Gå til innhold

Posten ødela mitt nye kabinett


Anbefalte innlegg

Jeg fikk min nye kabinett idag. Og den ser helt forferdelig ut :cry: . Med en gang jeg åpnet pakken så hva selve loket knust i deler og det var sprekk i side vinduet.

Døren er jo fra hverandre og ser ut som posten har kastet kabinettet isteden for å lempe den.

Er litt sur fordi jeg har liksom ventet i 5 dager og plutselig da den kom er den ødelagt :mad: . Jeg lurer på nå hvilken rettigheter jeg har.

Erstatning fra selveste posten?

kaste kabintet og bite i det sure eplet? :(

har kvittering fra posten osv. Har lagt ved et par bilder som viser hvor fælt det ser ut.

 

Takk for alle svar

post-64865-1158073315_thumb.jpg

post-64865-1158073370_thumb.jpg

post-64865-1158073422_thumb.jpg

post-64865-1158073562_thumb.jpg

post-64865-1158073608_thumb.jpg

post-64865-1158073675_thumb.jpg

post-64865-1158073707_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har jo ikke lagt ved noe bilder av innpakkningen. Hvis det er synlig skade på embalasjen skal postfolkene be deg åpne pakken på stedet. I det øyeblikket du går ut døra har du egentlig mistet alle rettigheter på å klage på transporten. Hvis det ikke er noen synlige skader på embalasjen kan det tenkes at skaden har skjedd før posten fikk pakken.

Lenke til kommentar
Mulig at det er lett at det går i stykker, men hvis posten hadde behandlet pakken riktig ville man aldri hatt problemet med en hel knust front.

 

6855313[/snapback]

Mener å huske at Posten ikke er ansvarlig hvis ting går ødelagt under transport, så fremt at ikke pakken er forsikret. Jeg jobber selv i posten på sorteringsavdelingen(brev og klump) og vi er ikke ansvarlig hvis det skulle skje noe med klumpen, men saken er vel en helt annen på pakkeavdelingen. Har ikke jobbet lenge i posten, men når man ser hvordan enkelte pakker inn klumpen så ber de nærmest om at den skal bli skadet.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

hei!

 

Jeg jobber i skranken på posten på lørdagene..

 

Dersom kabinettet ditt er sendt som norgespakke (altså med andre ord har sporingsmulighet), så er den forsikret opp til 10.000,-

 

Om den ikke har sporing (altså "klump"), så må den være rekomandert for å være forsikret (også 10.000,-)..

 

Visst du ser at en pakke er skadet, så bør du åpne pakken på postkontoret ja..

 

Du kan jo i teorien ødelegge det hjemme og klage etterpå bare for å få erstatning, derfor kan det hende at det kan bli vanskelig å få erstatning når du har tatt det med hjem..

 

Visst du kjenner de som jobber på posten, eller er heldig, så får du erstatning :) Hadde det vært her jeg jobber, så hadde du fått erstatning, jeg er veldig grei :)

Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ, men noe erstatning fra posten er nok meget usannsynlig.

Tror nærmest man er nødt til å filme voldtekten av pakken for å ha mulighet til å få erstatning

6854684[/snapback]

 

Har opplevd det samme flere ganger,tok med hele pakken ned til dem inkl embalasjen og skrev på skademelding og så tok posten seg av resten.

Du får erstatning.

Lenke til kommentar
Du har jo ikke lagt ved noe bilder av innpakkningen. Hvis det er synlig skade på embalasjen skal postfolkene be deg åpne pakken på stedet. I det øyeblikket du går ut døra har du egentlig mistet alle rettigheter på å klage på transporten. Hvis det ikke er noen synlige skader på embalasjen kan det tenkes at skaden har skjedd før posten fikk pakken.

6855379[/snapback]

 

Jeg har klagd selv om jeg gikk ut fra døra først, og fikk erstatning. Så jeg tror ikke det skal være noe problem.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ, men noe erstatning fra posten er nok meget usannsynlig.

Tror nærmest man er nødt til å filme voldtekten av pakken for å ha mulighet til å få erstatning

6854684[/snapback]

 

Har opplevd det samme flere ganger,tok med hele pakken ned til dem inkl embalasjen og skrev på skademelding og så tok posten seg av resten.

Du får erstatning.

6858416[/snapback]

 

Godt å se noen som har dekning og grunnlag for hva de skriver. :thumbup:

 

janerikl: Ta med emballasje og vare. Oppkravspakke med sporingsnummer er forsikret. Det koster tross alt over hundrelappen, og det er ikke for ingenting.

Endret av kjerts
Lenke til kommentar
Ikke for å være negativ, men noe erstatning fra posten er nok meget usannsynlig.

Tror nærmest man er nødt til å filme voldtekten av pakken for å ha mulighet til å få erstatning

6854684[/snapback]

 

 

Du har jo ikke lagt ved noe bilder av innpakkningen. Hvis det er synlig skade på embalasjen skal postfolkene be deg åpne pakken på stedet. I det øyeblikket du går ut døra har du egentlig mistet alle rettigheter på å klage på transporten.

6855379[/snapback]

 

Vit hva dere snakker om før dere kommer med slike idiotiske innspill.

 

 

Ikke for å være negativ, men noe erstatning fra posten er nok meget usannsynlig.

Tror nærmest man er nødt til å filme voldtekten av pakken for å ha mulighet til å få erstatning

6854684[/snapback]

 

Har opplevd det samme flere ganger,tok med hele pakken ned til dem inkl embalasjen og skrev på skademelding og så tok posten seg av resten.

Du får erstatning.

6858416[/snapback]

 

Godt å se noen som har dekning og grunnlag for hva de skriver. :thumbup:

 

janerikl: Ta med emballasje og vare. Oppkravspakke med sporingsnummer er forsikret. Det koster tross alt over hundrelappen, og det er ikke for ingenting.

6860254[/snapback]

 

Du må ta med innhold og embalasje ned på postkontoret. Der skriver du et skadeskjema.

 

Bare en presisering angående forsikkring.

Er pakken sendt som Norgespakke, så er den forsikret opp til 10.000 kroner. Er den sendt som Servicepakke gjelder andre regler. Da følger Posten, som de fleste andre transportselskaper, Lov om Vegfraktavtaler. Der er erstatningsbeløpet satt til 17 DSR pr. kg. gods. 1 SDR = 10 kr. Det vil si at du vil få en erstatning på 170 kr. pr. kg. Hvis verdien er høyere enn hva som tilbys, kan man tegne en forsikring. Den koster 0,3% av verdien på pakken. Egenandel er der satt til 250 kroner.

Hvis avsender er en bedrift, vil jeg anbefale deg å ta kontakt med dem også. Pakken er i praksis ikke din før du har betalt for den, så pakken var egentlig avsender sin da den ble skadet.

En ekspresspakker er forøvrig forsikret for 50.000 kroner.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Du har jo ikke lagt ved noe bilder av innpakkningen. Hvis det er synlig skade på embalasjen skal postfolkene be deg åpne pakken på stedet. I det øyeblikket du går ut døra har du egentlig mistet alle rettigheter på å klage på transporten.

6855379[/snapback]

Vit hva dere snakker om før dere kommer med slike idiotiske innspill.

6860311[/snapback]

Javel? Det er slik Posten Norge AS informerer sine ansatte. Skal du levere ut en pakke og embalasjen er skadet skal du be kunden åpne pakken på stedet for å forsikre deg om at innholdet ikke er skadet. Hvis pakken er skadet skal det fylles ut skademelding. Eneste untak der er ting man ikke kan undersøke skaden til på stedet.Hvis vedkommende sier "nei, det går sikkert bra" og går så har han per definisjon ikke lenger krav på erstatning. Selvsagt finnes det mange som ikke følger dette (både ansatte og kunder), men dette var ihvertfall instruksen som ble gitt tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...