Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei. kom plutselig til å tenke på et gammelt spill jeg spilte når jeg var liten, Little big adventure 2. og så lurte jeg på om andre også fikk denne følelsen noen ganger.

fikk skikkelig lyst til å spille det....

 

må også nevne Ski or die og captain comic

6843695[/snapback]

 

Hehe, jeg husker godt dette spillet! Spillte det hele tiden når jeg var mindre. :) Har platen ennå. :yes:

Lenke til kommentar
hei. kom plutselig til å tenke på et gammelt spill jeg spilte når jeg var liten, Little big adventure 2. og så lurte jeg på om andre også fikk denne følelsen noen ganger.

fikk skikkelig lyst til å spille det....

 

må også nevne Ski or die og captain comic

6843695[/snapback]

 

Hehe, jeg husker godt dette spillet! Spillte det hele tiden når jeg var mindre. :) Har platen ennå. :yes:

6843740[/snapback]

 

har den vel faktisk et sted jeg og, men føler at det vil bli nedtur om jeg begynner å spille det igjen.......

Lenke til kommentar

Jeg bare elsker LBA 2. Jeg har spilt igjennom det kanskje 20 ganger. Det funker fint fortsatt. Kanskje jeg skal begynne på det igjen! Hadde vært gøy.

 

Drømmer meg tilbake den første tiden jeg spilte det. Twinsen var rett og slett herlig å spille. Har dere prøvd Little Big Adventure I? Det er umulig å få tak i.

Endret av Tready
Lenke til kommentar
Jeg bare elsker LBA 2. Jeg har spilt igjennom det kanskje 20 ganger. Det funker fint fortsatt. Kanskje jeg skal begynne på det igjen! Hadde vært gøy.

 

Drømmer meg tilbake den første tiden jeg spilte det. Twinsen var rett og slett herlig å spille. Har dere prøvd Little Big Adventure I? Det er umulig å få tak i.

6843815[/snapback]

prøvde det en gang, det var det som fikk meg til å kjøpe lba2 når jeg så det i butikken........

Lenke til kommentar
hei. kom plutselig til å tenke på et gammelt spill jeg spilte når jeg var liten, Little big adventure 2. og så lurte jeg på om andre også fikk denne følelsen noen ganger.

fikk skikkelig lyst til å spille det....

 

må også nevne Ski or die og captain comic

6843695[/snapback]

Little Big Adventure 2... Fikk spillet like etter det kom ut tror jeg, har aldri blitt ordentlig lei det. Det er rett og slett et fantastisk spill. Hadde sittet å spillt det nå om det ikke hadde vært for den dumme DVD spilleren i laptoppen min.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Silver er nok det spillet jeg har mest minner fra.. Husker jeg ble helt lamslått av grafikken og hvor kult det var å fekte med sverd i det spillet. "dytt musa opp for å stikke rett frem, dra den tilbake for å snurre 180 grader med sverdet og det samme til høyre og venstre".... Ingen andre bekymringer i verden en om jeg klarte å få tak i den og den orben for til slutt å kunne kjempe mot über-slemme silver + den siste hemmelige bossen... :love:

Lenke til kommentar

Kings Quest 4 (Amiga) var det første orginalspillet jeg kjøpte (500kr via Svensk Datormagazin!). Måtte ty til hjelp noen ganger, men det var ikkeno internet å fly på for å finne walkthrough. Da var det bare å bla gjennom det enorme arkivet med gamle DMZ og CU Amiga for å lete etter leserinnsendte spørsmål som handla om mitt problem.

 

Ble ganske lamslått av hvor pent alt var tegnet, og at de blandet kjente folkeeventyr inn i spillet..kom over hytta til de 7 dvergene, Rapunzel i tårnet sitt og masse andre.

 

Ellers har man Elvira - Mistress of the Dark. Fantastisk fet RPG med ekstremt bra musikk (ikke PC-versjonen, der suger musikken) og pen grafikk. Og i introen snakka faktisk elvira med dårlig sampla stemme, mens en 3-4 frames digitalisert animasjon viste puppene som bevegde seg mens hun snakka! (jada, jeg var 12 år)..selve spillet var dødsfett det og.

 

elvira1-a.gif

Også vampyrer:

 

elvira1-b.png

 

Gedigent slott å utforske både innvendig og utenfor:

elvira1-d.png

 

Og ikke minst spell-systemet, der man samlet ingredienser overalt i spillet, og måtte tilbake til kjøkkenet for å mixe de sammen i riktige mengder for å lage et utall forskjellige spells.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...