Gå til innhold

Samsung Monitor 22" Syncmaster 225BW


Teddynegger

Anbefalte innlegg

Det er jo noe av aberet med lcd. ER jo skikkelig ræva kontrast!

og nei 2k er heller ikke mye å hoppe i taket for!

 

og der ligger jo hele den store svakheten med lcd, med gjennomlysing av ett panel kan jo aldri bli helt hundre. så da gleder jeg meg til noe skikkelig som SED f.eks.

Se bare på plasma som ikke har bakgrunns belysning men derimot panelet i seg selv som avgir lyset, der har man jo og 10k kontrast!

Nå er jeg litt usikker på hvordan det er med crt skjermer og tver men tipper kontrasten er over 10k ihvertfall. Noe av grunnen til at det ikke er mer er jo det litt lave lysutbyttet for sortnivået er jo på topp.

Crt proj har ihvertfall kontrast nivå på 15k-25k. Når det er sort bildet der så er det ingenting lys i rommet. De også er jo begrenset av lavt lysutbytte.

 

Men sed som jo benytter seg av noe alla crt teknologi har jo 100k i kontrast, det er nok ikke pga noe bedre sortnivå men heller pga ett mye høyere lysutbytte men med samme gode sortnivå som crt. Så da har man jo det beste fra begge verdenene! åååå vil ha nå!

Endret av eXa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Heisann. Har hatt min 225bw i 2mnd no. Hadde same problemet med "backlight bleeding", særleg oppe og nede. Var ikkje noko stort problem, men for nokre dagar sidan rota windows seg og eg bestemte meg for å installera på nytt. Kva skjedde? Jo, da kan virka som om den nye installasjon har forminska mykje av lyslekkasjen. Veldig rart, men desto meir gledeleg :thumbup:

 

Nokon med liknande erfaringar?

Endret av Koshs
Lenke til kommentar

Har nå vært på expert å kjøpt denne skjermen i sølv. Meget fornøyd så langt. Alvorlig til lysstyrke den kommer med orginalt, satte den ned fra 100 til 65 jeg.

Litt backlightbleeding er det også, oppe og nede, ikke på sidene i det hele tatt.

Tror jeg overlever det.

Jeg hadde en Hansol CRT skjerm før denne og overgangen var stor i fornøyd retning !

Jeg kjørte 1280x1024 på min gammle crt skjerm, og kjører det nå, alt er litt stort liksom. Hva kjører dere for oppløsning som har 22"widescreen ?

Lenke til kommentar
jeg har tenkt meg en LG Flatron L204WT.

 

så lurer jeg på: hvordan i granskauen kan en så bra skjerm være så billig? det må jo være no tull her? den har jo en syk kontrast, grei lysstyrke og bare 5 ms responstid  :)  vis ingen har negative komentarer til denne så kjøper jeg den rett etter jul  :D

7476748[/snapback]

Det er en egen tråd om den skjermen her. Det er mange brukererfaringer i tråden. Etter det jeg kan se er folk stort sett fornøyd med den, unntatt plasseringen av knappene og plastkvaliteten (knirker litt).

 

Det er også to brukererfaringer i prisguiden. Bare følg siden du lenket og klikk på "erfaringer".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Alvorlig til lysstyrke den kommer med orginalt, satte den ned fra 100 til 65 jeg.

Jeg hadde en Hansol CRT skjerm før denne og overgangen var stor i fornøyd retning !

Jeg kjørte 1280x1024 på min gammle crt skjerm, og kjører det nå, alt er litt stort liksom. Hva kjører dere for oppløsning som har 22"widescreen ?

7476579[/snapback]

:ohmy: Stilte helt ned til 30 jeg. Og hvis rommet er helt mørkt blir det enda lavere.

 

Kjører 1680x1650 oppløsning her, altså det som passer best for skjermen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...