Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tips til deg som sliter med svetteringer


per_jan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet noen her inne om dette produktet gaar ann aa faa kjopt i USA, og under hvilket navn?

7330761[/snapback]

 

Tror ikke du får akkurat dette produktet, men du får kjøpt noe som heter "Certain Dri", den inneholder 12% aluminiumklorid, men funker kjempebra den og. Du får kjøpt det på Target, og sikkert Walgreens og andre pharmacies også. Koster rundt 5-6$. Absolutt verdt det! :)

 

Ang. Yerka; jeg har prøvd den, syns ikke den funka i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Tror ikke du får akkurat dette produktet, men du får kjøpt noe som heter "Certain Dri", den inneholder 12% aluminiumklorid, men funker kjempebra den og. Du får kjøpt det på Target, og sikkert Walgreens og andre pharmacies også. Koster rundt 5-6$. Absolutt verdt det!  :)

7404813[/snapback]

 

Saa den inneholder minde aluminiumklorid enn den i Norge og allikevel fungerer den?

 

Jeg skal ta meg en tur til Target i dag. Dette maa proves. :D

Endret av L4r5
Lenke til kommentar
Jeg har brukt et tilsvarende produkt i [redigert: 6,5 år] nå. Det fås kun på apoteket og Cubus (av alle steder), og heter Yerka. Innholdet er omtrent det samme, og det fungerer nøyaktig på samme måten.

 

Jeg svettet mye fra armhulene før, men absolutt INGENTING etter at jeg begynte å bruke det. Man kan klatre opp fjell og være våt over hele kroppen, men er knusktørr i armhulene. Deilig! Dessverre er Yerka ikke tilgjengelig som roll-on, bare lignende en flaske Vademecum. Man må da bruke en bomullspad e.l. for å påføre det

 

2448532.jpg

 

Dette dere snakker om i denne tråden skal jeg iallfall prøve, hadde vært supert om det var like bra som Yerka og attpåtil som roll-on!

7174436[/snapback]

 

 

 

 

Vet ikke hviklet produkt jeg skal gå til innkjøp av? :hmm:

Yerka eller Aluminiumklorid 25%

 

Hjelp? :roll:

Lenke til kommentar
Jeg ville defintivt gått for Aluminiumklorid 25%. Syns ikke Yerka funker i det hele tatt.

7481534[/snapback]

 

 

Kan man bruke deo dagen etter?

en deo som ikke er antiperspirant? :roll:

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Iskrem, det lurte jeg på også.

 

For påføring av 25%-en , kan man bruke deo rett etterpå ? Eller 10 min ?

jeg begynet å trene for 1 mnd siden, å merker at jeg begynner å svette mye fortere, så kan hende at jeg trenger denne ja.

 

Lukt er værst, selvom jeg ikke har så stor lukt .. Men også er fot lukt heeelt jævlig :/

 

PS : Går den 25% en på føttene å elr ?

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt både Aluminiumklorid 25% & Yerka,siden folk har forskjellige meninger her inne :thumbup:

 

Testet Yerka natt til i dag,og må si den har funket litt bedre enn middels.

Har en GANSKE tung jobb,så mye løfting og bæring.Mye stress!

Men litt fuktighet ble det altså + litt lukt siden jeg ikke turte å ta på deo.Dette var ikke så særlig bra :ohmy:

Vil si Yerka har funket 70% i hele dag.

 

Men det kan hende den fungeren bedre om jeg bruker den litt oftere?

Å dette med deoen?

Hva gjør dere andre som har samme problem her inne? :)

Lenke til kommentar

Herregud nå sitter jeg her midt på natta med nesten gledestårer i øynene!! Jeg har bestandig vært plaget med svetteringer, og derfor går jeg bestandig i genser, alltid, det vil si at hvist jeg går til innkjøp av dette vidunderproduktet og jeg faktisk ender opp med noe som virker så vil det ha alt og si på min selvtilitt! Da jeg har slitt mye med tanker som "lukter jeg vondt?" fordi jeg har hatt svette ringer under armene!

First thing in the morning, dette MÅ jeg ha!

 

Takk skal dere ha!

Lenke til kommentar

Jeg har brukt både Yerka og Aluminiumklorid og reagert med både svie, kløe og enormt sår hud -og ja jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke...

Dessuten fikk jeg en merkelig lukt under armene ved bruk av Yerka.

 

Løsningen for meg var å bli operert for 3 1/2 år siden.

Tre/fire små snitt under hver armhule og jeg har ikke svettet der siden, ei heller kjent noen lukt :D

En ukes fjelltur uten dusj og deo og var ingen problem (vasket meg alle andre steder da, men tenkte dette var tid og sted for å se om det var for bra til å være sant, og det var det ikke).

Har heller ikke fått økt svette andre steder heller.

 

Nå bruker jeg kun deo for velværet skyld.

 

-et lite tips til dere der kløen og svien blir uutholdelig...

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Flue_*
Jeg har brukt både Yerka og Aluminiumklorid og reagert med både svie, kløe og enormt sår hud -og ja jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke...

Dessuten fikk jeg en merkelig lukt under armene ved bruk av Yerka.

 

Løsningen for meg var å bli operert for 3 1/2 år siden.

Tre/fire små snitt under hver armhule og jeg har ikke svettet der siden, ei heller kjent noen lukt :D

En ukes fjelltur uten dusj og deo og var ingen problem (vasket meg alle andre steder da, men tenkte dette var tid og sted for å se om det var for bra til å være sant, og det var det ikke).

Har heller ikke fått økt svette andre steder heller.

 

Nå bruker jeg kun deo for velværet skyld.

 

-et lite tips til dere der kløen og svien blir uutholdelig...

7507294[/snapback]

 

 

 

Hva koster en slik operasjon da? :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg har brukt både Yerka og Aluminiumklorid og reagert med både svie, kløe og enormt sår hud -og ja jeg fulgte bruksanvisningen til punkt og prikke...

Dessuten fikk jeg en merkelig lukt under armene ved bruk av Yerka.

 

Løsningen for meg var å bli operert for 3 1/2 år siden.

Tre/fire små snitt under hver armhule og jeg har ikke svettet der siden, ei heller kjent noen lukt :D

En ukes fjelltur uten dusj og deo og var ingen problem (vasket meg alle andre steder da, men tenkte dette var tid og sted for å se om det var for bra til å være sant, og det var det ikke).

Har heller ikke fått økt svette andre steder heller.

 

Nå bruker jeg kun deo for velværet skyld.

 

-et lite tips til dere der kløen og svien blir uutholdelig...

7507294[/snapback]

 

 

 

Hva koster en slik operasjon da? :ermm:

7510444[/snapback]

 

Kun egenandel -vet ikke om den har økt, men jeg betalte 200 kr :) .

Skulle egnetig gjøre det på sykehuset, men de hadde ikke kapasitet så jeg ble henvist til en privatklinikk sykehuset samarbeider med.

Velger du gjøre dette uten henvisning så ser jeg på hjemmesiden der jeg gjorde det at det koster penger ja..:

 

HYPERHIDROSE

fjerning svettkjertler armhuler

v/utskrapning (begge sider) 16.000

v/ excisjon og plastikk 20.000

 

Hva excisjon og plastikk er, aner jeg ikke.

 

Selvsagt så er det mye kortere ventetid hos en privatklinikk, om det i det hele tatt er noen. Jeg ventet i 2 år...

Tenkte ikke på å benytte meg av "fritt sykehusvalg", men da jeg sjekket dette etter å ha fått time så jeg at et par sykehus kunne ta dette i løpet av noen få mnd. Det hjelper sikker å mase litt og da ;)

Lenke til kommentar

hmmm... rart, jeg MÅTTE jo bare prøve selv (gikk nesten aldri i bare t-skjorte på skolen, fordi jeg går eller sykler og begynte å svette) og for meg funka det, ikke noe fuktighet i det hele tatt :!:

 

Det eneste var at den første natta jeg hadde tatt det på fikk jeg ikke sove før 3.00 fordi det klødde :dontgetit:

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...