Gå til innhold

Hvilken mobilforsikring duger?


Anbefalte innlegg

Fårhåpentlig så gikk du ikke over te Telenor forsikring, da d der e snakk om dager/uker, bare for å få godkjent forsikringen.. :-|

 

(Dvs. du registrerer skaden på internett siden demmers.. Får beskjed om å ettersende eller fakse inn nødvendige bevis.. ei uke etter at disse bevisene foreligger dem, så  blir forsikrings beviset sent ut, som du i din del kan ta med te ein telenormoil forhandler å hente ein ny mobil..  Legge du til post gangen her da, så vil du få mye mere ein 4 dager, fra du registrere, til du sitter me mobilen i hånden.. :no: For å ikke snakke om mye mere "arbeid"..  :roll: )

6873185[/snapback]

Bullshit. Det tok meg et døgn å få behandlet saken. De kan også ta det over telefon, og fakse rekvisisjon på ny telefon til en butikk.

 

I tilfeller hvor det er tvil er kanskje saken annerledes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må man ikke faktisk teste noe for å kalle det en test?

 

En test er jo ikke nødvendigvis bare å lese gjennom vilkårene til de forskjellige tilbyderen, men den bør vel også undersøke om man faktisk får det man betaler for. Det som står på papiret er jo vel og bra, men fungerer det i praksis? ;)

Lenke til kommentar
Jeg skal over på et Netcom abonnement for billigere pris på datatrafikk snart og vurderer nesten dette. 49+20 fast i måneden + 25,- dagen i datatrafikk de dagene jeg bruker det blir ~400-500,- måneden. 35,- ekstra blir småpenger og en grei pris å betale for en telefon til ~5000,-.

6870970[/snapback]

 

Datatrafikk på Netcom koster maks 20 kr om dagen uten noen ekstra månedsavgift, i hvert fall inn til videre. Når jeg sitter å venter leser jeg newsfeeds på Opera mini i stedet for å kjøpe en avis. Håper tilbudet fortsetter.

 

https://netcom.no/priser/datapriser.html

Lenke til kommentar

Jeg har hatt forsikring de siste 5 årene og har i denne perioden fått dekket minst 7-8 mobiltelfoner. Ingen tvil om at dette har vært fordelaktig for meg!

 

Netsom forsikring (som jeg hadde frem til 2002/2003) var genial! I perioden det var tilgjengelig for privatpersoner hadde jeg i tillegg en "superforsikring". Da tok det maksimalt 2-3 dager før ny mobilteleon var klar til meg, og det var sjeldent spørsmål! Egenandelen var også lav.

 

Videre har jeg hatt Chess forsikring i 3-4 år. Kort oppsummert, dyrt for Chess, billig for meg. Egenandelen var høy tidligere, men allikevel greit nok for min del. Jobben ble gjort uten spørsmål, men det tok minst 1 eller kanskje 2 uker før min nye telefon lå i postkassen.

 

På begge forsikringene har jeg hatt mulighet til å "oppgradere" mot tillegg i pris (for Chess gjaldt dette tillegget "selvkost" for gsm.no og ikke hele prisforskjellen med avanse i butikk), noe jeg i 90% av tilfelle har benyttet meg av.

 

Jeg holder meg unna mindre operatører (som kanskje er minimalt billigere) hvis de ikke tilbyr forsikring!

Lenke til kommentar

Blir nok telenor forsikring på meg. Skal ha N95, og las oss si den koster 6000 kroner, og at jeg mister telefonen i bakken etter 1,5 år. Forsikringsbetalingen da blir 300 pr/år = 450 på 1,5 år. Så betaler man da 300 i egenandel, og får en ny for ~750 kroner i steden for at du skal være uheldig å måtte kjøpe deg en ny for 4000+ (som den sikker har sunket til da). Ser helt klart nytten i forsikring til mobilen. :)

Lenke til kommentar
Men hva med oss som ikke har handlet telefon hos en av de store kjedene, og samtidig bruker en liten operatør som ikke tilbyr mobilforsikring?

 

Er det noen som vet om noe alternativ, type dedikerte forsikringselskap eller lignende?

 

(Dere trenger ikke foreslå å bytte operatør)

8171289[/snapback]

 

Vet akam tok opp problematikken din for ca et år tilbake, da sa de at man kunne tegne en ekstra verdisaksforsikring på kamera som et tillegg til innboforsikringen. De opplyste ikke hvilke selskap som tilbyr dette, men dere som jobber som journalister har kanskje noen kontaker i den bransjen også?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

bare for å rette opp to store feil i denne testen.

 

1. Elkjøp sin forsikring gir ikke verditap, men du kan ikke velge telefon selv, du får tildelt en ny telefon av foriskringsselskapet, og kan ikke legge til mere penger for å få en annen.

 

2. Expert sin forsikring gir deg faktisk beløpet telefonen er verdt (ved kjøp 1kr får du verdien av tlf uten abo) og kan velge fritt hvilken modell og om du vil legge til litt kroner

 

 

synes dette bare var viktig å få med seg

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Jeg trenger ei forsikring som er kjempebra. Som dekker idiotskader. Jeg har mista 3 telefoner i do. Så jeg trenger det de kaller idiotforsikring. hvor finner jeg det?

Når du kjøper en mobiltelefon, får du ofte tilbud om mobilforsikring i samme slengen. Operatørene pleier også å selge mobilforsikringer.

 

Sist jeg sjekket var det slik at mange ikke dekket fukt, også hvis det var i forbindelse med et uhell. For eksempel får du dekket det hvis du mister telefonen i asfalten, men ikke hvis du mister den i en søledam. Kanskje greit å sjekke :)

Endret av EinarEriksen
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...