Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Kan noen linke en detaljert guide til flahsing, med feks Lite 2. Har aldri flashet selv før. Takk

 

Hva med å lese litt i tråden her??

Gå inn på jungleflasher.net og last ned tutorialen der ;)

Hva er foresten lite 2?

 

Er jo skrevet så mye rart her så umulig å finne, men skal sjekke jungleflasher.net.

Endret av techn9e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

synes det blir mindre og mindre atraktivt å flashe nå fremfor alternativer som for eksempel x360key.

 

Det er mye utstyr som trengs for å flashe, og nå må en i tillegg kjøpe en dedikert brenner til formålet.

 

Å levere den inn til flashing er enda dyrere, og koster nå fort 600 kroner for slim, og det er relativt hyppinge oppdateringer fra ms for tiden.

 

Xkey er en engangsutgift, og ikke noe mer enn det. Enkel å oppdatere, slipper plater og den er pr dags dato like live-safe som lt. Dette kan endre seg med november updaten, men jeg tror at mange med lt 2.0 blir utestengt fra live når updaten kommer.

 

Så snart november oppdateringen er kommet skal jeg vurdere mine alternativer, om det da blir lt, reset glitch eller xkey gjenstår å se.

Lenke til kommentar

Det som virkelig hadde vært fantastisk var en form for Dual-NAND som kunne ha en livesafe nand-brikke, og en med hjememekk og gøy som kunne utnytte reset-glitchen. Men det spørs vel om det skjer. Stoler ikke på x360key før jeg får en troverdig garanti som garanterer meg ny boks om den jeg har blir utestengt.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at xkey er like live safe som LT+? Greit nok at folk ikke skjønner at isofila må verifiseres i abgx, men det er ikke firmwaren sin feil. Og når "hjernen" bak LT+ da sier at det ikke er mulig å få xkey live safe, så velger jeg å tro mest på det....

 

Man trenger heller ikke EN spesiell brenner for å brenne med det nye brenneprogrammet, de gjør det mulig å bruke en rekke billige brennere, men man må ha custom firmware på brenneren for å brenne riktig.

 

Er forsåvidt enig i at 600kr+ er litt i meste laget for å flashe slim,selv tar jeg 450kr for slim, og 400 for fat, dette pga at jeg monterer inn en sputnik unlock switch. Jeg har da også 2mnd fri opdatering.

 

Har en xkey på vei i posten, så vi får se hvordan den funker, og hvor lenge live varer ;)

Lenke til kommentar

Er det non oppdaterte oversikter over hvilket utstyr man trenger for å flashe en "typisk" fat x360 kjøpt for halvannet år siden med det jeg tror er et Lite-On drev?

 

Sjekket jungleflashers tutorial en gang, men den linket så mye på kryss g tvers at det var ikke greit å henge med i svingene.

 

Kan godt kjøpe kinakloner o.l. så lenge de fungerer.

 

Og hvordan kan man egentlig vite hvor livesafe LT+ er? Eneste grunnen til å velge den, er slik jeg ser det økt livesafe-sannsynlighet, men spørsmålet er om det er verdt det hvis sjansen for å ikke bli bannet er 80% vs 99,99999%. Kjøresten bruker konsollen mest, og det er uktuelt å la være å oppdatere i tre uker mens cenen spekulerer i om det er safe eller ikke.

Lenke til kommentar

Det som virkelig hadde vært fantastisk var en form for Dual-NAND som kunne ha en livesafe nand-brikke, og en med hjememekk og gøy som kunne utnytte reset-glitchen. Men det spørs vel om det skjer. Stoler ikke på x360key før jeg får en troverdig garanti som garanterer meg ny boks om den jeg har blir utestengt.

 

Du kan gjøre det du her ønsker med reset glitch hacken. Ligger guider på nett. En nand som er live safe og alt originalt, og en som er jtag.

Lenke til kommentar

Hvordan kan du si at xkey er like live safe som LT+? Greit nok at folk ikke skjønner at isofila må verifiseres i abgx, men det er ikke firmwaren sin feil. Og når "hjernen" bak LT+ da sier at det ikke er mulig å få xkey live safe, så velger jeg å tro mest på det....

 

Man trenger heller ikke EN spesiell brenner for å brenne med det nye brenneprogrammet, de gjør det mulig å bruke en rekke billige brennere, men man må ha custom firmware på brenneren for å brenne riktig.

 

Er forsåvidt enig i at 600kr+ er litt i meste laget for å flashe slim,selv tar jeg 450kr for slim, og 400 for fat, dette pga at jeg monterer inn en sputnik unlock switch. Jeg har da også 2mnd fri opdatering.

 

Har en xkey på vei i posten, så vi får se hvordan den funker, og hvor lenge live varer ;)

 

Tja, mangen som har spillt xgd3 spill med lt2 tror jeg blir utesteng fra live. Flere som har fått spillet avbrutt midt i på grunn av spillet ikke går gjennom de nye sikkerhetsrutinene, uavhengig av abgx.

 

Frem til microsoft setter i gang med utestengelsene sine vet en ikke om lt2.0 eller xkey er live-safe, det gjenstår å se. Per dags dato virker begge deler på live.

 

Og en trenger vel EN brenner, ihvertfall det jeg har lest meg frem til. Får nok svar på dette i løpet av dagen tenker jeg, men det er uansett en ekstra utgift i tillegg til alt det andre som trengs av utstyr.

 

Skal jeg flaske mine xboxer, slim og phat så trenger jeg en god del utstyr.

 

- x360usb

- Sputnik probe

- Ck3 probe

- Ck3 kit

- Ny dvdbrener

 

Er det non oppdaterte oversikter over hvilket utstyr man trenger for å flashe en "typisk" fat x360 kjøpt for halvannet år siden med det jeg tror er et Lite-On drev?

 

Sjekket jungleflashers tutorial en gang, men den linket så mye på kryss g tvers at det var ikke greit å henge med i svingene.

 

Kan godt kjøpe kinakloner o.l. så lenge de fungerer.

 

Og hvordan kan man egentlig vite hvor livesafe LT+ er? Eneste grunnen til å velge den, er slik jeg ser det økt livesafe-sannsynlighet, men spørsmålet er om det er verdt det hvis sjansen for å ikke bli bannet er 80% vs 99,99999%. Kjøresten bruker konsollen mest, og det er uktuelt å la være å oppdatere i tre uker mens cenen spekulerer i om det er safe eller ikke.

 

Det som tar tid etter nytt dash kommer er jo å tilpasse ny firmware til brenneren. Nå er det veldig forskjellig hvor lang tid som går, alt etter hva som er gjort i oppdateringen.

 

Om MS velger å blokkere for xkey, så blir det jo like mye venting der som det blir med lt.

Lenke til kommentar

Om MS velger å blokkere for xkey, så blir det jo like mye venting der som det blir med lt.

Jo, men da kan man bruke xboxen normalt i mellomtiden.

 

Uansett, fant et par guider med en gammel cygnos modchip og glitch hack for dual boot, som ser ut til å fungere. Men hva slags sftwaremuligheter er det med glitchhacken i dag? Kan man spille spill fra en ekstern USB-harddisk? I tilfelle kan man jo bruke RGH-NANDen til daglig, og den originale når man vil på live. Er det noen gode sider/wiker som ekker dette godt? Det virker veldig som et virvar av guider som passer mer eller mindre med hverandre. Synes wii-scenen er mye mer ryddig og oversiktlig og finne frem til med gbatemp som hovedbase og wiihacks som reserve.

 

Er det eller vil det f.eks. ligge igjen spor/logger e.l. på den interne hardisken som den rene NANDen kan lese av for å sladre til MS? Vil det være mulig å oveføre saves/achievments etc. til den rene NANDen, og i tilfelle, hvilken risiko inkluderer dette? Føler jeg bare får flere og flere spørsmål. :p

Lenke til kommentar

Og hvordan kan man egentlig vite hvor livesafe LT+ er? Eneste grunnen til å velge den, er slik jeg ser det økt livesafe-sannsynlighet, men spørsmålet er om det er verdt det hvis sjansen for å ikke bli bannet er 80% vs 99,99999%. Kjøresten bruker konsollen mest, og det er uktuelt å la være å oppdatere i tre uker mens cenen spekulerer i om det er safe eller ikke.

 

Når det gjelder LT+, så er den livesafe, men det betyr ikke at man kan putte inn hva som helst av brente spill, og tro at man ikke kan bli bannet. Spillene MÅ verifiseres med abgx før man brenner dem for at man skal være safe. Er man dum nok til å kjøre spill som ikke er verifisert, så kan man selvsagt bli bannet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om MS velger å blokkere for xkey, så blir det jo like mye venting der som det blir med lt.

Jo, men da kan man bruke xboxen normalt i mellomtiden.

 

Uansett, fant et par guider med en gammel cygnos modchip og glitch hack for dual boot, som ser ut til å fungere. Men hva slags sftwaremuligheter er det med glitchhacken i dag? Kan man spille spill fra en ekstern USB-harddisk? I tilfelle kan man jo bruke RGH-NANDen til daglig, og den originale når man vil på live. Er det noen gode sider/wiker som ekker dette godt? Det virker veldig som et virvar av guider som passer mer eller mindre med hverandre. Synes wii-scenen er mye mer ryddig og oversiktlig og finne frem til med gbatemp som hovedbase og wiihacks som reserve.

 

Er det eller vil det f.eks. ligge igjen spor/logger e.l. på den interne hardisken som den rene NANDen kan lese av for å sladre til MS? Vil det være mulig å oveføre saves/achievments etc. til den rene NANDen, og i tilfelle, hvilken risiko inkluderer dette? Føler jeg bare får flere og flere spørsmål. :p

 

Eneste mulighet med Reset Glitch til dags dato er xell og diverse emulatorer. Det jobbes selvsagt med å få den lik jtag, men ikke der helt enda.

 

Vil uansett tro at så snart coolrunner chipen blir lansert så er det ikke lenge før der er på plass flere muligheter.

Lenke til kommentar

Når det gjelder LT+, så er den livesafe, men det betyr ikke at man kan putte inn hva som helst av brente spill, og tro at man ikke kan bli bannet. Spillene MÅ verifiseres med abgx før man brenner dem for at man skal være safe. Er man dum nok til å kjøre spill som ikke er verifisert, så kan man selvsagt bli bannet.

Og alle spill må fortsatt brennes på nytt så fort MS bestemmer seg for å komme med nye ap25 data checks?

 

@Svortevik, ja den chipen har jo blitt utsatt en de ganger nå for å få mer funksjonlitet? Mener det kun var en glitch chip de hade i tankene i utgangspunktet. Ser at folk har brut samme intenre HDD ti JTAG og annen konsoll, så akkurat det er tydeligis ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Trodde man måtte det pga de nye ap25 sjekkene...det har hvertfall jeg lest flere steder. Men siden min konsoll er bannet har jeg ikke brydd meg om det selv...

Det har jeg lest og. Så prøvde jeg å finne noe "offisiell" informasjon, men iXtreme-siden er jo en vits hv gjelder noen form for oversiktlig sammenstilling av informasjon.
Lenke til kommentar

blæh...whatever...allerede bannet uansett :-)

 

Joda, har selv fått bannet 5-6 bokser, men de selger da nye.

 

Hehe, kanskje på tide å begynne å gjøre ting riktig nå da... Har vært online med flasha box i flere år jeg nå, uten å bli banna ;)

 

Så du vet hvordan man gjør ting riktig? Hvorfor deler du det ikke med verden slik at alle slipper banning. Var oppe i 106 spilte backups før boks nr 1 ble bannet.

Nå kjører jeg bare orginale spill og orginal xbox. Må prioritere hvilke spill jeg får tid til så da blir det ikke noe penger og snakke om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...