Gå til innhold

Samsung Monitor 22" Syncmaster 225BW


Teddynegger

Anbefalte innlegg

Har nokon fått til gode løysinga for widescreen-oppløysingar mindre enn 1680*1050 på SW225BW? Hos meg blir til dømes 1440*900 større enn det skjermen viser... Har det med monitor eller skjermkort å gjera?

7103642[/snapback]

 

Jeg har en 225bw og kan sette den i 1440x900 uten problemer. Eneste er at ikoner/bokstaver blir litt uskarpe. På 1680x1050 er alt OK :D

 

Du må huske å legge inn skjermdriver fra cd'en som fulgte med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen av dere som bruker DVI kabelen? Jeg får svart skjerm når jeg prøver...

7114100[/snapback]

 

Jepp. Bruker DVI. På min gamle syncmaster 940b så måtte jeg skru skjermen på/av når jeg byttet fra vga til dvi. Altså kutte strømmen helt, og deretter sette strømmen på igjen. Er nok det samme på 225bw, men der satte jeg DVI'en på med det samme. Når du bruker DVI så får du ikke opp skjermbilde før windows er ferdig lastet. Husk også å legge inn driver fra cd'en som fulgte med.

 

Edit: 225bw har pivot.

Endret av deepstar
Lenke til kommentar
Er du fornøyd med skjermen din eXa ? (225bw)

7113640[/snapback]

 

Nå har jeg gått fra råtten crt til denne så kan jo ikke klage. ;)

 

CSS med denne skjermen er gøy, men må ha på vsync ellers så jeg for mye tearing eller noe sånnt. Falt ned til 30fps noen plasser pga vsync(spillte i 1280x960 før så der var det ikke noe problem), men litt klokking av skjermkortet og endret fra 6x AA til 4x AA så er ikke 60fps noe problem...

Er ikke plaget av ghosting i det hele tatt igrunn

 

Tja, jeg merker jo selvsagt at det kun er 700:1 (selv 2200:1 på min proj er langt fra bra nok. 10k:1 så begynner det å likne noe) da sortnivået ikke er noe å juble for, men det er nå bare slik det er med lcd skjermer...

og så er det litt synd med baklyslekasjen oppe og nede da.

 

Men dette var jo ting jeg var forberedt på. Oppløsningen, størrelsen, skarpheten, lysstyrken på denne skjermen er mye bedre enn crten min og det er grunn nok. særlig skarpheten, det plaget meg mye på crten.

 

Gleder meg til SED, men denne skjermen duger godt fram til da den tenker jeg...

 

Edit:Btw, bruker dvi ja, har ikke prøvd analog...

 

Edit2: Har den pivot? *utforske*

Edit3: nei... tror ikke det, ingen muligheter til å vri skjermen på feste. da må jeg sette skjermen på siden med foten stikkende ut på siden og bruke software til å vri bildet...

Endret av eXa
Lenke til kommentar
[Edit: 225bw har pivot.

 

 

Edit2: Har den pivot? *utforske*

Edit3: nei... tror ikke det, ingen muligheter til å vri skjermen på feste. da må jeg sette skjermen på siden med foten stikkende ut på siden og bruke software til å vri bildet...

 

Hmmm, nå ble jeg forvirret.

 

Edit: Hentet fra http://www.short-media.com/review.php?r=336

 

As you can see, all of the 'useful' ergonomic adjustments are supported by the 225BW. Perhaps the only feature missing is 90 degree rotation for a portrait-style orientation. This is usually only found on higher-end monitors and I would not expect to see it on a monitor in this price range. Overall, I was quite impressed by the ergonomics of the 225BW
Endret av awesnes
Lenke til kommentar
Ja,nå funket det.Bare jeg som ikke ventet lenge nok.Må bruke VGA kabelen når jeg skal inn i bios da?

7114937[/snapback]

 

Tror nok du må dett ja. Hold bios knappen nede når du restarter pc'en så kanskje den kommer opp. Jeg har min skjerm koblet på en toshiba bærbar så da får jeg opp skjermbilde på den og så forsvinner skjermbildet når windows er lastet, da går den over til 225bw.

 

@eXa: :( Jeg trodde den hadde pivot. Har aldri testet det. Når jeg ser etter så er det nok umulig å vri den 90 grader. Det funket på 940b og den var like stor vertikalt og foten var like høy. Faen :(

Endret av deepstar
Lenke til kommentar
Ja,nå funket det.Bare jeg som ikke ventet lenge nok.Må bruke VGA kabelen når jeg skal inn i bios da?

7114937[/snapback]

 

Jeg bruker kun dvi-kabel på min og har ikke noe problem å se skjermbildet helt fra boot. Har radeon x1600pro koblet til min 225bw...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...