Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pcman av Greg Kuperberg fra 1982. Og Paratrooper av samme mann. Ellers bør Digger, Alley Cat, Hard Hat Man og Space Invaders nevnes. Husker jeg var på besøk hos en kompis som hadde fått fargeskjerm. Det var saker det... Og da vi fikk harddisk i stedet for 5,25 tommers B-drive tok det helt av. Da ble det ALF og Ghostbusters for alle penga. Noe som minner meg på at jeg begynner å bli gammel...

Lenke til kommentar
hei. kom plutselig til å tenke på et gammelt spill jeg spilte når jeg var liten, Little big adventure 2. og så lurte jeg på om andre også fikk denne følelsen noen ganger.

fikk skikkelig lyst til å spille det....

 

må også nevne Ski or die og captain comic

6843695[/snapback]

 

Jeg spiller fortsatt Little big adventure, både 1 og 2:) Er STOR fan av disse spillene... Vil vell også si at Final Fantasy 7 er en god gammel slager som mange har glemt :ermm:

Lenke til kommentar

Ports of Call, Oil Imperium, Ufo og X-Com, Civ, stunts, Cannon fodder; KONGESPILL alle sammen.

 

Noen som ikke har blitt nevnt:

 

Transport Tycoon...

 

StarCon og spesielt StarCon II. Romeventyr med action, humor og en glimrende historie. Bør prøves, spesielt siden SC2 har blitt opensourced som "The Ur-Quan Masters"

 

Last det ned her. ANBEFALES.

Lenke til kommentar

Ikke i kronologisk rekkefølge riktig nok og de fleste er nok ikke glemt av de som har spilt dem men, here goes:

 

Wolfenstein 3D, Leisuresuit Larry (1), Day of the Tentacle, Doom, Doom 2, Quake, Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Sam & Max, Blood, Age of Empires, Dune 2, Grim Fandango, Death Rally, Riddle of Master Lu, Gabriel Knight, Canon Fodder, Severance: Blade of Darkness, Sacrifice, Giants: Citizen Kabuto, Starcraft, Warcraft 2, Redneck Rampage, Heretic, Hexen, Homeworld, Lemmings, Monkey Island, Vampire the Masquerade: Redemption, Command & Conquer, Red Alert, Grand Theft Auto ....

 

[edit] Transport Tycoon deluxe! omg, hvordan kunne jeg glemme deg! :blush:

 

det var vel noen av de spillene jeg aldri glemmer, mangler vel noen i den listen men, tar for lang tid å grave frem alt fra hukommelsen. Hender jeg graver frem noen av dem, pusser litt støv, og spiller litt for gamle dagers skyld :)

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

@Gurglemuffin

 

dægern du vekte mange gamle minner. har spillt alle de spilla der ganske mye.

 

'

Nei, seff ikke. Var det noe jeg hadde absolutt dilla på i den tidsepoka der så må det være heele quest-serien til Sierra. Jeg hadde, og fortsatt har på loftet et sted, samtlige sånne spill originalt i hylla. Larry Laffer 1-7 (inkl. VGA remakene), Space Quest 1-6, Kings Quest 1-8, Conquests of Camelot, Conquests of the Longbow, Freddy Pharkas, Police Quest 1-4 og ikke minst Quest for Glory 1-5.

eneste er vel at disse har jeg kun prøvd et par tre stk av (police, space og larry)

men alle de andre har jeg maaange timer med

Lenke til kommentar
Stunts var jo genialt. Husker jeg fikk skikkelig pirrende magefølelse første gang jeg kjørte i loopen  :)

 

Men fy så dårlig grafikk spillet egentlig hadde. Husker det som mye bedre..

6853621[/snapback]

 

Spillet er tross alt fra 1990, så grafikken var fantastisk da det kom. :)

6853634[/snapback]

jeg tror gaktisk grafikken var litt bedre dersom du kjørte vga istede for cga. dvs flere farger da, ikke bedre grafikk ;)

Lenke til kommentar
Legends of Kondor? eller noe liknende. Rollespill som var litt Eye of the beholder og litt final fantasy aktig. Veldig bra.

6847897[/snapback]

 

Betrayal at Krondor, basert på Raymond E. Feists bøker om Midkemia. Fantastisk bra spill som nå er blitt freeware. :)

 

Ellers er det alltid UFO, X-COM og System shock 1 + 2 som gjelder for meg. Husker jeg satt en hel sommerferie med UFO da det ble gitt ut, dag ut og dag inn.

Lenke til kommentar

@Gurglemuffin: Jeg og noen kamerater tar fortsatt fram Scorched Earth en gang i blant på vorspiel. Et utrolig gøy spill.

 

Ellers så har du alle AD & D spillene fra SSI. Her repsententert med Secret of the Silver Blades:

 

secret_of_the_silver_blades_2.gif

 

 

Hadde like mye morro med disse spillene som med Oblivion, Gothic II, Morrowind etc. Grafikk er ikke like viktig som gameplay.

 

edit: Må ta med GODS. Hadde lasta ned kopi på amiga, der det siste levelet ikke virka, så jeg kjøpte det til Snes.

 

gods.jpg

 

Kan like så godt nevne to klassikere til, laget av Bitmap Brothers:

 

Xenon II - Musikk av Bomb the Bass, utrolig grafikk og gameplay en av de beste shoot'em ups noensinne.

 

Speedball II - En av de få sportspillene som jeg likte.

 

Off topic: Noen som vet hva som har skjedd med Bitmap Brothers? Gutta fortjener Nobelprisen i spill.

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar
Noen som husker denne karen?

 

1130370431.jpg

 

:love:

6851600[/snapback]

 

fy faen.. hva het de spille nå igjen?? Klarte nesten spillet 10 ganger :)

6851775[/snapback]

 

Var ikke det Munch Odyssey eller Oddworld eller noe?

 

Edit: Typisk... Oddworld: Munch's Oddssey...

6851960[/snapback]

 

Munch's Oddysee? Det het da vel Abe's Oddysee! Fyren på bildet heter Abe, så det blir jo ganske logisk. Deilige spill, var de. :)

Lenke til kommentar
Stunts var jo genialt. Husker jeg fikk skikkelig pirrende magefølelse første gang jeg kjørte i loopen  :)

 

Men fy så dårlig grafikk spillet egentlig hadde. Husker det som mye bedre..

6853621[/snapback]

 

Spillet er tross alt fra 1990, så grafikken var fantastisk da det kom. :)

6853634[/snapback]

 

Ja! Og at spillet faktisk bruker modeller in-game, er jo bare helt utrolig -- med tanke på at alle de andre spillene i 1990 var i 2D.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...