Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Gjest Knusk!

FANTASTISK!

 

Husker første gangen jeg skvatt når jeg kjente det dryppe under armene. Jeg var kanskje 12 år den gang. Har bare blitt værre og værre siden da. Nå er jeg 24 og kan svette igjennom t-skjorter, gensere og JAKKER!! Prøvde aluminiumklorid igår og nå er jeg knusk tørr! Utrolig deilig!

 

Ja, det klør litt, men det er så innmari verdt det! Klør i ca en time, men etter det er det virkelig HIMMEL! Kan trygt gå til innkjøp av litt fargerike t-skjorter uten å tenke på svetteringer nå.. Det er virkelig som en ny verden for meg.. At jeg ikke har funnet dette før?! Kunne spart meg for mange kjipe situasjoner.. Og bare for en ussel HUNDRELAPP! Så for meg tusenlappene fly inn gjennom vinduet til en plastisk kirurg et eller annet sted..

Gleder meg til å gå en svettering-fri sommer imøte!

 

TUSEN TUSEN TUSEN takk alle sammen!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest SommerBall
FANTASTISK!

 

    Husker første gangen jeg skvatt når jeg kjente det dryppe under armene. Jeg var kanskje 12 år den gang. Har bare blitt værre og værre siden da. Nå er jeg 24 og kan svette igjennom t-skjorter, gensere og JAKKER!! Prøvde aluminiumklorid igår og nå er jeg knusk tørr! Utrolig deilig!

 

    Ja, det klør litt, men det er så innmari verdt det! Klør i ca en time, men etter det er det virkelig HIMMEL! Kan trygt gå til innkjøp av litt fargerike t-skjorter uten å tenke på svetteringer nå.. Det er virkelig som en ny verden for meg.. At jeg ikke har funnet dette før?! Kunne spart meg for mange kjipe situasjoner.. Og bare for en ussel HUNDRELAPP! Så for meg tusenlappene fly inn gjennom vinduet til en plastisk kirurg et eller annet sted..

Gleder meg til å gå en svettering-fri sommer imøte!

 

TUSEN TUSEN TUSEN takk alle sammen!

 

:thumbup:

8736763[/snapback]

Supert at du ikke svetter lenger :D

God Sommer :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en aluminiumsklorid i dag på apoteket, er spent på om den virker.

Men skal jeg ta på deoderant i morgen tidlig før jeg drar på skolen? Har en alkohol-fri deoderant med litt parfyme, fra Cosmica som jeg har kjøpt på apoteket.

 

Fint om noen kan svare litt kjapt, siden det bare er 7 timer til jeg skal stå opp :p

 

Takk for all hjelp og informasjon :yes::thumbup:

Lenke til kommentar

Påføres om kvelden, ta en vanlig dusj og vask deg med såpe under armene neste morgen. Er ikke noen vits i å ta på deodorant utenpå der, egentlig. Jeg har gjort det et par ganger som jeg ikke har hatt Aliminiumskloriden i nærheten (altså tatt på vanlig deo "oppå"), og det har jo ikke akkurat vært noen negative bieffekter av det. Aliminiumskloridet er jo allerede i huden.

Lenke til kommentar

Ok, takk for raske svar folkens ;) Selvom dere har forskjellige meninger, og jeg ikke skjønte om dere mente at jeg skulle bruke deo eller ikke i morgen. Så BØR jeg bruke det i morgen tidlig? Noen som kan bekrefte det? Kanskje noen gjør det?

 

Men jeg tok det på for en halv time siden, kjenner at det svir litt men ikke så mye som jeg har lest på nettet. Funker den ikke da eller? Eller svir det mer senere? Er utolmoooodig :p Alle som har hatt dette problemet vil nok at det skal gå fort over og at det skal virke :yes:

Lenke til kommentar

Du kan bruke deo om du ikke er for rød under armene.

 

Jeg bruker alltid å bli litt rød, og da svir det litt om jeg tar på deo.

Men bortsett i fra det så er det ingenting som hindrer deg i å ta på deo.

 

Men det er ikke noe vits i å ha på deo, det lukter jo ingenting, ingen svettlukt eller noe.

Bedre å bare spraye på parfyme på halsen, du lukter godt da også ;)

Lenke til kommentar

Hei, i dag prøvde jeg aluminiumsklorid, 25%. Men det funket ikke så veldig bra. Ble litt mindre svett, men var ikke tørr i hele dag. Men jeg gjorde akkurat som det skal gjøres. Dusja i går kveld, lot det tørke HELT, påførte aluminumskloriden og lot den tørke inn. Så dusja jeg i dag tidlig, vaska meg godt under armene med sterilan, og tok på deo.

 

Men hvor mye skal jeg ta på? Jeg tok bare 3-4 strøk under armen. Skal jeg ta på mer i kveld? Eller vente i 3 dager eller no? Bør jeg barbere meg under armene?

 

HVORFOR funka det IKKE på meg i dag? :realmad::dontgetit:

Lenke til kommentar

Er jo ikke alle det funker på. Funker ikke på hendene mine, feks. Ville prøvd å bruke det over litt lengre periode, gi det et par uker. Bruk det ca 3 ganger i uka. Shaving av armene tror jeg ikke skal ha noen invirkning, men om du gjør det er det lurt å ikke ha på AC25% før etter 3-4 dager.

Lenke til kommentar

Jeg tar på så mye at jeg bli helt klissvåt under armene.

Har gjort det hele tiden, og det har fungert.

 

Du trenger vanligvis ikke å ta på deo, aluminiumskloriden skal forhindre at du svetter. Null svette = null svettlukt ;)

 

Edit: Jeg anbefaler å ikke barbere armene. Om du gjør det vil huden bli irritert og sårbar. Og da er det ikke godt å påføre alu.

Endret av Rikkely
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123897
Noen som vet hva som hjelper mot svette på beina? Går i sjøforsvarets paradesko hver dag, og de er ikke så jævlig mye lufting i de :p Svetter som h*** på beina hele dagen... Utrolig plagsomt

8802688[/snapback]

Eg kjøpte Scholl fotspray til dette og erfarte ingen forbetring. Apotek 1 seier at Aluminiumklorid 25% kan brukast på føtta. Eg har tenkt å kjøpe ein i dag ;)

--- --- --- ---

 

Fann forresten ei side om aliminium (dansk) som forklarar litt av det dei har funne ut med tanke på bivirkningar. Her er sida: klikk

og her er eit utdrag om langtidseffekter av aliminium på huda:

 

Langtidseffekter

 

Oplysninger om andre effekter, herunder langtidsskadelige effekter er ikke fundet, og under normale omstændigheder anses aluminium og dets forbindelser for at udgøre en begrænset risiko. Det gælder selvfølgelig ikke forbindelser, hvor anionen i sig selv medfører skadevirkninger. Det er for eksempel tilfældet for aluminiumphosfid, der anvendes som bekæmpelsesmiddel.

Endret av Slettet+987123897
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...