Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Loddebolt/tinn koster da ikke så mye

 

Folk tar betalt for arbeidet også. Så 800 for et Hitachi 79 drev er mye, mens 300-400-500 for å flashe generelt er ok? Det er jo det folk tar ellers. Å flashe ellers er jo gjort på 5 minutter.

 

Prisen på passkey til 79 ligger forøvrig på rundt 100 (bulk).

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Enig med CRS.

 

500 er ikke en uvanlig pris hvis du lar noen med mye erfaring gjøre jobben. og 300 i tillegg fordi det er en h79 er ikke uhørt. Lodding tar tid det og. (Men du kan sikkert finne noen som gir en bedre deal hvis du bor sentralt - Osloområdet/Bergen/Trondheim o.l.)

 

Er et par andre ting som spiller inn da, f.eks. erfaringen hans og i hvilken grad han er villig til å overta garanti og ansvar for jobben som gjøres på ditt konsoll(Men du åpnet vel strengt tatt konsollet ditt selv da? :) )

Lenke til kommentar

Edit: Fiksa! fant ut nå at eg måtte slå på både pcen og xboxen sammtidig :p

 

 

Hei! Eg prøver å reflashe en ms28 som er ixtreme v1.2 på¨til xtreme! Men tydeligvis er det ikke enkelt...Kjøpte et VT6421A på qxl siden det var kortet som måtte til!

 

Men det vil ikke fungere,I min pc er det et omboard sata chipset! og HD er Sata. Booter eg fra HD og har samsung spilleren tilkoblet i via kortet,fryser pcen! Dette er vist normalt,så regner med kortet virker?

 

Har fjernet alle Sata/ata fra HK (omboard) Og kun ms28 tilkoblet port 1 på VIA kortet!

 

Booter med "Ultimate Boot CD" fra USB DVD-Rom og bruker første dos programmet der ! (andre dos program virker dårligt der..feilmeldinger)

 

Om 360 står på og den laster dos, står det "GCDROM not loaded 1) skal den ikke finne noe på port 1?

 

Bruker kommando "mtkflash /sata" eller "mtkflash w /m 360.bin" så kommer det opp: "Xtreme Pri Master 1"

 

Velger 1, så står det "Port:bc00, Master/slave:a0" og ingenting skjer før eg trykker på ESC.

 

Status: = 80, shoud be 70 Err user break.

 

 

Har selvsagt også prøvd dette: Before chose 1,turn off xbox,hit "1" and wait 10 secound,then turn on! Nå skulle det skjedd noe....

 

Har prøvd litt forsjelligt tider ang sekunder..

 

Har også jordet xboxen til pcen,såm står i noen guider!

 

Mtkflash er rett type! har lastet ned hexeditert til dette via kortet og har også laget en med "xtreme boot maker"

 

Iprep har eg testet,men samme feil...

 

 

Rareste er jo at eg la inn win98 på usb disk, installerte driveren til VIA og prøvde å få ms28 spilleren i windows! men neida!!! Ingenting der :( Har også prøvd å bruke 0800/enable på dvd+dl (booktype dvd-rom) Men windows finner ikke noe på sata kortet

 

Noen som har noe tips? Edit: slå begge på sammtidig var vis det som skulle til :p

Endret av galaxee
Lenke til kommentar

Jeg har selvsagt åpnet xboxen før jeg viste at jeg hadde 79 utgaven. Er det sannsynlig at det kommer en software flash til denne seinere?

 

Jeg bor i bergen så det er sikkert andre som kan gjøre jobben også. 800 virker som sagt som veldig mye. Kan umulig ta mange timer å gjøre jobben, uansett hvor mye drittarbeid det er å fjerne dritten som dekker til loddepunktene.

 

Et annent viktig spørsmål: Trenger jeg å beholde den chippen, eller er den bare til førstegangsbruk som han sier?

Lenke til kommentar
Første diskusjon.no medlem du da?

 

Er han virkelig førstemann? Mener bestemt det var et par stykker i første bølge av banninger også?

 

Mulig jeg bare husker feil fordi det var så mange som klaget sin nød når MS først begynte med banningen, kanskje de bare var redd for at de selv skulle bli neste "offer" :)

Lenke til kommentar
Første diskusjon.no medlem du da?

 

Er han virkelig førstemann? Mener bestemt det var et par stykker i første bølge av banninger også?

 

Mulig jeg bare husker feil fordi det var så mange som klaget sin nød når MS først begynte med banningen, kanskje de bare var redd for at de selv skulle bli neste "offer" :)

Langt ifra, jeg ble bannet lenge sida i Mai, og er helt sikkert mange andre her i forumet som også har blitt det.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest gjennom alle de 69 sidene så beklager om noe er svart på fra før.

 

Jeg har en Xbox360 Elite som jeg vurderer å chippe eller flashe dvd rommen for å ha muligheten til å ta backup av spillene mine. XBMC har vel ikke kommet med noe til Xbox360 enda slik det var på Xbox-orginal (genialt opplegg).

 

Flashing vet jeg at det er en risk for å bli bannet, men hva med chip?

Kan man kjøpe ekstra dvd rom og flashe det og sette den inn i xboxen, er det den som blir bannet vis man blir bannet? (Mener å ha lest det en plass).

Hvilke chipper er bra?

Vært kjekt om noen kunne gitt meg rikelig og informasjon om dette :cool:

Lenke til kommentar
Ble bannet første runden jeg også (ms28), så nå har jeg endelig kjøpt med en ny elite (benq), flashet den i sted. Har ikke prøvd den enda, skal ikke bruke den på live med backups denne gangen. Se hvor lenge det varer da.

 

Får du ikke brukt den konsollen som er blitt bannet på spill lengere? Blir den ikke bare bannet fra live?

I så fall, hva skal du med ny?

Lenke til kommentar
Ble bannet første runden jeg også (ms28), så nå har jeg endelig kjøpt med en ny elite (benq), flashet den i sted. Har ikke prøvd den enda, skal ikke bruke den på live med backups denne gangen. Se hvor lenge det varer da.

 

Får du ikke brukt den konsollen som er blitt bannet på spill lengere? Blir den ikke bare bannet fra live?

I så fall, hva skal du med ny?

 

Spille av divx, man kan ikke det på de som ble bannet før fall update.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...