Gå til innhold

Litteraturprat - vårt store tilholdssted.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ouch! Og jeg som irriterer meg over at jeg vil begynne på fire, fem bøker samtidig. Glad jeg ikke har laget en liste, den hadde blitt alt for lang.

7011028[/snapback]

 

Jeg har de bøker som jeg har købt men ikke læst endnu liggende i en bunke derhjemme. Den bunke tager aldrig slut for der komme nye til hele tiden. Jeg vil læse allesammen lige meget, så jeg slår terning om hvilken som er den næste.

 

Der er dog undtagelser, som da jeg for nyligt fandt Do Androids Dream Of Electric Sheep? til nedsat pris. Dessuden har jeg bestilt Quicksilver Twillight som er den sidste bok i en trilogi og som jeg har ventet på længe, så den vil jeg læse så snart jeg får den hjem.

Lenke til kommentar
Jeg har de bøker som jeg har købt men ikke læst endnu liggende i en bunke derhjemme. Den bunke tager aldrig slut for der komme nye til hele tiden. Jeg vil læse allesammen lige meget, så jeg slår terning om hvilken som er den næste.

7038403[/snapback]

Jeg har også en bunke med bøker som ligger ved siden av senga som bare venter på at jeg skal begynne på de. Men, er hvertfall bedre å ha den sånn å lure på hvilken bok som jeg skal kjøpe for å ha noe å lese på.

Lenke til kommentar
Noen av dere som har ett forhold til Tom Wolfe?

 

Jeg leste akkurat en av bøkenes hand, Jeg er Charlotte Simmons (oversatt tittel, den er amerikansk), og jeg kan kun si en ting, jeg er mektig imponert. Utrolig spennende bok.

 

Go read!

6998864[/snapback]

 

Tom Wolfe er utrolig bra. "Anbefall The bonfire of the vanities", eller "Forforengelighetens fyrverkeri" om du vil :) God lesning

Endret av Imho
Lenke til kommentar
Nå skal jeg igang med Roddy Doyles andre bok i den ikke ferdige trilogien om Henry Smart. (første boka het A Star Called Henry). Oppfølgeren (Oh, Play That Thing) har fått elendige kritikker, men det har jeg sluttet å ta hensyn til.

6859009[/snapback]

 

Og dessverre...Kom nesten 1/4 del inn i boka før jeg bestemte meg for at "dette gidder jeg ikke"

 

Vet ikke om det er pga dårlig oversetting (håper det, har planer om å lese den på engelsk for å dobbeltsjekke) men det kan faktisk virke sånn. Det korte, muntlige språket virker bare forvirrende og slitsomt i norsk utgave.

 

Men sånn er det. Av og til bør man faktisk bare avslutte boka før den er ferdiglest.

Lenke til kommentar

Jeg må lese "Albertine" av Kielland til mandag, dvs. jeg må lese den i morgen. Vi har vel hatt ca. en måned på oss, men jeg har prioritert andre bøker over den. :) Den er skrevet på 1800-tallet, så jeg forventer ikke at språket vil være spesielt engasjerende, men er den så forferdelig ellers som jeg frykter?

 

EDIT: Det var selvsagt Krohg som skrev den.

Endret av GuardiaN--
Lenke til kommentar
Er det bare meg som sliter med å få bestilt bøker fra play.com? Uansett hva jeg velger så får jeg opp at de ikke kan sendes utfor UK. Har da bestilt der flere ganger før. Har aldri stått det da...:(

7083821[/snapback]

Du må bytte til euro istedenfor pund, da skal det gå. Har vært mye prat om det i film delen av forumet.

Lenke til kommentar

Bøker jeg har lest i det siste:

L, av Erlen Loe

Naiv. Super. , av Erlen Loe

 

Så har jeg lest første del hav The Hitchhiker's Guide to the Galaxy , på engelsk.

Denne leste jeg i sammenheng med en skoleoppgave

 

Å nå skal jeg begynne på Instamatic, av Arne Berggren

 

Fra før har jeg lest disse bøkene av samme forfattere

Erlen Loe:

Kurt blir grusom

Doppler

 

Jeg har lest den norske versjonen av Douglas Adams The Hitchhiker's Guide to the Galaxy før. Det var hele boken.

 

Av Arne Berggren har jeg lest, Vanessa, Den Ømme Morderen, Kornetten, Dronningen, Fisken og Meningen Med Livet.

 

Jeg må si, veldig gode bøker, å jeg tror jeg kommer til å lese hele The Hitchhiker's Guide to the Galaxy, på nytt igjen, bare på engelsk, den virket veldig mye bedre på sitt orginalspråk!

Lenke til kommentar
Jeg har også en bunke med bøker som ligger ved siden av senga som bare venter på at jeg skal begynne på de. Men, er hvertfall bedre å ha den sånn å lure på hvilken bok som jeg skal kjøpe for å ha noe å lese på.

7044718[/snapback]

 

Sandt!

 

Nu er Quicksilver Twilight (Stan Nicholls) som vi har bestilt online endeligt ankommet. Det er den tredje bok i en trilogi og jeg har ventet på den i næsten et halvt år! Alt andet blev lagt til siden da jeg endeligt fik den.

:w00t::dribble::love:

 

The Science of The Hitchhiker's Guide to the Galaxy af Michael Hanlon, som jeg var i gang med at læse kan jeg læse færdig efter Quicksilver Twilight.

Endret av Nikitta
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sitter her og gleder meg til De Fire og Han Som Gjør Galt Verre - Slutten (Av Hans Frederik Follestad) kommer, har blitt utsatt i mange år nå, men skal visst komme rundt jul har jeg hørt. Noen som har lest de forrige bøkene? Begynnelsen og Fortsettelsen.

 

Ellers har jeg nettopp begynt på serien Ulveøyne, og er i bok nr 26 i Sagaen om Isfolket.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Flere som synes det er en spennende tanke å kunne gå på et boksalg å kjøpe seg en bok til eks en femtilapp. Tenk på all den kunnskapen man da kan få for en femtilapp.  :thumbup:

7195600[/snapback]

Joda, knall det, helt til bokhylla i leiligheten er full ;)

 

Bøker jeg har lest i det siste:

 

Kurt Vonnegut: Slaughterhouse 5. Kjempegodt skrevet og tankevekkende bok om 2. verdenskrig og generell menneskelig umenneskelighet.

 

Fremmedlegionen - Øystein Paulsen. Veldig spennende bok om forfatterens egne opplevelser i den franske fremmedlegionen, virker troverdig om enn utrolig, ellers ingen litterær perle.

 

Øystein Sørensen: Historien om det som ikke skjedde. En norsk historiker tar for seg hvordan historien kunne utviklet seg annerledes, både i Norge og resten av verden. Kunne Norge erobret England i 1066, i stedet for Vilhelm Erobreren? Interessant og med en seriøs og nøktern tone.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...