Gå til innhold

Samsung Monitor 22" Syncmaster 225BW


Teddynegger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått 225BW i huset igår, og førsteinntrykket er kjempe bra, denne skjermen er jo enormt stor :) Farger/kontrasten blir veldig bra etter fargekalibrering via. Natural color. Det virker som mange av oss har fått monitorer med en del baklys-lekkasje på toppen og bunnen av skjermen, men jeg synes lekkasjen reduserte merkebart i dag sammenlignet med i går, vet ikke om det er bare innbilning (kanskje p.g.a. intensitet på bakgrunnslyset, mørkt kontra lyst rom, skal prøve igjen senere i kveld), har dere opplevd noe lignende?

 

Ellers må jeg si at gaming aldri har vært så gøy som nå (har kun prøvd litt hl2 og NWN), på en 22" WSLCD forsterkes selve spillopplevelsen betraktelig!

 

Noen som vet om de nye 225BW som kommer ut nå på butikkene har fikset baklys-problemet? Kanskje bør Samsung.no kontaktes for å få en oppklaring.

Lenke til kommentar
Har fått 225BW i huset igår, og førsteinntrykket er kjempe bra, denne skjermen er jo enormt stor :) Farger/kontrasten blir veldig bra etter fargekalibrering via. Natural color. Det virker som mange av oss har fått monitorer med en del baklys-lekkasje på toppen og bunnen av skjermen, men jeg synes lekkasjen reduserte merkebart i dag sammenlignet med i går, vet ikke om det er bare innbilning (kanskje p.g.a. intensitet på bakgrunnslyset, mørkt kontra lyst rom, skal prøve igjen senere i kveld), har dere opplevd noe lignende?

 

Ellers må jeg si at gaming aldri har vært så gøy som nå (har kun prøvd litt hl2 og NWN), på en 22" WSLCD forsterkes selve spillopplevelsen betraktelig!

 

Noen som vet om de nye 225BW som kommer ut nå på butikkene har fikset baklys-problemet? Kanskje bør Samsung.no kontaktes for å få en oppklaring.

7140657[/snapback]

 

Virker jo som om de fleste med dette panelet har samme problem, da.

Ikke sikkert SAmsung har noen elegant løsning her.

Lenke til kommentar
Har fått 225BW i huset igår, og førsteinntrykket er kjempe bra, denne skjermen er jo enormt stor :) Farger/kontrasten blir veldig bra etter fargekalibrering via. Natural color. Det virker som mange av oss har fått monitorer med en del baklys-lekkasje på toppen og bunnen av skjermen, men jeg synes lekkasjen reduserte merkebart i dag sammenlignet med i går, vet ikke om det er bare innbilning (kanskje p.g.a. intensitet på bakgrunnslyset, mørkt kontra lyst rom, skal prøve igjen senere i kveld), har dere opplevd noe lignende?

 

Ellers må jeg si at gaming aldri har vært så gøy som nå (har kun prøvd litt hl2 og NWN), på en 22" WSLCD forsterkes selve spillopplevelsen betraktelig!

 

Noen som vet om de nye 225BW som kommer ut nå på butikkene har fikset baklys-problemet? Kanskje bør Samsung.no kontaktes for å få en oppklaring.

7140657[/snapback]

 

Tror at eXa også justerte noe greier og så ble lekkasjen minimal. Det har jeg også lyst til å gjøre men jeg vet ikke hva jeg skal justere :( Kunne dere hjelpt meg med det tro ? :D

Lenke til kommentar

nei, du missforsto litt der. eneste jeg har gjort er å redusere lystyrken till 77

Det hjelper jo selvsagt litt men minimalt, nei! jeg kommenterte bare en som mente det var litt lyslekasje på siden(som jeg ikke så før jeg så bildet) og at det muligens var borte pga den reduserte lysstyrken...

 

Jeg kan ta ett før\etter bildet med lysstyrke på 100 og på 77...

Lenke til kommentar

Det eneste som står her er att han justerte ned baklyset litt, altså lysstyrken. Med tanke på at det er dette lyset som lekker gjennom, hørtes ikke det så usannsynlig ut at det skulle hjelpe, men du får det neppe helt vekk på den måten.

 

Exa selv var visst litt før meg.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

hm var visst ikke lett å ta noen sammenlingbare bilder gitt. klarer ikke å få fram det riktig forholdet mellom 77 og 100 på bildet.

 

Men det som var mer interresant er at det virker som om lekasjen på toppen er mye mindre enn den på bunnen nå. var litt sånn før og men ikke så stor forskjell som nå

 

Hmm :hmm:

Lenke til kommentar

Det er jo tydelig att LCD skjermer kan endres over tid, og med fysisk massasje leste jeg ett annet sted.

har lest her på forumet at:

Store skader kan reduseres over tid

pikselfeil ofte kan fjernes med "massasje"

og att innbrente bilder forsvinner over tid.

 

Tydelig at faktum att vi snakker om flytende krystaller her spiller inn.

 

flyter de fritt inni der eller?

Lenke til kommentar
ja men det har jo ingenting med baklyset å gjøre!

7143652[/snapback]

 

Ai, kanskje ikke.

Må erlig innrømme att jeg kan veldig lite om dette, men det kan da ikke være selve lampene sin feil at det slipper for mye lys gjennom panelet?

Det stemmer jo dårlig med att flere skjermer med dette panelet har samme problem.

 

Når dette problemet ser ut til å følge panelet, kan det da umulig være baklyset selv som skaper problemene her?

Lenke til kommentar
det har vel noe med oppyggingen av selve skjermen tenker jeg...

 

At en produsent kansje klarer å bli nesten helt kvitt det mens en annen har ganske my selv om det er samme panel...

7143761[/snapback]

 

Hvis det er selve oppbygningen av skjermen er jo det en enkel fysik konstruksjon, som sikkert kan bøye og bende på seg, og endre på slike problemer over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...