Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Colin. skrev (13 timer siden):

De så meg som meg og var som gode venner som passet på at jeg ikke ble lurt og sløste med mine økonomiske midler

Samme erfaringa har jeg med folk fra Filipinene,
Ingen i det lokale miljøet fra filipinene her jeg bor bryr seg om at jeg har lav lønn og et yrke som er Lav status her i Norge.

Og samme på feriene jeg har hatt til Filipinene, alltid blitt behandlet som et medmenneske og ikke søppel.
Og når man ser hvordan dem behandler hverandre er det på samme måten.
Det er ikke bare for at man er vestlig man blir så godt behandlet der borte.
Det er for at alle skal behandles med respekt, noe man lærer fra barnehage allerede.
Mens i Norge blir vaskere/sjåfører(lastebil/taxi/buss)/renovasjonsmedarbeidere/lærere og servicemedarbeidre behandlet som 3rang mennesker.
 

 

Colin. skrev (13 timer siden):

Japan som står for tur først og fremst

Og når du drar til japan, om du er i Hachinohe, ikke glem å prøve Taccola. :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5
Eskove skrev (4 timer siden):

Og hva mener du er mest vanlig? og hvor har du det fra hva som er mest vanlig?

Statistisk så tjener menn mer enn kvinner i Norge, så det er det som er mest vanlig. 

 

Eskove skrev (5 timer siden):

Kan du se på et par du møter på gata om dama er "kjøpedame"?
Eller tror du at alle damer som ikke er "vestlig" er "kjøpedame"?

Ofte så ser man gjerne det ja, hvis det er snakk om ei ung ei som kommer drassende på en uattraktiv fyr som er 20 - 30 år eller mer eldre enn henne... - helt sikker kan man ikke være, men man tenker jo sitt... - Nei, jeg tror ikke at alle som ikke er vestlig er "kjøpedame". 

 

Eskove skrev (5 timer siden):

Hvorfor er det bare mannen som skal forandre seg?
Det er alltid mannen som må tilpasse seg og bli bedre, aldri dama.

Nei, det er ikke alltid mannen som skal forandre seg. Men hvis man er av den typen som ikke ser på damer som likeverdige som menn så er det åpenbart at det er mannen som må forandre seg. 

 

Eskove skrev (5 timer siden):

Og hvorfor tør du ikke diskutere som noe annet an anonym?

Dette har jeg forklart tidligere i tråden. Jeg begynte å diskutere som anonym, og da blir det feil at jeg både har brukernavnet mitt og anonym bruker i samme tråd. Det har heller ingen relevans for det vi diskuterer at du vet hva som er brukernavnet mitt. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
On 11.3.2024 at 5:52 PM, Eskove said:

Jeg kan skrive under på at min erfaring er at flere land i asia har en helt annen kultur.
Når man ser hvordan folk behandler hverandre i SØ Asia kontra "vesten" er det merkelig at ikke flere ender opp med partner fra slike land.
At jeg fikk fra å mene at alle som hentet damer fra thai og filipinene var folk som kjøpte koner, til selv å ha dame fra filipinene, er noe jeg er ekstremt glad for.

Og for å være ærlig, om økonomien tillater det er det ikke umulig at man rømmer den veien om noen år.
Kulturen er der borte er mye mer "oss" og ikke "meg først" som i vesten.

Folk tar vare på hverandre på et helt annet vis.
Folk behandler hverandre med respekt uavhengig av "status"

Alt er ikke like fint der borte som i Norge, men det er mye som er bedre der også.

Har blitt kjent med så mange som har damer fra Asia nå, og jeg kan trygt si at dem er lykkelige og ingen angrer på at dem ville bli en del av kulturen.
Dette gjelder megselv også. Jeg er ekstremt glad jeg fikk åpnet øynene mine.

Flott å lese. Det er godt at ikke alle er forgiftet av et negativt stigmatiserende syn på dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e

Norske kvinner får nesten ikke barn lengre. Men vi gamle griser som velger asiatisk tar ansvar 😁😁😁

Snart er det bare innvandrere igjen i landet og det mest norske du vil finne om noen år vil være barn av oss gamle norske griser som har reist til Asia.

Jeg er meget fornøyd med min asiatiske skjønnhet. Hun er ingen rakettforsker, men hun gjør alt av husarbeid og barnestell. Og hun elsker meg og er så takknemlig for alt jeg gjør for hun (mat, tak over hodet, kjærlighet, beskyttelse). Jeg klarer ikke se hvordan den gjengse feminist klarer å konkurrere med hun her. Det er bare uvitenhet om hvor lett asiatiske damer er å ha med å gjøre som gjør at ikke flere norske menn setter seg på flyet.

Jeg har rett og slett mistet appetitten og sommerfuglene i magen jeg fikk før når jeg så en attraktiv norsk dame, fordi jeg får dekket behovene mine av hun som er i armkroken min nå. Stå på gutta!

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Gjest 70a5c...29e skrev (På 16.3.2024 den 10:24 PM):

Jeg klarer ikke se hvordan den gjengse feminist klarer å konkurrere med hun her.

Spørs hva man er ute etter det da skjønner du. Mange menn foretrekker faktisk en rakettforsker fremfor en slik som du vil ha. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (1 time siden):

Spørs hva man er ute etter det da skjønner du. Mange menn foretrekker faktisk en rakettforsker fremfor en slik som du vil ha. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg tenker og det samme. Det høres mer ut som denne "gjesten" vil ha en hushjelp som steller for seg, og ikke en kone/kjæreste.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e
16 hours ago, knopflerbruce said:

Jeg tenker og det samme. Det høres mer ut som denne "gjesten" vil ha en hushjelp som steller for seg, og ikke en kone/kjæreste.

Nesten. Vil ha en medgjørlig dame som ikke snakker om likestilling. En som rydder hvis det er rot, og ikke en som bare klager over rot. Hvor mye hun tjener og slikt er uinteressant.

 

https://vm.tiktok.com/ZGePPUxPR/

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Lenke til kommentar

Min oppfatning i forhold til dette temaet er at "thaidamer", muligens ikke får det de ønsker seg i hjemlandet sitt.

Årsakene til dette kan være så mangt, og blir jo bare basert på spekulasjoner og synsing.

Jeg kjenner til forhold der jeg tror det kan være EKTE kjærlighet ❤️.

1. Felles for forholdene er at de er, og har vært gift i mange år.

2. De gir hverandre like muligheter i forhold til å kunne opparbeide seg et godt liv i forhold til utdanning, jobb og økonomisk uavhengighet. 

3. De "thaidamene"  jeg kjenner til er hardtarbeidende damer med "bein i nesa"😂.

4. Jeg opplever at de er familiekjære, og setter familie høyt. 

Så min oppfatning, og konklusjon er ofte at "thaidamene" har andre kriterier enn feks hva mange norske damer har. 

Så kan det være at de feks "klaffer" så godt med "bygdegutter/menn" siden de er mer like verdimessig (indre verdier). 

Lov å være uenig med meg 👌

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e
2 hours ago, knopflerbruce said:

Vanskelig å rydde selv?

Vil ha en som ikke maser på meg.

Eller sagt med andre ord. Vil ha kjærlig dame. Vil ikke ha en bitch

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e skrev (4 timer siden):

Vil ha en som ikke maser på meg.

Eller sagt med andre ord. Vil ha kjærlig dame. Vil ikke ha en bitch

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Haha. Isåfall burde du jo date en norsk kvinne, som sikkert er mer vant med menn som roter enn en asiatisk dame hvor man lever "tradisjonelt" og dermed skal ha ting ryddig - og ikke la alt mulig flyte.

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Oxalidaceaee skrev (6 timer siden):

Min oppfatning i forhold til dette temaet er at "thaidamer", muligens ikke får det de ønsker seg i hjemlandet sitt.

Årsakene til dette kan være så mangt, og blir jo bare basert på spekulasjoner og synsing.

Jeg kjenner til forhold der jeg tror det kan være EKTE kjærlighet ❤️.

1. Felles for forholdene er at de er, og har vært gift i mange år.

2. De gir hverandre like muligheter i forhold til å kunne opparbeide seg et godt liv i forhold til utdanning, jobb og økonomisk uavhengighet. 

3. De "thaidamene"  jeg kjenner til er hardtarbeidende damer med "bein i nesa"😂.

4. Jeg opplever at de er familiekjære, og setter familie høyt. 

Så min oppfatning, og konklusjon er ofte at "thaidamene" har andre kriterier enn feks hva mange norske damer har. 

Så kan det være at de feks "klaffer" så godt med "bygdegutter/menn" siden de er mer like verdimessig (indre verdier). 

Lov å være uenig med meg 👌

 

 

 

 

Faktisk så tror jeg du har mye rett i det du skriver her. 

Og punkt 2 er særdeles viktig. Vi ser jo en annen gjest her da som ikke verdsetter likeverdighet og økonomisk uavhengighet for damene. Og det er nettopp slike holdninger som han forfekter som gjør at man får et dårlig syn på menn som henter seg en brud. Jeg håper virkelig at han tilhører unntakene, og at de fleste utenlandske kvinner får det greit med norske menn. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
On 19.3.2024 at 12:52 PM, Oxalidaceaee said:

Min oppfatning i forhold til dette temaet er at "thaidamer", muligens ikke får det de ønsker seg i hjemlandet sitt.

Årsakene til dette kan være så mangt, og blir jo bare basert på spekulasjoner og synsing.

Jeg kjenner til forhold der jeg tror det kan være EKTE kjærlighet ❤️.

1. Felles for forholdene er at de er, og har vært gift i mange år.

2. De gir hverandre like muligheter i forhold til å kunne opparbeide seg et godt liv i forhold til utdanning, jobb og økonomisk uavhengighet. 

3. De "thaidamene"  jeg kjenner til er hardtarbeidende damer med "bein i nesa"😂.

4. Jeg opplever at de er familiekjære, og setter familie høyt. 

Så min oppfatning, og konklusjon er ofte at "thaidamene" har andre kriterier enn feks hva mange norske damer har. 

Så kan det være at de feks "klaffer" så godt med "bygdegutter/menn" siden de er mer like verdimessig (indre verdier). 

Lov å være uenig med meg 👌

 

 

 

 

Dette er også min oppfatning med de jeg kjenner som har gjort dette. De andre som nevnes er i høyeste grad unntak og stigmatiserende stereotyping.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar
20 hours ago, knopflerbruce said:

Haha. Isåfall burde du jo date en norsk kvinne, som sikkert er mer vant med menn som roter enn en asiatisk dame hvor man lever "tradisjonelt" og dermed skal ha ting ryddig - og ikke la alt mulig flyte.

Mange thaikvinner er særdeles godt vant med menn som stadig er utro, er ofte på byen, drikker samt dårlig fedre. Men det blir feil å generalisere i noen av disse retningene.

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (På 19.3.2024 den 12:52 PM):

Min oppfatning i forhold til dette temaet er at "thaidamer", muligens ikke får det de ønsker seg i hjemlandet sitt.

Hvis de er skilt, kan det være de ikke blir gift igjen i hjemlandet.

Endret av Subara
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (På 14.3.2024 den 7:24 PM):

Flott å lese. Det er godt at ikke alle er forgiftet av et negativt stigmatiserende syn på dette.

Samtidig burde jo de som er redde for stigmatisering også stå opp for norske kvinner som opplever stigma i denne tråden for å være alt mulig fra kravstore til lite kvinnelige.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
knopflerbruce skrev (3 timer siden):

Samtidig burde jo de som er redde for stigmatisering også stå opp for norske kvinner som opplever stigma i denne tråden for å være alt mulig fra kravstore til lite kvinnelige.

Menn med dårlig kvinnesyn ( som liker å trykke ned og ha kontroll på kvinner) gjør jo nettopp ikke det. Står opp for selvstendige kvinner altså ;) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Oxalidaceaee skrev (På 19.3.2024 den 12:52 PM):

Min oppfatning i forhold til dette temaet er at "thaidamer", muligens ikke får det de ønsker seg i hjemlandet sitt.

Årsakene til dette kan være så mangt, og blir jo bare basert på spekulasjoner og synsing.

Jeg kjenner til forhold der jeg tror det kan være EKTE kjærlighet ❤️.

1. Felles for forholdene er at de er, og har vært gift i mange år.

2. De gir hverandre like muligheter i forhold til å kunne opparbeide seg et godt liv i forhold til utdanning, jobb og økonomisk uavhengighet. 

3. De "thaidamene"  jeg kjenner til er hardtarbeidende damer med "bein i nesa"😂.

4. Jeg opplever at de er familiekjære, og setter familie høyt. 

Så min oppfatning, og konklusjon er ofte at "thaidamene" har andre kriterier enn feks hva mange norske damer har. 

Så kan det være at de feks "klaffer" så godt med "bygdegutter/menn" siden de er mer like verdimessig (indre verdier). 

Lov å være uenig med meg 👌

 

Mye sant her, men jeg har møtt flere i kategorien som sier at økonomisk trygghet, individets frihet i Norge og norske sikkerhetsnett teller minst like mye. Da ofrer man gjerne mindre viktige saker og gjør det beste ut av situasjonen.

Få land har velferd, trygdesystem, helsevesen og orden som i Norge.
Hvis man ikke kan jobbe eller brødfø familien i et typisk u-land, må man ofte leve i nød, usikkerhet, på familien eller på gaten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...