Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Hei har en xbox 360 arcade på vei fra Lefdal, denne skal moddes men finner ikke spesielt mange som holder på med dette for tiden? Noen her på forumet som kan fikse dette, evnt. noen som kan anbefale noen som er flinke ? Får selvsagt $$ for oppdraget. Har 3 barn her i huset så cd/dvd forbruket er relativt høyt så veldig greit å kunne kjøre backup :)

 

Jeg har flashet to denne helga, så om du kan komme hit og levere (om du bor i nærheten) kan jeg sikkert ordne din også. Jeg gjør ikke dette "profesjonelt", jeg gjør det bare gratis for venner osv. Siden jeg ikke tar betalt, så erstatter jeg heller ikke om noe går skeis :p (men det har ikke skjedd noe uopprettelig foreløpig)

 

EDIT: Jeg flasher ikke om du har Hitachi v79, men jeg regner med at du får en benq for lefdal.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte å kjøpe meg den billig XBoX 360 fra elkjøp nå:

*Elkjøp produkt*

 

Er den XBoX 360 Arcade versjonen for de som ikke orker å gå inn å se ;p

Har DVD-brenner som kan brenne Dual layer eller hva det heter, er det sånn at man trenger 8,5GB DVD plater også da? Anntar det..

 

Hva slags chip trenger jeg til den XBoX 360 Arcade? Er ikke noe vits at jeg kjøper den om det ikke finens noe kompatibel chip til den vett :p

Endret av Pålarn
Lenke til kommentar

Aha :)

Slik jeg har forstått det nå, så tar man ut DVD-spilleren i XBoX 360 og kobler den til dataen via en Sata kontakt og en kompatibelt hovedkort/satakontakt!

Fant en 225 siders lang .pdf guide, men finnes det noe lettere der ute?? :)

Og noen som veit åssen dvd-spiller det er i XBoX 360 Arcade?

 

-Pål :D

Endret av Pålarn
Lenke til kommentar
Okeii :woot:

Veit dere om dette hovedkortet er kompatibelt:

MSI P35 NEO-F, P35

 

Man finner alt av firmware og slik på nettet eller? :D

 

Det er ikke kompatibelt med BenQ, men med Hitachi (nyeste er v79, og den må chippes). Du trenger VIA eller nForce SATA kontroller.

 

Med dette hastverket lukter jeg katastrofe lang vei!

 

Hahahaha :!:

Men veit jo ikke åssen spiller det er i nyeste XBoX 360 Arcade ; \\

 

Har jo rimelig god PC da, med Q6600 og hele pakka.. Men er så synd at de samme spillene ikke finnes på PC :(

Lenke til kommentar
Fant en 225 siders lang .pdf guide, men finnes det noe lettere der ute?? :)

Og noen som veit åssen dvd-spiller det er i XBoX 360 Arcade?

 

Jeg tør vedde mye på at 90% av de 225 sidene er informasjon som ikke angår deg (fordi den guiden forklarer en hel haug forskjellige fremgangsmåter, hvor kun en av dem er den som du kommer til å benytte deg av)

 

Men sånn rent bortsett fra det:

Skal du gjøre jobben selv kommer du ikke utenom å lese ganske mye info for å gjøre deg kjent med hvordan det skal gjøres. Det er ikke vanskelig å gjøre jobben, men du kommer ingen vei hvis du ikke har ork til å lese litt først.

Lenke til kommentar
Hei har en xbox 360 arcade på vei fra Lefdal, denne skal moddes men finner ikke spesielt mange som holder på med dette for tiden? Noen her på forumet som kan fikse dette, evnt. noen som kan anbefale noen som er flinke ? Får selvsagt $$ for oppdraget. Har 3 barn her i huset så cd/dvd forbruket er relativt høyt så veldig greit å kunne kjøre backup :)

 

Jeg har flashet to denne helga, så om du kan komme hit og levere (om du bor i nærheten) kan jeg sikkert ordne din også. Jeg gjør ikke dette "profesjonelt", jeg gjør det bare gratis for venner osv. Siden jeg ikke tar betalt, så erstatter jeg heller ikke om noe går skeis :p (men det har ikke skjedd noe uopprettelig foreløpig)

 

EDIT: Jeg flasher ikke om du har Hitachi v79, men jeg regner med at du får en benq for lefdal.

 

Takk for tilbudet sablabra :) fikk inntrykket av at du ikke hadde lyst til å gjøre det i en annen tråd så jeg bestilte modding herfra .

 

Men tror du ikke posten har klart å rote bort pakka mi! De har brukt over 1 uke på å få sendt den til meg og når jeg ringte for å få status på pakken så er den sporløst forsvunnet! I tillegg så har Lefdal gått tom for bokser og satt opp prisen....

Lenke til kommentar
Da håper jeg virkelig at de ikke flasher med v1.1 som de skriver på nettsiden. Nyeste til BenQ er 1.4.1.

 

Tar de seg betalt regner jeg med at de er såpass oppdatert at du følger med når det kommer nye versjoner. Minuset med og ikke gjøre det selv er jo at man må drive og sende inn når det kommer nye versjoner av FW.

 

Selv leste jeg ganske nøye i noen dager om forskjellige måter osv om hvordan man flasher de forskjellige typene. Har flashet alle bortsett fra 0079. Jeg tror nå at de aller fleste får dette til dersom de bare tar seg litt tid første gangen slik at de vet hva de skal gjøre og ikke skal gjøre. Selv tok jeg meg god tid siden jeg ikke ville ødelegge boksen min på noen måte evnt risikere at jeg måtte sende den inn for en "restore" av dvd-rommet. I værste fall kjøpe nytt drev.

Så svar til alle som lurer på hvordan det skal gjøres er; les her på forumet og på xbox-scene.com

Lenke til kommentar

Om jeg kjøper VIA VT6421A Serial ATA RAID PCI Controller Card, så står det i bruksanvisning:

3. Gi blaster 360 strøm med en molex kontakt fra PCen og bruk sata kabelen som følger med i pakken til å overføre signaler fra VIA kortet til Blaster 360. Husk også på å skru blaster 360 på.

 

Er man nødt til å ha Blaster 360 NE (v3) ?

 

Hvis ikke, hvordan er fremgangsmåten da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...