Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flash FirmWare eller Nme 2 chip?

 

Endelig her, eneste fullt oppgraderbare Xbox 360 chip som støtter alle DVD Rom drev levert i xbox 360. NME-360 V2.0 gjør det mulig å spille backups, dette er en universal løsning for ALLE xbox konsoller på markedet. Glem billige kloner, eller chipper der en må lodde 30+ kabler på dvd spilleren eller flashing av dvd rom slik at en ødelegger maskinen.

 

Med NME-360 v2.0 beholder du din orginale firmware urørt og intakt når du bruker det, chippen detekterer om en bruker orginal eller backup. Med andre ord XBOX LIVE safe.

 

Med chippen så slepper du å oppdatere firmware noen gang?

Garantien mister du vel uansett chip eller flashe F/W, siden du må skru opp maskinen eller?

 

Skal kjøpe en av delene imorgen uansett, så fint om dere svarer så fort som mulig ; D

Endret av Pålarn
Lenke til kommentar
Med chippen så slepper du å oppdatere firmware noen gang?

 

Antar dette var ment som et spørsmål?

 

Firmwaren som følger med Chipen blir jo gammel/utdatert etter hvert, men i dette tilfellet ser det ut som om det ikke gjør noe fordi du kan ikke spille online med denne firmwaren i det hele tatt. Er litt usikker, men hvis den lar deg gå online så ser jeg ikke helt poenget med dual-løsningen i det hele tatt. Dog bør det nevnes at nyere versjoner av firmware kan ha features som ikke har noe med LIVE å gjøre, så som mer stillegående drev, muligheter for at konsollet støtter andre diskformater enn DVD +r DL osv osv... dette vil i så fall være features du går glipp av dersom du aldri oppgraderer chipen din (men det står jo at den også kan oppgraderes)

 

I tillegg vil du med denne chippen kunne spille risikofritt online på Xbox LIVE så lenge du benytter orginalfirmware (dvs kun med orginalspill og uten risiko for å bli bannet )

 

Garantiseglet blir selvfølgelig brutt. Er du heldig finner du kanskje en modder som tar over garantien din et år eller to etter fullført jobb. Det er i mine øyne verdt å betale et par-tre hundrelapper ekstra for, fordi 360ene har så høy feilrate.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Antar dette var ment som et spørsmål?

 

Firmwaren som følger med Chipen blir jo gammel/utdatert etter hvert, men i dette tilfellet ser det ut som om det ikke gjør noe fordi du kan ikke spille online med denne firmwaren i det hele tatt. Er litt usikker, men hvis den lar deg gå online så ser jeg ikke helt poenget med dual-løsningen i det hele tatt. Dog bør det nevnes at nyere versjoner av firmware kan ha features som ikke har noe med LIVE å gjøre, så som mer stillegående drev, muligheter for at konsollet støtter andre diskformater enn DVD +r DL osv osv... dette vil i så fall være features du går glipp av dersom du aldri oppgraderer chipen din (men det står jo at den også kan oppgraderes)

 

Tviler på at den lar deg gå Online ja, for da blir den dual moden bortkasta som du sier ja;p

Mulig det går ann å velge om den modulen skal virke eller ikkE?

 

I tillegg vil du med denne chippen kunne spille risikofritt online på Xbox LIVE så lenge du benytter orginalfirmware (dvs kun med orginalspill og uten risiko for å bli bannet )

 

Jepp, som du nevnte den dual moden, så deaktiverer den vell chippen når man setter i orginal spill :)

 

Garantiseglet blir selvfølgelig brutt. Er du heldig finner du kanskje en modder som tar over garantien din et år eller to etter fullført jobb. Det er i mine øyne verdt å betale et par-tre hundrelapper ekstra for, fordi 360ene har så høy feilrate.

 

Hadde vært smart det ja, men sikker på at de som monterer chippen dekker andre problemer enn bare chippen da? :p

Om CPU f.eks skulle gå skeis, så dekker sikkert ikke montøren akkurat det.. Nå veit ikke jeg hva som er mest vanlig feil på XBoX360 men..

Endret av Pålarn
Lenke til kommentar
Hadde vært smart det ja, men sikker på at de som monterer chippen dekker andre problemer enn bare chippen da? :p

Om CPU f.eks skulle gå skeis, så dekker sikkert ikke montøren akkurat det.. Nå veit ikke jeg hva som er mest vanlig feil på XBoX360 men..

 

Har sett endel ulike varianter der. De fleste gir kun garanti på utført arbeid. De mer proffe har eget verksted hvor de utfører reparasjoner og tør å overta hele garantien. Spør dem hvis du er i tvil om hva de dekker.

 

Mest vanlige feil er uten tvil RRoD, som ikke har noe med DVD-drevet å gjøre og som det derfor er tvilsomt om folk dekker hvis de sier "garanti på utført arbeid". RRoD kan skyldes feil på ulike komponenter på hovedkortet (Det er alltid dårlig kontakt som er utløsende årsak til feilen men det kan være ulike deler som har mistet kontakten.) mens modding utføres på DVD-spilleren.

 

Vel og merke bør det nevnes at den nest vanligste feilen på Xbox360 er nettopp feil på DVD-spilleren.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Kommer det ikke nye versjoner inniblant av F/W da?

 

Jo, men de gjør ikke noe nytt.

 

Selvfølgelig gjør de noe nytt. Feilrettinger samt at de gjør den så safe som de klarer for xbox live.

 

Jeg vurderer å kjøpe en arcade version og flashe den, er det noe gang i det?

Lenke til kommentar
Kommer det ikke nye versjoner inniblant av F/W da?

 

Jo, men de gjør ikke noe nytt.

 

Selvfølgelig gjør de noe nytt. Feilrettinger samt at de gjør den så safe som de klarer for xbox live.

 

Som man trenger, bruker man fake fw blir man bannet fra live, enkelt og greit. Det kan ta litt tid, men det skjer. Enten man bruker ny eller gammel fw.

Lenke til kommentar
Selv har jeg kjøpt Arcade versjonen, og bestilt den chippen nå ; D

Satser på at det blir bra :D

 

NME 2 chip du har bestilt? Det skal vel fungere greit det. Jeg bare gjør deg oppmerksom på at det krever litt erfaring med loddebolten. Installasjonsveiledning finner du for øvrig her: http://www.nme2.com/nme_inst.html

 

Etter min mening finnes det ingen chip til xbox 360 som er verdt å kjøpe i dag. En slik chip vil jo på ingen måte gi samme frihet med tanke på homebrew som en chip til den originale xboxen. Hvis du ser på feature-listen så ser du at det eneste verdt å merke seg er kanskje mindre sannsynlighet for å bli bannet fra xbox live.

Lenke til kommentar
Selv har jeg kjøpt Arcade versjonen, og bestilt den chippen nå ; D

Satser på at det blir bra :D

 

NME 2 chip du har bestilt? Det skal vel fungere greit det. Jeg bare gjør deg oppmerksom på at det krever litt erfaring med loddebolten. Installasjonsveiledning finner du for øvrig her: http://www.nme2.com/nme_inst.html

 

Etter min mening finnes det ingen chip til xbox 360 som er verdt å kjøpe i dag. En slik chip vil jo på ingen måte gi samme frihet med tanke på homebrew som en chip til den originale xboxen. Hvis du ser på feature-listen så ser du at det eneste verdt å merke seg er kanskje mindre sannsynlighet for å bli bannet fra xbox live.

 

 

Jeg har en Elite, men det er ikke verdt å få modde den på noe vis (om det skjer noe med den). Derfor tenkte jeg heller å kjøpe en acrade og flashe den. Er det noe god løsning?

 

Vil det virke bra å flytte harddisken fram og tilbake mellom eliten og arcaden?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått moddet min arcade av en "proff" med iXtreme 1.4.1. får den dog ikke til å virke med backups.

Hva slags booktype (skal jeg bruke setteings til benq'en i 360'n eller LG brenneren her?) skal jeg sette i ImgBurn som jeg bruker, har en benq drive i 360'n og denne brenneren.

Bruker Verbatime 2.4 dvd+r dl plater så jeg skjønner ikke helt hva jeg gjør feil.

Setter pris på hjelp....

Lenke til kommentar
sett booktype til DVD-rom. Merk deg at iXtreme kun leser "gode" backups, dvs. backups som i teorien skal kunne spilles på xbox live. Ikke alle backups du finner på nettet er like gode...

 

Jeg har aldri hatt en feilbrenning, så jeg vet ikke riktig hva du gjør galt...

 

Takker for svar :) Har prøvd med 2 forskjellige "gode" backups får ingen av dem til å funke.

Men jeg spør igjen...er det booktype'n til xbox'en eller brenneren jeg skal sette? Og finner ikke DVD-rom som du nevner her, mulig det er jeg som er lame her nå!

Er det noe poeng å flashe brenneren tror du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...