange år hatt lyst til å bli elektrikker, men etter at jeg hadde utplasering hos en elektrikkerbedrift hadde jeg ikke lyst til det lengre, fant ut at jeg ikke liker å skru, etc, på den måter elektrikkere gjør.

 

Så gikk jeg over til å ville bli IKT-servicemedarbeider, m nfant ut at det kunne bli kjedelig å jobbe med hobbyen sin, over lengre tid.

 

Jeg har også vært innom kokk, bartender, skuespiller, spillutvikler.

 

Men nå satser jeg på å gå service og samferdsel 1. året, Salg, service og sikkerhet 2. året, for så å prøve å få lærlinge plass i forsvaret innen Sikkerhetsfaget (vekter). Kanskje etter hvert gå politihøyskolen å bli politi eller fengseletjent.

 

 

 

Edit: da jeg gikk på barneskolen hadde jeg faktisk lyst til å bli profesjonell bankraner :!:

 

Og en i klassen sier han vill bli rik pensjonist på tyrkia rett etter ungdomskolen.

Endret av chros94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...