Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvorfor er thai-kvinner så populære?


Anbefalte innlegg

Inspector skrev (1 time siden):

Det er for meg en gåte at mange norske jenter lar seg sjarmere av unorske, svært tradisjonelle kjønnsroller og patriarkalske holdninger når de forfekter det motsatte idet de velger seg en etnisk norsk partner.

Kan det være fordi de egentlig savner macho-mannen (som er uforenlig med vår politiske korrekthet) ?

Eneste stedet jeg har møtt tradisjonelle og patriarkalske holdninger, er hos etnisk norske menn, så skjønner rett og slett ikke hva du legger i kommentaren din. Menn fra andre kulturer forstår og setter pris på kulturen norske kvinner har. Det er en gjensidig åpenhet og respekt i slike møter. Det er ikke sånn at en partner skal bli til en selv. Man møtes som to individer med to ulike kulturer også respekterer man forskjellene og nyter likheter og møtepunkter. 

Du hadde kanskje sett det tydelig selv, hvis vi snur på formelen. Når norske menn finner seg damer i asia, så presser ikke de norske mennene på de en norsk kultur. Det ville for det første ikke gått an. Så formelig er ikke mennesker. Man tilpasser seg hverandres kultur i den forstand at man lever som ulike kulturbærere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 219e3...fe5 skrev (16 minutter siden):

Du må jo gjerne tro at det kun er norske kvinner som ser ned på menn som drar til utlandet for å finne seg en underdanig kvinne. Men norske menn som ikke har dette elendige kvinnesynet ser også ned på slike menn. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Nordmenn skuer vel gjerne stygt på hverandre stort sett hele tiden uansett.

Lenke til kommentar
Neffi skrev (5 minutter siden):

Eneste stedet jeg har møtt tradisjonelle og patriarkalske holdninger, er hos etnisk norske menn, så skjønner rett og slett ikke hva du legger i kommentaren din. Menn fra andre kulturer forstår og setter pris på kulturen norske kvinner har. Det er en gjensidig åpenhet og respekt i slike møter. Det er ikke sånn at en partner skal bli til en selv. Man møtes som to individer med to ulike kulturer også respekterer man forskjellene og nyter likheter og møtepunkter. 

Du hadde kanskje sett det tydelig selv, hvis vi snur på formelen. Når norske menn finner seg damer i asia, så presser ikke de norske mennene på de en norsk kultur. Det ville for det første ikke gått an. Så formelig er ikke mennesker. Man tilpasser seg hverandres kultur i den forstand at man lever som ulike kulturbærere.

Hvordan står det til med kvinners rettigheter i disse andre kulturene. Midtøsten, Afrika...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (Akkurat nå):

Så de forandrer kvinnesyn i det de lander på Gardemoen tenker du.

Hvis du reiser på ferie til et annet land så tilpasser du deg kulturkrav og lover der du er. Ellers havner du i trøbbel, buret eller må søke tilflukt hos ambasaden. Alle intelligente mennesker vet det. 

Det tankesettet du lufter nå, får meg til å tro at du er oppvokst i en eller annen getto, og aldri har satt nesen din utenfor.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Neffi skrev (1 minutt siden):

Hvis du reiser på ferie til et annet land så tilpasser du deg kulturkrav og lover der du er. Ellers havner du i trøbbel, buret eller må søke tilflukt hos ambasaden. Alle intelligente mennesker vet det. 

Det tankesettet du lufter nå, får meg til å tro at du er oppvokst i en eller annen getto, og aldri har satt nesen din utenfor.

Det er nok riktig det, mange nordmenn må oppføre seg på en helt annen måte i utlandet. Spesielt de som aldri fikk et "nei" i oppveksten av sine foreldre.

For meg som alltid respekterer andre og bare prøver å være grei, så er vel eneste tilpasningen jeg må gjøre å legge om til engelsk. 😎

Lenke til kommentar
52 minutes ago, Guest 219e3...fe5 said:

Du må jo gjerne tro at det kun er norske kvinner som ser ned på menn som drar til utlandet for å finne seg en underdanig kvinne. Men norske menn som ikke har dette elendige kvinnesynet ser også ned på slike menn. 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Selv både tror og håper jeg at det er MANGE som ser ned på slike dømmende holdninger og karakteristikker som du yttrer både om menn og kvinner 😒

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Neffi skrev (34 minutter siden):

Det er uvesentlig hvis man bor i Norge.

Helt uvesentlig er det vel ikke. Plutselig så drar man på "ferie" til hans hjemland, blir tatt fra passet, døtrene dine blir tvangsgiftet der osv...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
2 hours ago, Neffi said:

Jeg tenker at norske kvinner i stor grad liker menn fra fremmede kulturer, fordi universitetene har noen av de klokeste og smarteste mennene fra hele verden. De erfarer fort at menn fra fremmede kulturer har mer generell respekt og oppdragelse enn de norske mennene som prøver å konkurrere med kvinner. I partnerskap ønsker man seg jo ikke en konkurrent, man ønsker seg en medspiller. 

Hvilke universitet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5 skrev (2 minutter siden):

Helt uvesentlig er det vel ikke. Plutselig så drar man på "ferie" til hans hjemland, blir tatt fra passet, døtrene dine blir tvangsgiftet der osv...

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Du kan ikke basere virkeligheten din på noen nyheter du har lest. Disse historiene er avvikene. Ingen skriver om tilfellene hvor det ikke skjer.

På samme grunnlag som at ikke alle norske menn slår, dreper eller voldtar.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (51 minutter siden):

Det er nok riktig det, mange nordmenn må oppføre seg på en helt annen måte i utlandet. Spesielt de som aldri fikk et "nei" i oppveksten av sine foreldre.

For meg som alltid respekterer andre og bare prøver å være grei, så er vel eneste tilpasningen jeg må gjøre å legge om til engelsk. 😎

Etniske nordmenn på ferie/jobb i utlandet har heldigvis fortsatt ord på seg for å oppføre seg som en høflig gjest, selv om denne holdningen dessverre er i ferd med å utvannes.
Da forholder man seg til besøkslandets normer /regler, kler seg korrekt, respekterer helligdommene og provoserer sjelden.
Sikkert fordi straffereaksjonene er helt annerledes enn de norske……..

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Neffi skrev (2 timer siden):

Menn fra andre kulturer forstår og setter pris på kulturen norske kvinner har. Det er en gjensidig åpenhet og respekt i slike møter.

Dette er min erfaring også. Jeg er ganske tydelig med utenlandske menn  at vi er likestilte i Norge. Og det eneste man blir møtt med er nysgjerrighet og respekt :) (Men når man ser kommentarene i tråden her fra menn så må jeg kanskje ta en ny vurdering på om jeg kan si at vi er likestilte i Norge. Det jeg kan håpe på er at alle de norske unntakene har samlet seg i denne tråden, for jeg har aldri noen gang møtt så mye kvinnefiendtlige holdninger som her). 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar
Gjest 219e3...fe5
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):

Jeg reiser svært mye og har aldri hørt om at nordmenn har noe dårlig rykte i utlandet. Tvert imot. Jeg tror også at disse rølpeturistene det er snakk om er i Sør-Europa, der folk drar for å drikke og feste.

 

Spania begynner hvertfall å bli ganske lei av turister, Sverige på skjærtorsdag er et annet eksempel ;) 

Anonymous poster hash: 219e3...fe5

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...