Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg plagdes ganske mye for å brenne ut backup spill. Ente med at jeg måtte ha meg en ny DVD-DL brenner. Den jeg hadde klarte ikke å gi nok strøm til laseren (trur jeg). Har nå klart å brent ut spill, men får av og til clean this disk på xbox360'en. Noen som vet hva det er? Jeg har også lagt merke til på de platene som får de feil meldingene har fått en ring som ser ut som at det er "magel av data brent akuratt der", se bilde. Husker ikke om platen var slik når den kom ut av dvd brenneren eller om den har blitt slik etter jeg har spilt spillt. :whistle:

 

hvilken Plate merke brenner du på? det ser ut som den platen er dårlig brent og det er feil i DYE, er man usikker på om ting virker kjøp Verbatim DL er nesten bare dem som er perfekt nå det kommer til double layer plater. http://www.dvdink.no/estore/visvare.asp?va...48&KatId=38

testet denne her om dagen brenner denne på 10X (9min) med perfekt resultat mot boxen

den er fullface får da perfekt label som lik den som jeg to backup av

 

Jeg har brukt datawrite så langt, men jeg fikk verbatim plater i posten fra dvdink i går. Har ikke fått testet disse platene enda, men det blir. Jeg vet av fire andre personen som ikke har noe problemmer med å bruke datawrite platene til xbox360 spill. Mulig det er platene, ikke vet jeg. Veldig synd vis jeg ikke hadde treng å kjøpt ny dvd brenner, men men..

Lenke til kommentar
499 kr for 25 stykker var ikke akkurat billig. Jeg bruker disse og brenner på 2,4x: http://www.dvdink.no/estore/visvare.asp?va...72&KatId=38

20,- pr spill er ingenting.

 

Gjør heller det enn å satse på at spillet funker.

 

Og poenget ditt er? De jeg linket til er bedre egnet og nesten halv pris...

 

Haha, her må jeg le. 12,5kr per plate om du ser bort fra porto.

 

De datawrite platene jeg fikk tak i kostet meg 400kr for 50stk, men det er IKKE verdt det om platene er dårlige.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt datawrite så langt, men jeg fikk verbatim plater i posten fra dvdink i går. Har ikke fått testet disse platene enda, men det blir. Jeg vet av fire andre personen som ikke har noe problemmer med å bruke datawrite platene til xbox360 spill. Mulig det er platene, ikke vet jeg. Veldig synd vis jeg ikke hadde treng å kjøpt ny dvd brenner, men men..

 

 

Forskjellige plate merker kan fungere.

Men:

Kvaliteten på plater skilles ved refleksen de gjengir.Evnenen til å reflektere laserlyset.

Verbatim har mye bedre refleks enn de platene.

Dårlig refeks gjør at laseren må jobbe hardere = høyere laserstrøm.

Over tid vill en slik laser ødelegges.

Lenke til kommentar

Det er jo sånn at det er forskjell på hvor bra en dvd brenner brenner plater også noen gir mer eller mindre PI feil/error på samme type plater, det spørs hvor bra firmware er så mange plater kan være like gode eller bedre enn Verbatim men Verbatim er et safe valg da dette virker nesten i 100% av tilfellene.

Da Verbatim platene koster 12,5,- pr stk for 2,4X så er ikke dette dyrt lenger da for 1 år siden kostet samme plata nesten dobbelt så mye.

Men har godt over på 8X Verbatim DL da de fungerer bedre enn 2,4X på min xbox, drevet jobber betydelig mindre på disse platene.

Lenke til kommentar
Det er jo sånn at det er forskjell på hvor bra en dvd brenner brenner plater også noen gir mer eller mindre PI feil/error på samme type plater, det spørs hvor bra firmware er så mange plater kan være like gode eller bedre enn Verbatim men Verbatim er et safe valg da dette virker nesten i 100% av tilfellene.

Da Verbatim platene koster 12,5,- pr stk for 2,4X så er ikke dette dyrt lenger da for 1 år siden kostet samme plata nesten dobbelt så mye.

Men har godt over på 8X Verbatim DL da de fungerer bedre enn 2,4X på min xbox, drevet jobber betydelig mindre på disse platene.

 

Det vil vise seg når jeg får testet Verbatim 2,4x platene jeg har kjøpt.

Hvor kjøper du platene fra? Link hadde vært fin. Pris forskjell..(?)

Lenke til kommentar

Pr. idag så er www.dvdink.no der jeg kjøper det jeg skal ha av plater, cover og blekkpatroner bruker Verbatim på DL til xboxen MBI DL til filmer og Taiyo Yuden watershield på vanlig 4,7GB plater.

Er ingen som har bedre priser å mer info idag i norge og service.

Lenke til kommentar

Det sies (i samme link) at man kan droppe og koble til "skjermkabelen" for da vil ikke GPU og CPU starte opp og dermed ikke mulighet til å logge erroren. Problemet er at da har man kun 5 min på seg, før strømmen skrues av. Og det kan få kjedelige konsekvenser hvis man mister strømmen midt i en flashing.

 

En annen mulighet er å koble DVDen til en boks som har fått RRoD

Lenke til kommentar
Det sies (i samme link) at man kan droppe og koble til "skjermkabelen" for da vil ikke GPU og CPU starte opp og dermed ikke mulighet til å logge erroren. Problemet er at da har man kun 5 min på seg, før strømmen skrues av. Og det kan få kjedelige konsekvenser hvis man mister strømmen midt i en flashing.

 

En annen mulighet er å koble DVDen til en boks som har fått RRoD

Ah, ser det nå.

 

Tja, er jo bestandig best å være på den sikre siden =)

Om de ikke bruker den infoen nå, så kanskje de blir å gjøre det senere. Kommer nok til å prøve å flashe på under fem min fra nå av, får sette på stoppeklokka, sånn at jeg ser hvis det ikke går og kan avslutte flashingen på en ikke kritisk stadie.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har nettopp fått en Xbox 360 elite fra USA ( kompis av meg kjøpte ).

Jeg har sett at det er en FW til BenQ, men det jeg lurer på er om jeg kan spille PAL spill om jeg flasher BenQ?

Er det bedre å kjøpe en PAL BenQ ?

 

Takk

 

EDIT: Har i tillegg en fungerende Xbox 360 og lurer på om jeg kan bytte leseren i denne med den i Elite.

Endret av Sondre2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...