Gå til innhold

Samsung Monitor 22" Syncmaster 225BW


Teddynegger

Anbefalte innlegg

er det noen som har noen erfaring eller mere info om denne?

 

Packard Bell Wide LCD 22" - Maestro 220W

http://www.packardbell.no/products/at-home...290000-446.html

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41628

 

Vurderete Samsung 225BW helt til jeg så denne.

7193592[/snapback]

 

Er nok ett TN panel i denne ihvertfall. Hvorfor ville du valgt denne fremfor samsung?

Fant lite info om den (ikke viktig), men samsung er en kjent god produsent, og de har ganske like specs. VIlle valgt Samsung hvis ikke jeg fant noen tester ihvertfall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noen som har noen erfaring eller mere info om denne?

 

Packard Bell Wide LCD 22" - Maestro 220W

http://www.packardbell.no/products/at-home...290000-446.html

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41628

 

Vurderete Samsung 225BW helt til jeg så denne.

7193592[/snapback]

 

Er nok ett TN panel i denne ihvertfall. Hvorfor ville du valgt denne fremfor samsung?

Fant lite info om den (ikke viktig), men samsung er en kjent god produsent, og de har ganske like specs. VIlle valgt Samsung hvis ikke jeg fant noen tester ihvertfall.

7194033[/snapback]

 

Er nok et TN panel ??

Kan ikke så utrolig teknisk når det kommer til LCD...

 

Packard Bell'n var jo mye penere og hadde mye mere dill dall, som jeg egentlig ikke helt skjønner hva man skal med... 3x skjerm innganger? (2 x VGA / 1 x DVI)

 

Men mener du det mest trolig er samme panel i samsungen og packard bell'n ?

Tror den PB'n er helt ny, så sikkert ikke noen tester enda av den grunn...

Lenke til kommentar
er det noen som har noen erfaring eller mere info om denne?

 

Packard Bell Wide LCD 22" - Maestro 220W

http://www.packardbell.no/products/at-home...290000-446.html

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=41628

 

Vurderete Samsung 225BW helt til jeg så denne.

7193592[/snapback]

 

Er nok ett TN panel i denne ihvertfall. Hvorfor ville du valgt denne fremfor samsung?

Fant lite info om den (ikke viktig), men samsung er en kjent god produsent, og de har ganske like specs. VIlle valgt Samsung hvis ikke jeg fant noen tester ihvertfall.

7194033[/snapback]

 

Er nok et TN panel ??

Kan ikke så utrolig teknisk når det kommer til LCD...

 

Packard Bell'n var jo mye penere og hadde mye mere dill dall, som jeg egentlig ikke helt skjønner hva man skal med... 3x skjerm innganger? (2 x VGA / 1 x DVI)

 

Men mener du det mest trolig er samme panel i samsungen og packard bell'n ?

Tror den PB'n er helt ny, så sikkert ikke noen tester enda av den grunn...

7195840[/snapback]

 

Har lest litt videre om 22" nå, og det virker som om alle Widescreen 22" som selges i dag har samme 5ms TN panel fra Che Mei. (trodde først samsung bare brukte egne paneler)

 

3 skjerm innganger er vel greit for å slippe å koble om av og til. men 2 VGA innganger tviler jeg sterkt på at du får brukt.

 

IKke godt å si hvilken skjerm som er best av Packard bell og Samsung, men jeg satser på samsung personlig. Selv om det er noen problemer som kommer frem, lager samsung gode skjermer, og har funnet lite om packard bell.

Lenke til kommentar
Har så og si Bestemt meg for å bestille en Asus MW221U(Link) så fort en av nettbutikkene får den på lager. 

Men, er enda litt usikker.

Hvordan er packardbell og viewsonic skjermen(e) i forhold. støtter de Hdcp forresten?

 

Mr.Nauz :)

7201434[/snapback]

 

Fikk også øynene opp for den Asusen !

Likte riktig nok designet bedre på packard bell'n (foten gjorde sitt)

Men så har Asusen 2ms og HDCP støtte som jeg tvilsomt får bruk for nå, men er vel kjekkere å ha enn en ekstra vga ingang :p

 

Er det noe annet å sette fingeren på for dere som kan dette?

både bra og dårlig...

Lenke til kommentar
Har så og si Bestemt meg for å bestille en Asus MW221U(Link) så fort en av nettbutikkene får den på lager. 

Men, er enda litt usikker.

Hvordan er packardbell og viewsonic skjermen(e) i forhold. støtter de Hdcp forresten?

 

Mr.Nauz :)

7201434[/snapback]

 

Fikk også øynene opp for den Asusen !

Likte riktig nok designet bedre på packard bell'n (foten gjorde sitt)

Men så har Asusen 2ms og HDCP støtte som jeg tvilsomt får bruk for nå, men er vel kjekkere å ha enn en ekstra vga ingang :p

 

Er det noe annet å sette fingeren på for dere som kan dette?

både bra og dårlig...

7201869[/snapback]

 

 

Det skal være samme panel i alle disse 22", så den Asusen er neppe raskere enn alle andre. HDCP kan være ganske nyttig, ett bedre argument enn to VGA ihvertfall.

Lenke til kommentar

Som Asus selv skriver på sidene sine:

 

"The fastest 2ms response time among 22" widescreen LCD monitors and HDCP supported function combined to offer the ultimate visual experiences "

 

Om dette kun er rent teoretisk eller ikke vet jeg ikke.

Så blir spennende å se hvordan det kommer ut praktisk i en test.

Lenke til kommentar
vel nå er det jo tusenvis av eksempler på produsenter som er helt i eventyr land når det kommer til oppgitt spec ((silenx anyone) så det stoler jeg ikke så mye på!

7208593[/snapback]

så sant så sant. Har hørt at Asus har målt ms i "grå til grå" eller noe sånt.

 

Uansett, så kan skjermen umuig være treigere en de andre + Hdcp er jo kjekt å ha og. :)

Så jeg tror nok jeg satser på Asus skjermen, så foresten at Netshop har endra status fra >7 dager til 1-3 dager og databutikken til 4-7 dager, så da kommer det nok en test ganske snart :)

 

Mr.Nauz

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
alle de andre 22" med 5ms er oppgitt med GTG, grå til grå også....

 

Dell sine som er oppgitt til 16ms er oppgitt med sort til hvit og er egentlig ikke noe spesielt tregere. Er jo 6ms GTG på de

7209180[/snapback]

 

Som sagt er det tvilsomt at Asus sin er så mye raskere enn de andre. Ikke at det er noe problem, anyway.

Lenke til kommentar

Ånei! det er en eller annen komponent i skjermen som piper! ikke så skikkelig høyfrekvent, kansje maks 1000hz men skikkelig irriterende! hva skal jeg gjøre med det tro...?

 

Edit:Ah, tappa litt på baksiden av skjermen sånn ca rundt der jeg tror det kommer fra og det forsvant! Får håpe det ikke kommer tilbake...

Endret av eXa
Lenke til kommentar

det var en bra oversikt...!

 

Hva hvis jeg kjøper en skjerm og så viser det seg at det er en død pixel mitt på skjermen, kan man da benytte seg av angreretten og kjøpe skjermen på nytt?? Selvfølgelig kommer frakt kostnaden i tillegg.. (pakken sendes tilbake i orginal emballasje) er det evt andre konstnader forbundet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...