Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så hva er enkli dealen her'a? er det FW som blir banna eller selve backup spilla?

lurer på fordi jeg har moddet FW på grunn a at jeg ikke klarer støyet fra dvd rommen.

takker for svar.

 

 

er det slik at modding av FW (Firmware?) fjerner støyen fra dvd rommen?

Velger du 5x eller 8x FW fjerner du så godt som all støyen fra dvd-rommen.

Kjører selv 8x :thumbup:.

Lenke til kommentar
så hva er enkli dealen her'a? er det FW som blir banna eller selve backup spilla?

er det slik at modding av FW (Firmware?) fjerner støyen fra dvd rommen?

 

Svarer dere begge på en gang jeg:

 

Til intox_neb:

Pr i dag tror jeg ikke du blir banna bare på grunn av endret firmware, hvis du har firmware av nyeste type, og kun bruker orginaler slik som det du gjør. Men ingen vet om det kanskje i fremtiden kan hende at noen blir bannet som en følge av endret firmware og kun det. (Dessuten vet jeg alt for lite om siste bølge av banning. Det pågår en ny "kampanje" fra MS i disse dager, hvor de banner flere konsoller. For alt jeg vet kan det hende de allerede nå har begynt å banne konsoller med endret firmware, selv om de aldri har kjørt noe annet enn orginaler, men det er i så fall noe de har begynt med nå i det siste)

 

Til innard:

Ja, de fleste av de modifiserte firmwarene har funksjonalitet som setter ned spin-hastigheten, og dette er med på å redusere støyen fra DVD drevet, samt at det øker sannsynligheten for at platen blir korrekt lest (Det siste spiller liten rolle om man uansett bare bruker orginaler da). Ulempen er at loadetider kan bli noe lengre.

Endret av Asmodeus
Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe Samsung DVD brenner SH-S203D eller Samsung DVD brenner SH-S203B til å brenne xbox 360 spill. Fungerer noen av dem? Noen som kan bekrefte det?

Har kjøpt meg spilleren som nevnes i innlegget under fra ebay hos:

Kan noen gi meg nøyaktig mappesti i xbins for å få tak i nyeste versjonen av Schtrom? Planlegger å prøve på å sikkerhetskopiere et spill for å teste med min nylig henta Samsung SH-D162 Ts.04 flashet med Kreon V1.0 fra en ebayseller i Cali

SF

La til en god del info :blush:

Aner ikke hvilken sikkerhetskopiprogramvare å bruke, så hvis du har en som du vet er bedre så vær så snill og tips meg fordi jeg er litt utdatert..

Denne spilleren fungerte fint til å rippe spill ,men har ikke testet å brenne ut/spille fordi jeg ikke har fått flashet boxen grunnet evig mangel på S-ATA Hovedkort og så har jeg ingen Verbatim Dual-Layer plater her heller. Har bare Single-Layer her i huset.

Link til ebay-auksjon:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewI...4.cWON.m313.lVI

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
så hva er enkli dealen her'a? er det FW som blir banna eller selve backup spilla?

lurer på fordi jeg har moddet FW på grunn a at jeg ikke klarer støyet fra dvd rommen.

takker for svar.

 

 

er det slik at modding av FW (Firmware?) fjerner støyen fra dvd rommen?

Velger du 5x eller 8x FW fjerner du så godt som all støyen fra dvd-rommen.

Kjører selv 8x :thumbup:.

 

 

blir spill/film hakkete når dere reduserer hastigheten?

Lenke til kommentar
så hva er enkli dealen her'a? er det FW som blir banna eller selve backup spilla?

lurer på fordi jeg har moddet FW på grunn a at jeg ikke klarer støyet fra dvd rommen.

takker for svar.

 

 

er det slik at modding av FW (Firmware?) fjerner støyen fra dvd rommen?

Velger du 5x eller 8x FW fjerner du så godt som all støyen fra dvd-rommen.

Kjører selv 8x :thumbup:.

 

 

blir spill/film hakkete når dere reduserer hastigheten?

Nå har jeg kun brukt 8x og merker ingen tegn til hakking eller andre problemer, det at lastetiden blir lengre er ikke ikke merkbart for min del.

Mener å ha hørt at man kan oppleve hakking ved introer osv. hvis man kjører 2x, men med 5x og 8x er det ingen endring.

Lenke til kommentar
Hvordan er det man Forandrer Firmwaren i 360'n slik at man kan spille backups?

 

Søkefunksjonen er din venn, men jeg kan gi deg ultrakort versjonen her:

 

0) Åpne konsollet ditt og skru løs DVD spilleren

1) Sjekk hva slags DVD drev du har (både merke og firmware revision.)

2) Ta DVD-spilleren ut av din xbox og koble den til din PC isteden (Du trenger en kompatibel SATA port for dette)

3) Når DVD spilleren er koblet til PCen: Dump orginalfirmwaren fra DVD-spilleren. (metoden varierer avhengig av hvilken DVD spiller du har)

4) Sørg for å ta backup av dumpet orginalfirmware på et par ulike steder. Du kan få bruk for den ved en senere anledning.

5) Skaff deg en versjon av ixtreme (f.eks. på xbins) hvilken versjon du trenger avhenger av DVD spilleren du har.

6) Bruk DVD-nøkkelen (som du fikk i punkt 3 over) til å lage deg en egen firmware som inneholder nøkkelen til din xbox.

7) Med DVD spilleren koblet til PCen: Flash den nylagede firmwaren over på Xbox DVD spilleren (du overskriver orginal firmware, derav backupen i punkt 4)

 

Hvis du har gjort alt korrekt så vil du nå ha et ferdig moddet konsoll, men du må lete litt på egenhånd for å finne ut mer spesifikt hvordan du skal gjennomføre hvert enkelt av punktene over. Metodene forandrer seg litt hele tiden fordi det hele tiden gis ut nye DVD-spillere i nyproduserte xboxer.

Lenke til kommentar
Hvordan er det man Forandrer Firmwaren i 360'n slik at man kan spille backups?

 

Søkefunksjonen er din venn, men jeg kan gi deg ultrakort versjonen her:

 

0) Åpne konsollet ditt og skru løs DVD spilleren

1) Sjekk hva slags DVD drev du har (både merke og firmware revision.)

2) Ta DVD-spilleren ut av din xbox og koble den til din PC isteden (Du trenger en kompatibel SATA port for dette)

3) Når DVD spilleren er koblet til PCen: Dump orginalfirmwaren fra DVD-spilleren. (metoden varierer avhengig av hvilken DVD spiller du har)

4) Sørg for å ta backup av dumpet orginalfirmware på et par ulike steder. Du kan få bruk for den ved en senere anledning.

5) Skaff deg en versjon av ixtreme (f.eks. på xbins) hvilken versjon du trenger avhenger av DVD spilleren du har.

6) Bruk DVD-nøkkelen (som du fikk i punkt 3 over) til å lage deg en egen firmware som inneholder nøkkelen til din xbox.

7) Med DVD spilleren koblet til PCen: Flash den nylagede firmwaren over på Xbox DVD spilleren (du overskriver orginal firmware, derav backupen i punkt 4)

 

Hvis du har gjort alt korrekt så vil du nå ha et ferdig moddet konsoll, men du må lete litt på egenhånd for å finne ut mer spesifikt hvordan du skal gjennomføre hvert enkelt av punktene over. Metodene forandrer seg litt hele tiden fordi det hele tiden gis ut nye DVD-spillere i nyproduserte xboxer.

 

Tusen takk for hjelpa :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Benq Ixtreme v1.4.1

>> A new firmware replacement for the Benq VAD6038 Xbox360 drive..

Features:

(v1.41) Read Sector fix

(v1.41) 8x firmware dashboard speed fix

 

Some of you may have noticed your disc did not spin down once you went back to your dashboard with 1.4 8x, that should now be fixed. The Read Sector fix is a bugfix, though we are unsure if it has caused any complications in the past.

 

This release is not security related. The Xbox Live network is still using the same methods as always(media auth/timings) to determine whether your xbox360 is 'modified' or not. And as before, they still dont know what they are doing, banning innocent users along with modified consoles.

Lenke til kommentar

Jeg har akkuratt fått Xbox 360 i hus. Endte opp med en Hitachi 79 DVD-ROM. Så vidt jeg skjønner er det 2 alternativer for meg: få loddet på en Passkey eller bytte ut dvdrom med en ny dvdrom

 

Alternativ en er uaktuelt for meg å gjøre selv. Har tatt kontakt med en kar som en gang i tiden fikset xboxen min, tror det er denne fremgangsmåten han vil bruke. Han sa at jeg bare trengte chippen første gang den ble flashet. Deretter er det bare å koble til sata kabel på vanlig måte når jeg vil flashe på nytt.

 

Alternativ 2. I og med at jeg ikke får lest av key på dvdrom rom'en må jeg få den fra hovedkortet. Hvor på hovedkortet finner jeg den???? Har hørt at den skal stå fysisk på der et sted.

 

Å kjøpe ny dvdrom koster meg 525 + frakt. Han som eventuelt chipper og flasher skal ha 800 kr. Hva synes dere om prisen?

 

Hvis jeg kunne hentet ut keyen hadde det vært et greit alternativ å kjøpe ny dvdrom, da har jeg en i reserve, og kan sikkert softwareflashe den en gang i fremtiden.

 

Finnes det andre alternativer enn de 2 jeg har skissert?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...