Gå til innhold

Glemte spill DU aldri glemmer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hoho.. Noen som husker Big Red Racing? Überfett racing spill!

6845226[/snapback]

høres kjent ut...

beskrivelse?

6845608[/snapback]

 

Biler, snøkjøretøy, romskip, vann-greier og helikopter. Fantastisk barnslig og kjempemorsomt lydspor.

Google Images

http://games.dosgamesonline.com/screenshots/bigredracing.gif

 

Husker det godt, og det var morro i nettverk og splitscreen :thumbup:

6847969[/snapback]

Åå! Det husker jeg, jeg hadde en demo av det, ufattelig morsomt! Går det ann å laste det ned gratis, og lovlig noen plass? Eller må det kjøpes?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Vet ikke om det er glemt, men BattleZone var geialt. Har netopp funnet det fram igjen og det er fortsatt konge.

6848177[/snapback]

Husker jeg også spilte det mye. Det var tider det :love: *Dra det frem og installere*

Lenke til kommentar

Er et spill på nes jeg husker å syntes var konge men som jeg ikke husker navnet på, kanskje noen her vet det? var et eventyrspill, og det eneste jeg husker omtrent var den ene boss'n som var en stor vær elns og den eneste måten å ta han på var å kaste bombe til ei lita dame som tok den med seg i en gang/tunel under bossen og kastet bomba på'n bakfra.. høres kjent ut? :!: har prøvd å finne ut av det lenge

Lenke til kommentar
Vet ikke om det er glemt, men BattleZone var geialt. Har netopp funnet det fram igjen og det er fortsatt konge.

6848177[/snapback]

Husker jeg også spilte det mye. Det var tider det :love: *Dra det frem og installere*

6850247[/snapback]

 

Battlezone ja. Et av mine første pc spill. Det var et spill langt foran sin alder. Utmerket grafikk. Bare så synd at jeg har mistet min kopi.. :cry:

Lenke til kommentar

Fantasmagoria ( tror det skrives sånn? :hmm: ) var veldig kult syntes jeg. Jeg og en kamerat så på broren til kameraten når han spilte det. Vi ble jo vettskremte av det, men kult var det for det om :) Vi turte aldri å faktisk spille det da, men...

 

Edit: Noen som har noen skumle screenshots av det spillet forresten? Er veldig trøtt, så jeg gidder ikke å lete

Endret av knekt_en
Lenke til kommentar

fallout 1 og 2 står meg meget nært, men de er vel ikke glemt, ser stadig folk foreslå det.

 

så er det et annet spill jeg spillte for mange år sia. det heter noe med throne of chaos (bilde av en gammel vortete heks på coveret) og er vel et rollespill. de forskjellige delene (inventory, stats, selve vinduet med der ting skjedde osv) var alle synlige samtidig.

 

husker at jeg aldri fikk runda det, selv med walktrough så ble jeg sittende fast på slutten...lurer på om walktroughen var noe mangelfull, eventuelt meg som ikke helt forsto alt

Lenke til kommentar
Hoho.. Noen som husker Big Red Racing? Überfett racing spill!

6845226[/snapback]

høres kjent ut...

beskrivelse?

6845608[/snapback]

 

Biler, snøkjøretøy, romskip, vann-greier og helikopter. Fantastisk barnslig og kjempemorsomt lydspor.

Google Images

http://games.dosgamesonline.com/screenshots/bigredracing.gif

 

Husker det godt, og det var morro i nettverk og splitscreen :thumbup:

6847969[/snapback]

 

Åååh, det hadde jeg helt glemt! Kjente det igjen først da jeg så coveret (på google). Det er det spillet man kan kjøre f.eks merkelige båt-greier i, ikke sant? De som går rett over vannet.

Lenke til kommentar
må også nevne Ski or die og captain comic

6843695[/snapback]

Captain Comic!!!

captaincomic.gif

Gud veit hvor mange timer jeg har bak meg spillende med den hoppende krabaten der. Dersom vi ser bort ifra elementære spill fra slutten av 80-tallet som Snake og Decathlon, var Captain Comic det første spillet jeg var borti med såkalt "bra" grafikk.

 

Glemmer aldri King's Quest-spillene ...  :love:

6844719[/snapback]

Nei, seff ikke. Var det noe jeg hadde absolutt dilla på i den tidsepoka der så må det være heele quest-serien til Sierra. Jeg hadde, og fortsatt har på loftet et sted, samtlige sånne spill originalt i hylla. Larry Laffer 1-7 (inkl. VGA remakene), Space Quest 1-6, Kings Quest 1-8, Conquests of Camelot, Conquests of the Longbow, Freddy Pharkas, Police Quest 1-4 og ikke minst Quest for Glory 1-5.

 

Men for å svare helt på topic her som spør etter "glemte" spill, så må jeg trekke fram Stunts! :D

stunts1.gif

stunts4.gif

Dette var så banebrytende og genialt siden man kunne lage sine egne tracks, pluss velge mellom en rekke biler og flotte replays. Dette spillet ga meg mange timer uskyldig barnemoro.

 

Og hvem kan vel glemme California Games, Winter Games, Summer Games eller rett og slett det simple men oh' så geniale Scorched Earth?

California_Games.ip.gif

games_winter_challenge_2.jpg

Summer%20Challenge8.png

scorched_earth_2.gif

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...