Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med oss som svetter i ansiktet? En gårtur på 3min gjør at det renner fra panne, tinninger og øvre kinn. Samt noe bak i nakken, men det er ikke synlig. Samme råd som til de med svetteringer under armene?

7107022[/snapback]

Etter hva jeg har lest om Aluminiumklorid bør du ikke bruke det i ansiktet hvertfall. Bare så det er sagt, ellers tror jeg du kan bli ganske rød og oppflasset der, for å ikke nevne kløen og hva som sikkert skjer hvis du får det i øyet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt et tilsvarende produkt i [redigert: 6,5 år] nå. Det fås kun på apoteket og Cubus (av alle steder), og heter Yerka. Innholdet er omtrent det samme, og det fungerer nøyaktig på samme måten.

 

Jeg svettet mye fra armhulene før, men absolutt INGENTING etter at jeg begynte å bruke det. Man kan klatre opp fjell og være våt over hele kroppen, men er knusktørr i armhulene. Deilig! Dessverre er Yerka ikke tilgjengelig som roll-on, bare lignende en flaske Vademecum. Man må da bruke en bomullspad e.l. for å påføre det

 

2448532.jpg

 

Dette dere snakker om i denne tråden skal jeg iallfall prøve, hadde vært supert om det var like bra som Yerka og attpåtil som roll-on!

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar
Aluminiumklorid 25% klør og svir som et helvette under arma!

Er dette noe kroppen blir vant til? Hvis jeg husker riktig, så svir det mindre enn første gangen(er på andre nå), men det klør fortsatt  :dontgetit:

7178765[/snapback]

Har du gjort som det står? Ta det på på kvelden, mens du er TØRR under armhulene. Jeg tok på en ettermiddag, og da sleit jeg de neste to timene. ALDRI MER! Hehe...Det var så vondt, trodde jeg skulle daue. Også kanskje smart om kvelden, for da sovner du og merker ikke dersom det gjør vondt.

Lenke til kommentar
Aluminiumklorid 25% klør og svir som et helvette under arma!

Er dette noe kroppen blir vant til? Hvis jeg husker riktig, så svir det mindre enn første gangen(er på andre nå), men det klør fortsatt  :dontgetit:

7178765[/snapback]

Har du gjort som det står? Ta det på på kvelden, mens du er TØRR under armhulene. Jeg tok på en ettermiddag, og da sleit jeg de neste to timene. ALDRI MER! Hehe...Det var så vondt, trodde jeg skulle daue. Også kanskje smart om kvelden, for da sovner du og merker ikke dersom det gjør vondt.

7180910[/snapback]

 

Jepp. Alltid på om kvelden, og armhulene er helt tørre :dontgetit:

Det er litt synd at den svir så mye, for jeg merker virkelig at den hjelper! :)

 

Forresten, det svir ikke bare kvelden jeg tar det på, men nå er jeg fortsatt sår under arma ... kan ikke bruke vanlig deoderant fordi det svir alt for mye da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for godt tips her! Jeg skaffet meg Aluminiumklorid 25% for to dager siden, og har tatt på de to siste kveldene nå. Spent på å se om virkningen blir bra! Dette med kløe og svie er visst veldig individuelt, var litt spent etter å ha lest her at så mange opplevde det - men har hatt null problem. Lot armene ligger over hodet et par minutter før jeg tok på, så huden var skikkelig tørr, rullet på væsken, fortsatte å ha armene over hodet i nesten ti minutter etter at jeg tok på slik at det ble skikkelig tørt. Med en gang jeg kjente antydning til svie og kløe, slang jeg armen(e) over hodet igjen og lot det tørke litt mer. Virket som at problemet kom så snart det ble litt småfuktig under armene når armene var ned og det ble tett og klamt. Men kan jo hende enkelte er så ømfintlige i huden at selv dette ikke hjelper... :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker litt på dette selv, da jeg trener 5 ganger i uka , 3 timer hver dag, og da setter kroppen igang svette for den minste lille ting for å kjøle ned kroppen, og selvsagt, det resulterer i gode svetteringer.. Kanskje ikke så store, men 1 gang jeg har sett jeg var våt under armen, i T-skjorta faktisk..

 

Men mye koster det ? Liker heller ikke at ting svir og klør :(

Lenke til kommentar
Må virkelig takke trådstarter, og resten av folkene som har gitt info.

Har hatt store problemer med svetting, men aluminiumklorid hjalp virkelig.

Har ikke svettet på 2 dager, og det jeg føles meg selv som en annen person :)

 

Takker igjen for denne herlige infoen =)

7326659[/snapback]

 

Det er faktisk det. Slippe å måtte hele tiden bekymre seg eller ha med en ekstra genser. :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har akkurat kjøpt meg yerka, men etter å ha lest her så lurer jeg på om det er noe forskjell på denne deodoranten og aluminiumskloriden?

Hvem er best liksom?

 

jeg brukte yerka for første gang igår, og foreløbig virker den :thumbup: .. men jeg har har (hatt :) ) store problemer med svetting, så vil helst bruke den som er best :hmm:

 

setter pris på om noen har noen erfaring her?

og er det helt trygt å gå med andre topper en svarte.. hadde lyst til å prøve en rosa idag, men turte ikke :blush: redd for at den plutselig ikke skulle funke..

Lenke til kommentar
kjøpte noe sånt på apoteket i dag, den som er hakket mildere enn 25 % 'en.

skal jeg ta det på i kveld, så dusje i morgen tidlig?

7346627[/snapback]

japp, dusj i morgen tidlig. Når du dusjer fjærner du de stoffene som irriterer huden din.

 

Jeg tar aldri på dette midlet før jeg legger meg, heller et par timer før.

Jeg klarer aldri å sovne før det begynner å klø, og når jeg gjør på andre ting tenker jeg ikke så mye på at det klør. Så det går bort av seg selv etter en stund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...