Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Guy skrev (13 timer siden):

Ja heldigvis har vi frossenpizza og takeaway for kvinnfolk i Skandinvia kan jo faen ikke lage mat.
De er for bortskjemt til det! Så fint de har takeway og frossenpizza så de ikke sulter ihjel i sitt feministiske sosialist Utopia! 

Haha. Er det virkelig en meme?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Colin har noe rett også.

Ventetiden på assistert befruktning var rundt 8 måneder for et år siden. Trolig blir det bare flere og flere single som ønsker denne løsningen fremover.
Mange som venter og venter på kjærligheten uten at de bruker noen som helst krefter på det selv. De fokuserer mer på "icks" og røde flagg uten å se sine egne, frem til de sitter i slutten av trettiårene og innser at toget forlater perrongen uten de.
Single mødre med prøverørsunger fortjener litt latterliggjøring.

 

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (8 timer siden):

Hjelper meg ikke det da, men det er allikevel bra å innse realiteten slik at man selv kan ta grep over egen situasjon, og ikke regne med at det blir noen kulturell forandring eller vilje til kulturell forandring med det første.

Så utlandet er en mer realistisk løsning enn å nå opp til urealistiske krav for mange. Så Asia anbefaler jeg ihvertfall til alle. 👍

Ja, det er urealistisk at man ikke ønsker å behandle kvinnen som likeverdig seg selv. At det skal være egne regler for moral for henne i forhold til seg selv. Det er også urealistisk evolusjonsmessig at en kvinne skal ta til takke med en mann som ikke er den flotteste og sterkeste i flokken. (Se hvordan det er i dyreverdenen hvor hannene utfordrer hverandre og den sterkeste får kvinnen, vi må ikke glemme at også vi er dyr). 

Angående kulturell forandring. Den kulturen du selv søker er nok i mer forandring enn vår egen kultur er. Altså at det vil bli økt likestilling der fremfor at det kommer til å bli mindre likestilling her.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Trontron skrev (2 timer siden):

Colin har noe rett også.

Ventetiden på assistert befruktning var rundt 8 måneder for et år siden. Trolig blir det bare flere og flere single som ønsker denne løsningen fremover.
Mange som venter og venter på kjærligheten uten at de bruker noen som helst krefter på det selv. De fokuserer mer på "icks" og røde flagg uten å se sine egne, frem til de sitter i slutten av trettiårene og innser at toget forlater perrongen uten de.
Single mødre med prøverørsunger fortjener litt latterliggjøring.

 

Eller så kan vi se det fra et annet synspunkt. At kvinner kun ønsker seg barn og ikke en mann. De sitter altså ikke og venter på kjærligheten. De ønsker bare å få et barn uten å måtte deale med en mann i tillegg...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
24 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Ja, det er urealistisk at man ikke ønsker å behandle kvinnen som likeverdig seg selv. At det skal være egne regler for moral for henne i forhold til seg selv. Det er også urealistisk evolusjonsmessig at en kvinne skal ta til takke med en mann som ikke er den flotteste og sterkeste i flokken. (Se hvordan det er i dyreverdenen hvor hannene utfordrer hverandre og den sterkeste får kvinnen, vi må ikke glemme at også vi er dyr). 

Angående kulturell forandring. Den kulturen du selv søker er nok i mer forandring enn vår egen kultur er. Altså at det vil bli økt likestilling der fremfor at det kommer til å bli mindre likestilling her.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det er vel der forskjellen på meg og deg er. Jeg ser ikke på mennesker som dyr. Den herseteknikken om at man ikke ønsker å behandle partner likeverdig, er nettopp det, en feministisk herseteknikk for å få uvalgte til å sitte stille i båten. Men passport-bros har kommet for å bli.

Ja, det kan du så klart ønske å tro. Men per i dag så er ståa slik at mange kulturer har et mye mer meningsfullt tankesett mtp. familie og livssyn. Så jeg går utifra hvordan det er nå, og ikke 100 år frem i tid.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Eller så kan vi se det fra et annet synspunkt. At kvinner kun ønsker seg barn og ikke en mann. De sitter altså ikke og venter på kjærligheten. De ønsker bare å få et barn uten å måtte deale med en mann i tillegg...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hahaha. Den der tror du vel ikke på selv engang. Kanskje det gjelder 1 av 100.
Eventuelt er du en av de single prøverørs-mødrene som stadig forsøker hjernevask på deg selv; ved å påpeke at det var årsaken. Ikke det faktumet at de du søkte etter ikke vurderte deg som noen god fangst tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (26 minutter siden):

Det er vel der forskjellen på meg og deg er. Jeg ser ikke på mennesker som dyr. Den herseteknikken om at man ikke ønsker å behandle partner likeverdig, er nettopp det, en feministisk herseteknikk for å få uvalgte til å sitte stille i båten. Men passport-bros har kommet for å bli.

Ja, det kan du så klart ønske å tro. Men per i dag så er ståa slik at mange kulturer har et mye mer meningsfullt tankesett mtp. familie og livssyn. Så jeg går utifra hvordan det er nå, og ikke 100 år frem i tid.

Men det er akkurat dyr vi er. Forskjellen er at vi har mer utviklet hjerne. Vi handler likevel på instinkter fra naturen.

Det er ikke en hersketeknikk om at man ikke ønsker å behandle en partner likeverdig. (eller likestilt som er et bedre ord å bruke). Det er da  menn som ønsker en kvinne de kan kontrollere, en som ikke har mulighet til å gå fra dem fordi de ikke har økonomi til det. Økonomisk vold kalles det.

Vi ser også eksempler på menn som har forskjellig moral for seg selv og for kvinnene, f.eks når det gjelder antall sexpartnere.

Nei, det er ikke mange kulturer som har et mer meningsfullt tankesett på familie og livssyn. Undertrykking gir på ingen måte noen mening, økonomisk frihet for alle er det som fungerer best. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Trontron skrev (25 minutter siden):

Hahaha. Den der tror du vel ikke på selv engang. Kanskje det gjelder 1 av 100.
Eventuelt er du en av de single prøverørs-mødrene som stadig forsøker hjernevask på deg selv; ved å påpeke at det var årsaken. Ikke det faktumet at de du søkte etter ikke vurderte deg som noen god fangst tilbake.

Nei jeg vet ikke jeg hvor mange det gjelder. Men det gjør heller ikke du. 

Må dessverre skuffe deg der altså. Jeg traff mannen i tidlig 20 årene, har en håndfull unger og god utdanning, og han anser meg som en særdeles god fangst. Ikke at jeg er fanget på noen måte da, selvstendighet og frihet er viktige aspekter i et likestilt forhold. Og du, når det gjelder prøverør så er jeg faktisk motstander av assistert befruktning, både for single og for par. Jeg mener at slike ting skal skje naturlig. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Vi ser også eksempler på menn som har forskjellig moral for seg selv og for kvinnene, f.eks når det gjelder antall sexpartnere.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jeg holder ihvertfall alle til den samme standarden. Så det får du isåfall ta det opp med de som uttrykker slike forskjellige holdninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (6 timer siden):

Jeg holder ihvertfall alle til den samme standarden. Så det får du isåfall ta det opp med de som uttrykker slike forskjellige holdninger.

Bra at du har den samme standarden på kvinner og menn for dette. 

Det jeg reagerer på mest ved dine innlegg er hvordan du snakker om likestilling og feminisme.  Det er ikke likestilling og feminisme som er skyld i at noen menn ikke får seg dame her i landet. Vi må nok over i andre årsakssammenhenger her, og det at man i mindre grad søker etter damer i sosiale lag, og i større grad søker damer på internett kan være en del av  forklaringen. 

For meg er det veldig viktig at kvinner har økonomisk mulighet til å forsørge seg selv, og veldig lite interessant om norske menn ønsker å finne seg en kvinne fra et annet land. Det er mer hvis årsaken til at man ønsker å finne seg en kvinne fra et annet land er begrunnet i at man ønsker å finne seg en man kan kneble økonomisk slik at hun ikke har mulighet til å dra fra deg jeg blir eitrende forbanna. Frihet er viktigst av alt. Bare så det er sagt så anser jeg ikke deg som en som ønsker å kneble partneren sin økonomisk, jeg tror oppriktig på at du kun ønsker å finne noe du kan leve lykkelig sammen med. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e
24 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Bra at du har den samme standarden på kvinner og menn for dette. 

Det jeg reagerer på mest ved dine innlegg er hvordan du snakker om likestilling og feminisme.  Det er ikke likestilling og feminisme som er skyld i at noen menn ikke får seg dame her i landet. Vi må nok over i andre årsakssammenhenger her, og det at man i mindre grad søker etter damer i sosiale lag, og i større grad søker damer på internett kan være en del av  forklaringen. 

For meg er det veldig viktig at kvinner har økonomisk mulighet til å forsørge seg selv, og veldig lite interessant om norske menn ønsker å finne seg en kvinne fra et annet land. Det er mer hvis årsaken til at man ønsker å finne seg en kvinne fra et annet land er begrunnet i at man ønsker å finne seg en man kan kneble økonomisk slik at hun ikke har mulighet til å dra fra deg jeg blir eitrende forbanna. Frihet er viktigst av alt. Bare så det er sagt så anser jeg ikke deg som en som ønsker å kneble partneren sin økonomisk, jeg tror oppriktig på at du kun ønsker å finne noe du kan leve lykkelig sammen med. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Jo mer fri kvinnen er i forhold til økonomi/høyere utdanning jo større risiko for at hun initierer skillsmisse. Så selvfølgelig vil jeg ikke ha en høy status kvinne. Jeg foretrekker absolutt en fattig asiater fra bøgda som vil gå tilbake i retningen av samme elendige levestandard hun hadde før hun traff meg hvis hun velger å gå fra meg. Det gir et ekstra insentiv for at hun 1. Ikke forlater forholdet og 2.oppfører seg bra i forholdet. Det er win-win for meg. Hvorfor skulle jeg ikke ville tilstrebe et slikt forhold?

Du må bare bli forbanna

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Lenke til kommentar
Trontron skrev (11 timer siden):

Colin har noe rett også.

Ventetiden på assistert befruktning var rundt 8 måneder for et år siden. Trolig blir det bare flere og flere single som ønsker denne løsningen fremover.
Mange som venter og venter på kjærligheten uten at de bruker noen som helst krefter på det selv. De fokuserer mer på "icks" og røde flagg uten å se sine egne, frem til de sitter i slutten av trettiårene og innser at toget forlater perrongen uten de.
Single mødre med prøverørsunger fortjener litt latterliggjøring.

 

Vel, de har jo fått avkom om ikke annet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e skrev (18 minutter siden):

Jo mer fri kvinnen er i forhold til økonomi/høyere utdanning jo større risiko for at hun initierer skillsmisse. Så selvfølgelig vil jeg ikke ha en høy status kvinne. Jeg foretrekker absolutt en fattig asiater fra bøgda som vil gå tilbake i retningen av samme elendige levestandard hun hadde før hun traff meg hvis hun velger å gå fra meg. Det gir et ekstra insentiv for at hun 1. Ikke forlater forholdet og 2.oppfører seg bra i forholdet. Det er win-win for meg. Hvorfor skulle jeg ikke ville tilstrebe et slikt forhold?

Du må bare bli forbanna

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Hvorfor? Fordi du forhåpentligvis ikke er tvers igjennom laget av menneskelig avføring. Hvilket du vil være om du mener at du skal date noen for å utnytte at de må velge mellom et giftig forhold og fattigdom hjemme.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e
6 minutes ago, knopflerbruce said:

Hvorfor? Fordi du forhåpentligvis ikke er tvers igjennom laget av menneskelig avføring. Hvilket du vil være om du mener at du skal date noen for å utnytte at de må velge mellom et giftig forhold og fattigdom hjemme.

Hvem har sagt noe om giftig forhold? Det må være deg, ikke meg. Fleste ekteskap ender i skillsmisse og flest skillsmisser initieres av kvinnen. Er alle disse gått fra kjærlighet og glede til gift? Kanskje noen handler om at kvinnen finner noen bedre. Eller hun er lei av å plukke opp sokker etter mannen og gjøre husvask. Hun tror livet blir mer behagelig som enslig. Fair enough, men det er ikke gift. Det er heller at gresset er grønnere på andre siden. Med fattige thaidamer blir det ganske klart at gresset ikke er grønnere på andre siden og motgang vil insentivere henne til å jobbe mer med forholdet fremfor å dumpe mannen, sippe latte med venninner og kjøpe seg 10 katter.

Hvis forholdet er jævlig så vil jo den norske mannen initiere skillsmisse og thaidamen kan returnere til livet hun har hatt. Er ikke jeg som gjør hun fattig, hun har alltid vært fattig. Jeg tilbyr bare en vei ut og hvis hun foretrekker fortsatt fattigdom fremfor å jobbe videre med forholdet så vet hun hvor døren er.

Pust dypt inn og ut hvis det fortsatt irriterer deg at andre gjør andre valg enn deg. Vi er ikke dritt mennesker av den grunn.

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e skrev (2 timer siden):

Hvem har sagt noe om giftig forhold? Det må være deg, ikke meg. Fleste ekteskap ender i skillsmisse og flest skillsmisser initieres av kvinnen. Er alle disse gått fra kjærlighet og glede til gift? Kanskje noen handler om at kvinnen finner noen bedre. Eller hun er lei av å plukke opp sokker etter mannen og gjøre husvask. Hun tror livet blir mer behagelig som enslig. Fair enough, men det er ikke gift. Det er heller at gresset er grønnere på andre siden. Med fattige thaidamer blir det ganske klart at gresset ikke er grønnere på andre siden og motgang vil insentivere henne til å jobbe mer med forholdet fremfor å dumpe mannen, sippe latte med venninner og kjøpe seg 10 katter.

Hvis forholdet er jævlig så vil jo den norske mannen initiere skillsmisse og thaidamen kan returnere til livet hun har hatt. Er ikke jeg som gjør hun fattig, hun har alltid vært fattig. Jeg tilbyr bare en vei ut og hvis hun foretrekker fortsatt fattigdom fremfor å jobbe videre med forholdet så vet hun hvor døren er.

Pust dypt inn og ut hvis det fortsatt irriterer deg at andre gjør andre valg enn deg. Vi er ikke dritt mennesker av den grunn.

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Jeg ville heller spurt meg hvorfor ikke mannen klarer å gjøre kvinnen fornøyd nok til å ikke ville skille seg. It takes two to tango, after all. Problemer her kan godt være at mennene ikke jobber med forholdet, og kaller alt sånt for  "kvinnfolkmas" der de kommer hjem fra jobb, slenger seg i sofaen med en øl og ikke orker å prate med noen.

Hvis forholdet er bra for begge parter, har ingen noen grunn til å skille seg. Og jo, hvis du velger folk fordi du spiller på økonomiske forskjeller imellom partene, fortjener du tyn. Det er douchebag behavior.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
6 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Bra at du har den samme standarden på kvinner og menn for dette. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

👍

6 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Vi må nok over i andre årsakssammenhenger her, og det at man i mindre grad søker etter damer i sosiale lag, og i større grad søker damer på internett kan være en del av  forklaringen. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du har din teori, jeg har min. Jeg ser et samfunn gjennom mine øyne, hva jeg opplever og hvilken informasjon jeg ser.

6 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

For meg er det veldig viktig at kvinner har økonomisk mulighet til å forsørge seg selv, og veldig lite interessant om norske menn ønsker å finne seg en kvinne fra et annet land. Det er mer hvis årsaken til at man ønsker å finne seg en kvinne fra et annet land er begrunnet i at man ønsker å finne seg en man kan kneble økonomisk slik at hun ikke har mulighet til å dra fra deg jeg blir eitrende forbanna.

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Hvilken økonomisk status en eventuell partner en gang vil ha, er for meg revnende likegyldig. Du har lest mine innlegg nok til å vite, at jeg skulle ønske man rett og slett kunne vurdere å se forbi dette og se personen som det medmenneske det er. Det er jo en grunn til at jeg ikke blir valgt her på berget, som du selv har nevnt, uføretrygdede-statusen min er ikke akkurat en wow-faktor som imponerer. Da ser man med engang en byrde, og ønsker ikke å bli kjent. Legg til at jeg ikke er høy nok +++ Jeg tror jeg har mitt på det rene når jeg føler det jeg føler.

Jeg er imot skillsmisse basert på min tro. Det kommer jeg selvfølgelig til å si før et eventuelt giftemål til en eventuell partner.

6 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Bare så det er sagt så anser jeg ikke deg som en som ønsker å kneble partneren sin økonomisk, jeg tror oppriktig på at du kun ønsker å finne noe du kan leve lykkelig sammen med. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Takk. Og det stemmer. Jeg skulle ønske flere fikk sjansen. Fordi denne utviklingen som foregår her, ser jeg ikke på som optimal, dessverre. Det vises også i ulike statistikker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (8 timer siden):

Takk. Og det stemmer. Jeg skulle ønske flere fikk sjansen.

Du leste kanskje gjennom innleggene til anonyme  - ...29e. Det er slike meninger og holdinger som gjør at folk blir skeptiske til de som tar med seg en utenlandsk hjem. For man kan faktisk ikke vite om det er slike holdninger som hen beskriver som er gjeldende hos den enkelte, eller om det er som hos deg, kun et ønske om et lykkelig samliv. Om ikke annet så fikk hen hvertfall beskrevet poenget mitt ganske godt som jeg nevnte for deg litt lenger opp i tråden, angående det økonomiske. 

Menn med slike holdninger håper jeg ikke får sjansen. 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
8 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Det er slike meninger og holdinger som gjør at folk blir skeptiske til de som tar med seg en utenlandsk hjem. For man kan faktisk ikke vite om det er slike holdninger som hen beskriver som er gjeldende hos den enkelte, eller om det er som hos deg, kun et ønske om et lykkelig samliv. Om ikke annet så fikk hen hvertfall beskrevet poenget mitt ganske godt som jeg nevnte for deg litt lenger opp i tråden, angående det økonomiske. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Det hele kommer tilbake til at de med makten, bør endre tankegang om man er interessert i livslange forhold. Og det er noe samfunnet bør jobbe med å få til. Det burde vært innført gjennom skolegangen at vellykkede individer og gode partnere ikke nødvendigvis er de med mest økonomi kapital på konto eller som har gitte pre-definerte egenskaper som man rett og slett ikke får gjort noe med. Man burde opplyse om at ONS-kulturen er patetisk/selvdestruktiv for mental helse og noe som i lengden ikke er bra for en selv eller samfunnet. Det bør en reell kampanje i skolegangen til om å se individet enn fasaden. 

Hadde de her på berget endret tankegang en smule, så hadde ikke individer trengt å sett seg etter utenlandske partnere i like stor grad som nå. Da hadde alle kunne fått en fair sjanse til å vise hvem man er. Mange liker å holde seg til den gamle stereotypen om de som finner partner i utlandet, men det er ikke sannheten lengre. Nå søker flere og flere utenlands fordi samfunnet en selv er en del av, ikke ofrer en tanke for oss med disse problemene. Noe som godt kom frem i statskanalens latterliggjøring av problemstillingen.

Man er bra korka om man lever livet sitt uten å ta stilling til realiteten, og ikke endrer seg etter det. Det er når man tar stilling til realiteten, at forskjellige bevegelser i samfunnet oppstår, fordi de fleste individer innretter seg etter forholdene.

Jeg har ingen gode opplevelser med det motsatte kjønn her på berget. Det har jeg i utlandet. Så da gjør jeg det som er best for meg selv. Hvis man vil ha endring i dette samfunnet, fint, men de holdningsendringene skjer ikke over natten blant de med makten, så for egen del, er det toget gått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Colin. skrev (1 time siden):

Man burde opplyse om at ONS-kulturen er patetisk/selvdestruktiv for mental helse og noe som i lengden ikke er bra for en selv

Dette er jeg enig med deg i. 

 

Colin. skrev (1 time siden):

Mange liker å holde seg til den gamle stereotypen om de som finner partner i utlandet, men det er ikke sannheten lengre. Nå søker flere og flere utenlands fordi samfunnet en selv er en del av, ikke ofrer en tanke for oss med disse problemene. Noe som godt kom frem i statskanalens latterliggjøring av problemstillingen.

Stereotypen er tydeligvis fremdeles gjeldende, jfr hvordan anonyme brukeren jeg nevnte for deg skrev. Det er ikke samfunnets ansvar at kvinner skal godta menn som de ikke er interessert i å være sammen med. Da får man heller faktisk ta den turen til utlandet hvis man passer bedre inn der enn her. 

 

Colin. skrev (1 time siden):

Jeg har ingen gode opplevelser med det motsatte kjønn her på berget.

Trist at du føler det sånn. Men som sagt så må kvinnene nesten selv få velge hvilke menn de har lyst å tilbringe livet sitt med. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 70a5c...29e
10 hours ago, Guest 219e3...fe5 said:

Du leste kanskje gjennom innleggene til anonyme  - ...29e. Det er slike meninger og holdinger som gjør at folk blir skeptiske til de som tar med seg en utenlandsk hjem. For man kan faktisk ikke vite om det er slike holdninger som hen beskriver som er gjeldende hos den enkelte, eller om det er som hos deg, kun et ønske om et lykkelig samliv. Om ikke annet så fikk hen hvertfall beskrevet poenget mitt ganske godt som jeg nevnte for deg litt lenger opp i tråden, angående det økonomiske. 

Menn med slike holdninger håper jeg ikke får sjansen. 

 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Slike holdninger? Jeg ønsker et lykkelig samliv med min utenlandske partner. Det er holdninger som dine som gjør at det er fremmedfrykt og hat i verden

Anonymous poster hash: 70a5c...29e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...