Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan vel bare oppdatere via CD?

Er det forresten noen som har erfaring med xunlock i Sandnes? De oppgraderer alle versjoner for 600 kr, og hver oppdatering av firmware for 200 kr etter det.

Prisen er bra, og det at det er et skikkelig "firma" gjør det mer betryggende.

 

Får ikke divx codecsen da.

Lenke til kommentar

Hvilken DVD-ROM versjon er det man får hvis man kjøper ny Xbox 360 nå? Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg nettopp flashet en Hitachi v78 for å kunne spille backup-spill. Det var jo latterlig enkelt å flashe ved hjelp av Slax og deretter flashe i windows, så nå har jeg lyst på Xbox 360 selv også. :p Så vidt jeg vet må man fysisk modde DVD-ROMen med v79, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar

Hei alle sammen. Jeg leter og leter etter hvordan jeg kan brenne backup av mine xbox 360spill.. men finner ingen steder en komplett guide fra begynnelse til slutt. Kan noen hjelpe meg da jeg er temmelig grønn på området og engelsken min ikke er hva den burde være..

 

Noen som kan hjelpe meg med en guide?

 

Jeg har en moddet xbox 360 og lurer på å kjøpe denne dvdbrenneren: samsung ekstern brenner Vil den fungere? Har også lastet ned programmet "xbox backup creator"

 

Jeg er som sagt helt grønn på området og jeg vil ikke syntes en forklaring blir FOR spessifisert

:p

 

 

Håper noen kan hjelpe meg. På forhånd, tusen takk

Lenke til kommentar
heladeria: Det er ikke lov å diskutere dette på forumet. Rediger det bort med en gang og send meg en pm så kan jeg kanskje være hjelpsom...

 

 

Hei. Fint det er oppmerksomme folk her :yes: Jeg har lest over reglene og skjønner ikke hva jeg har gjort feil. Det er ikke min entensjon å snakke om piratkopiering. Jeg ønsker å ta backup av egne original spill kjøpt og betalt av meg selv. Kvittering har jeg også : )

Dette skal da være lov.. Grunnen til at jeg ønsker det er at jeg har betalt opptil 599 kr for et spill og har alt merket at disse har blitt ripete og dårlige.

 

Om du likevel mener jeg har feiltolket noen av retningslinjne, ber jeg deg kontakte meg igjen med akkurat hva jeg har skrevet på sidene her som ikke er passende. Så skal jeg få redigert innholdet : )

 

Om dette ikke er tilfellet - kanskje du kan hjelpe meg i stedet? :thumbup:

 

Mvh

Lenke til kommentar
Backup av egne spill er vel lov?

 

Jeg tror det er lovlig ja, men jeg i hvert fall at det tidligere ikke har vært lov å diskutere det på forumet... Men det blir opp til en moderator å bedømme.

 

heladeria: Jeg kan si så mye som at det ikke er noen enkel metode å gjøre det. Det enkleste vil nok likevel være å kjøpe en DVD-brenner som kan flashes med alternativ firmware, ofte kalt "Kreon". Jeg vet at blant annet denne DVD-brenneren støtter den type firmware: http://www.psdata.no/ps.asp?it=134253

 

Du må selvsagt flashe DVD-romen med ny firmware for å spille av backupspill.

Lenke til kommentar

Heladeria, jeg har en sånn DVD-rom du trenger. Den har nyeste Kreon FW. Ta kontakt på PM. Min er ikke s-ata utgave, den har vanlig pata tilkobling.

 

 

EDIT: Leste gjennom de siste sidene... begge mine premium boxer ble bannet i novenber/desember. Klarte å laste ned siste oppdatering på den som virket, rett etter ble jeg bannet. Hadde spilt CoD4 og TF2, begge back-up, noen uker før dette. Den andre xboxen var bannet før jeg rakk å oppdatere. Den er ikke blitt brukt siden i sommmer og da var jeg ikke online. Hadde ikke de nyeste iextreme FW på noen av de. Spilte sjelden onlive, eneste CoD4 og noen timer med TF2.

 

Jeg regner med at man kan bli bannet ved å spille back-up samtidig som man er online. Man trenger ikke å spille online for å bli bannet. Så skal man bruke back-up, trekk ut pluggen før man logger seg inn på kontoen;-)

Endret av dill-hole
Lenke til kommentar
Hei. Jeg har bærbar og ikke nok penger til å få kjøpt med stasjonær for øyeblikket. tenkte å kjøpe meg en ekstern brenner samsung: SAMSUNG Ekstern brenner DVD±RW 20x SE-S204N. Vil denne fungere? Kan jeg få tak i firmware som den tar 360 spill? Mvh

 

Så vidt jeg vet finnes det ikke "kreon" firmware til den... Du er også klar over at xbox dvd-romen må flashes får at du kan spille av backup-spill, samt at du mest sannsynlig blir bannet fra xbox live etter en stund (dersom du bruker det). Jeg ser ikke helt hvorfor noen er så ivrige på å ta backup av "egne" spill når det likevel er så mange cons...

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sliter litt med å flashe en ms28 spiller. Jeg bruker et via chipset pci kort. Men jeg får ikke opp xbox cdrommen etter jeg har trykket " dsam "serialen" " Noen tips? Via chipsetet synes ikke i bios? Kanskje det er feilen? Mulig jeg må prøve på en annen data?

 

EDIT: Problem løst. Prøvde på min nforce 4 data og da gikk det knirkefritt.

Endret av J0ppe
Lenke til kommentar

Hei har en xbox 360 arcade på vei fra Lefdal, denne skal moddes men finner ikke spesielt mange som holder på med dette for tiden? Noen her på forumet som kan fikse dette, evnt. noen som kan anbefale noen som er flinke ? Får selvsagt $$ for oppdraget. Har 3 barn her i huset så cd/dvd forbruket er relativt høyt så veldig greit å kunne kjøre backup :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...