Gå til innhold

Litteraturprat - vårt store tilholdssted.


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg leste akkurat "Døden ikke heller" av Kjarten Fløgstad i forbinnelse med skolen. Det er en intelligent politisk thriller med stor spenning. Denne boken ble skrevet før Kjartan Fløgstad fikk sitt internasjonale gjennombrudd i 1977 med boken "Dalen Portland". Det jeg synes var minus med boken var at hele handlingen gikk på skinner, og det var nesten ikke tilbakeblikk. Dette gjorde at boken ble litt mindre troverdig for min del.

Men jeg mener fortsatt at hvis denne boken hadde vært 150 sider lengre og holdt samme nivå ville dette kunne ha vært Fløgstads store gjennombrudd. Noen synespunkter?

 

Jeg vil anbefalle denne boken alva.

 

(Prøver å holde liv i tråden :) )

 

Mvh Sindre

Endret av Imho
Lenke til kommentar

Jeg leser selv veldig mye H.P. Lovecrafts bøker. Jeg synes de fleste bøkene hans må være noen av de mest velskrevne bøker jeg noen gang har lest(og det er en del). Har selv levd meg helt inn i hans verden av monstre, hans knall beskrivelse av sinnsykhet(eller hvordan jeg skal skrive det) og alt jævelskapen.

 

Jeg oppfordrer alle som har en god forståelse av engelsk eller har en Engelsk - Norsk ordbok til å stikke ned på biblioteket og lån noen av bøkene hans(på ENGELSK). Han har noen geniale noveller som Dreams in the witchhouse, At the mountains of madness(en bok) og The Call of Cthulhu(grunnleggende for hele Cthulhu-mytologien). Sist men ikke minst, The shadow over Innsmouth. Som en annen her på forumet sa; Du kan nesten kjenne lukten av råtten fisk når du leser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...