Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting til jeg lurer på hva. Hva harddisk har du testet mot xkey? Lest at det er kun harddisker som tar strøm via usb som virker, ikke de med ekstern psu.

 

Er vel heller omvendt så vidt jeg vet. Alle harddisker med ekstern strøm fungerer fint, mens enkelte som trekker strøm fra USB virker ikke på kontroll-enheten. Men kobler du de direkte til USB-pluggen uten kontroll-enheten, skal de virke. Jeg bruker en 2.5" 500GB WD-disk og den fungerer greit.

Lenke til kommentar

Er der noen som har satt seg skikkelig inn i dette rundt reset glitch?

 

Går meg helt vill her med hensyn til hva jeg trenger og selve fremgansmåte, så kanskje noen kan hjelpe meg litt på vei her med korrekt utstyr?

 

- RGH chip

- En usb jtag programmeringskabel for å programmere RGH chipen?

- En hvilken som helst nand leser/skriver for å hente ut og skrive nand

 

Er dette korrekt? Om så, hvilken programmeringskabel og hvilken nand leser er å anbefale? Vil helst ha dette så enkelt og billig som mulig, så har det da noe å si om jeg går for nand-x eller matrix sin nand flasher?

 

Har også lest et sted at en trenger ck3 for å oppdatere nand-x til nand3, for så å bruke denne til å flashe coolrunner via usb. Er dette korrekt, noen som vet? Om så, hvorfor skal en gå for denne metoden fremfor andre metoder som er?

 

En ting til. Dersom jeg velger å gå for dual nand med Cygnos360 V2, er det slik at jeg ikke trenger nand leser/skriver da dette er støttet direkte i Cygnos360 V2?

 

Håper noen har noen gode svar å komme med, for nå er alt bare veldig forvirrende...

Lenke til kommentar

Er der noen som har satt seg skikkelig inn i dette rundt reset glitch?

 

Går meg helt vill her med hensyn til hva jeg trenger og selve fremgansmåte, så kanskje noen kan hjelpe meg litt på vei her med korrekt utstyr?

 

- RGH chip

- En usb jtag programmeringskabel for å programmere RGH chipen?

- En hvilken som helst nand leser/skriver for å hente ut og skrive nand

 

Er dette korrekt?

Leste meg opp en del forrige uke/helg, og det er i hovedsak korrekt, bortsett fra at noen chips selges ferdig programmert til ulike xbox-tyer, exempel 360glitch-chipene du får kjøpt på Dealextreme.

Om så, hvilken programmeringskabel og hvilken nand leser er å anbefale? Vil helst ha dette så enkelt og billig som mulig, så har det da noe å si om jeg går for nand-x eller matrix sin nand flasher?

Matrix nand flasher kan du oppdatere firmware på via usb, og kan flashe direkte via USB, uten noe ekstra kabler eller styr. Den virker som et bedre alternativ enn secuters løsning. Xecuter har gjort det unødvendig vanskelig for seg selv ved å poste en guide til å oppdatere nand-x som involverer ck3 og diverse ledninger, selv om nan-x-en så vidt jeg vet ble sagt å være oppgraderbar via USB da den kom.

 

Imidlertid kan nand-x oppdateres til å støtte nandpro 3, noe det ikke har vært info om at man kan gjøre med matrix sin. Men trenger man i det hele tatt det? Jeg aner ikke. Men så lenge den kan lese og skrive nand-prikkfritt, hva er det egentlig ellers man skulle trenge den til, tenker jeg..

 

Har imidlertid tro på Xecuter Coolrunner, og i og me at den ikke er så mye dyrere enn andre, kan det være greit å kjøpe den når man først skal kjøpe - ulempen er at den må flashes, og jtag-kabler er ganske dyre. Men i og med at den har en CPLD-chip, kan det godt hende at den kan flashes med noe slik. Men igjen, Xecuter er skuffende dårlige på noe matnytig informasjon, og det ser ut til at de tar en Apple- du kjøper absolutt alt fra dem, til en samlet sett veldig høy prislapp, eller så er du på egen hånd.

 

Men prouktet er jo knapt nok i handel, forhåpentligvis kommer mer info.

 

Tror alle Cygnos dual nand-chipene kommer med nand flasher innebygget, men tror ikke noen av dem er å å kjøpt lenger. I tillegg må du ha en nand.chip som resetter SMC når den bytter nand, eller så ligger det gjen spor og innstillinger fra den ene nanden til den andre.

 

Jeg har i utgangspunktet tenkt å vente til noen kommer med en fin pakke med dual nand, nandflasher og glitch hack i en pakke som kan monteres i boxen og der alt kan ordnes, fikses og oppdateres via en usb-kabel. Synes Matrix og Cygnos kunne slå seg sammen, om ikke Xecuter snart kommer på banen med en pakke som faktisk er aktuell samlet sett.

Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så er eneste grunen til å ha nand pro 3 for å kunne programmere coolrunner via usb. Så ved å bruke ck3i kan en oppdatere nand-x til nand pro 3. På den måten trenger en ikke jtag programmeringskabel.

 

Mulig jeg har totalt missforstått her, men er ihvertfall slik jeg har skjønt det.

 

Cygnos360 er til salgs flere steder med world wide shipping.

 

Ellers så skal vel Squirt360 være en veldig bra RGH chip som er på vei.

 

Kan noen si hvor jeg får kjøpt "fiberglass pen" og "xcator knife", og eventuelt hva fiberglass pen kalles på norsk?

Lenke til kommentar

Forresten en ting til.

 

Har et spørsmål til for de av dere som har kjøpt lite-on dvd-brenner og lagt inn ny firmware på de.

 

Ser at 624 modellen er den som frister mest grunnet tillegsfunksjonene som følger med. Men vil disse ekstra tingene som lightscribe og labetag være tilgjengelig med firmware som skal brukes?

 

Vil ikke betale mer enn nødvendig, som om ikke disse funksjonene følger med ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe annet enn den billigste utgaven.

Lenke til kommentar

Forresten en ting til.

 

Har et spørsmål til for de av dere som har kjøpt lite-on dvd-brenner og lagt inn ny firmware på de.

 

Ser at 624 modellen er den som frister mest grunnet tillegsfunksjonene som følger med. Men vil disse ekstra tingene som lightscribe og labetag være tilgjengelig med firmware som skal brukes?

 

Vil ikke betale mer enn nødvendig, som om ikke disse funksjonene følger med ser jeg ingen grunn til å kjøpe noe annet enn den billigste utgaven.

 

Brenneren skal forbli helt lik etter firmware oppdatering. Kun LT Max som blir lagt til. Men kommer du virkelig til å bruke lightscribe eller labeltag ? Må jo ha spesielle, dyrere skiver vel...

Lenke til kommentar
Nothing is ever perfect, so there are a few caveats to that hack:

 

Even in the glitch we found is pretty reliable (25% success rate per try on average), it can take up to a few minutes to boot to unsigned code.

That success rate seems to depend on something like the hash of the modified bootloader we want to run (CD for fats and CB_B for slims).

It requires precise and fast hardware to be able to send the reset pulse.

 

Hørtes møkk ut spør du meg. Boxen starter kun en av fire ganger pluss at det kan ta opp mot ett minutt?

Lenke til kommentar

Du leste den første nyheen som okm for en måned siden, og regner med ikke noe har skjedd siden da? :p

 

Boksen starter HVER GANG du trykker på powerknappen. Men glitch-metoden i seg selv fungerer ikke hver gang, så det kan hende glitchen må kjøre et par ganger - du må ikke skru maskinen av og på, det måtte du ikke med den aller første versjonen som kom heller. Grunnen til at det kan ta lenger tid, er nettopp fordi glitchen må forsøke å kjøre flere ganger.

 

Xecuter Coolrunner og en av de andre garanterer vel maks ti-femten skunder uansett konollmodell.

Lenke til kommentar

Xacto heter knivtypen, og du får kjøpt den rimelig på ebay.

 

Hvor finner du Cygnos? Reseller-listen deres er jo tom. Husk at du kke kan bruke alle v2. DU bør lese (i hvert fall) førstepost i denne tråden.

 

Fant kniven billig på biltema også:-)

 

Angående Cygnos360, så ser det ut til at det er feil versjon jeg har funnet dessverre.

 

Lurer på en liten ting angående flashing. Har en slim med winbond, hva er da beste måten å få den unlocket på uten å ta kamikaze metoden?

 

Og vil slim 9504 kunne kobles til pc med VIA6421 kortet og en sata kabel? Spør fordi jeg mener det skal virke fint, men jeg får ikke til å oppdage dvdspilleren i jungelflasher.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...