Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Akkurat hva er detde tar det på? Når man kan få et dvd-drev til å fake svar på AP-tester, burde man jo kunne hacke dashet til å se at alt er flott - eller har de mulighet for lokal kodekjøring direkte på konsollen? Husker det var snakk om det i forbindelse med en PS3-oppdatering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat hva er detde tar det på? Når man kan få et dvd-drev til å fake svar på AP-tester, burde man jo kunne hacke dashet til å se at alt er flott - eller har de mulighet for lokal kodekjøring direkte på konsollen? Husker det var snakk om det i forbindelse med en PS3-oppdatering.

 

De kan jo sjekke nand vil jeg tro, og den er jo endret ved rgh til å kjøre usignert kode.

Lenke til kommentar

Alle spill som brennes ut kjører du igjennom Abgx først. Dersom det er noen problemer med ap25 når du skal starte spillet vil du kun få en sort skjerm. Endrer ikke dette seg innen 5 sekunder så slå av xboxen og ta ut spillet. Da er ingen fare skjedd enda.

 

Venter du derimot til xboxen selv går tilbake til dash så er sjansen stor for at dette er blitt registrert.

 

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener med at den er spesifisert for det. Dersom maskinen er flashet så skal den fint ta AP2.5 spill forutsatt at de er kjørt igjennom abgx. Er dette gamle kopier det er snakk om må de igjennom abgx og brennes på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-pAOUB3jlA7

Hiver meg på her jeg.

Har akkurat kjøpt meg en Xbox 360 slim med 250GB HDD med hensikt å spille backup-spill direkte fra den interne harddisken. Er det riktig av meg å anta at den beste måten å få til det på er å bruke RGH?

Kan noen gi meg tips om hvilken chip som blir enklest/billigst å montere? Gjerne en som allerede er programmert?

Har ingen planer om å spille online så det er ikke noe problem.
 

Lenke til kommentar

Da finner jeg to alternativer.

 

XBox 360 Glitch

 

og

 

Matrix Glitcher 360 Board

 

Er begge disse ferdig programmert, og trenger jeg noe annet utstyr enn loddbolt/tinn?

 

Som jeg har forstått, så er ikke disse ferdig programmerte.

Det må være de som spesifiserer hvilken versjon de er til, som er programmerte, som denne: http://www.dealextreme.com/p/x360-glitch-xbox-360-modchip-for-fat-jasper-102116

Lenke til kommentar

Jepp, tidligere hadde de slike for alle de ulike modellene, men de har sikkert gitt seg grunnet søksmåltrusler. Hvor billig er det egentlig mulig å få programmert disse?

 

Det spørs jo helt hva utstyr du har tilgjengelig.

 

Det er forresten ikke nok å bare programmere en chip. Du må også ha mulighet til å lese/skrive nand, og er som oftest det utstyret som koster penger.

Lenke til kommentar

Jojo, men sett at jeg får kjøpt cygnos-chippen, tar den av seg all nandskriving og -lesing så lenge jeg har en usb->mini-usb-kabel. Men det er jo så mange ulike JTAG løsninger ute og går at man kan bli forviret av mindre. Spesielt de billigste "bøasterne" til rund $10 kan jo absolut ikke brukes til alt. Samtidig er det enkelte produkter man kan JTAGe med noen ledningsstumper og motstander..

Lenke til kommentar

Hiver meg på her jeg.

 

Har akkurat kjøpt meg en Xbox 360 slim med 250GB HDD med hensikt å spille backup-spill direkte fra den interne harddisken. Er det riktig av meg å anta at den beste måten å få til det på er å bruke RGH?

 

Kan noen gi meg tips om hvilken chip som blir enklest/billigst å montere? Gjerne en som allerede er programmert?

 

Har ingen planer om å spille online så det er ikke noe problem.

 

 

-Lokey

 

Om du akkurat har kjøpt den er det ikke sikkert den kan RGH. Er kommet nyere slim utgaver som hverken kan RGH eller modifiseres.

Lenke til kommentar

Har da kommet over en x360 med gammelt dash som faktisk er mulig å få JTAG på.

 

Samtidig så ha denne samsung dvd-spille, noe som gjør den perfekt til xbox live.

 

Så hva gjør en? Er jo supet å ha xbox live uten å måtte tenke på alle bekymingene med AP25, xgd3 osv, bare være online uten ban:-)

 

Men så har jeg jo veldig lyst på JTAG også da det er så mye skyt å spore rundt disse konsollene:-) Men hvordan er RGH opp mot JTAG, hva er de største forskjellene her? Kan jeg like gjene velge RGH fremfo JTAG?

Lenke til kommentar

Alle spill som brennes ut kjører du igjennom Abgx først. Dersom det er noen problemer med ap25 når du skal starte spillet vil du kun få en sort skjerm. Endrer ikke dette seg innen 5 sekunder så slå av xboxen og ta ut spillet. Da er ingen fare skjedd enda.

 

Venter du derimot til xboxen selv går tilbake til dash så er sjansen stor for at dette er blitt registrert.

 

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener med at den er spesifisert for det. Dersom maskinen er flashet så skal den fint ta AP2.5 spill forutsatt at de er kjørt igjennom abgx. Er dette gamle kopier det er snakk om må de igjennom abgx og brennes på nytt.

 

Fikk bare opp noe slikt som "the disc is not supported for 360, go to www for more information".....noe i den duren, den meldingen stod der helt til jeg selv trykket videre og tilbake til dashbordet.

 

EDIT: Ja, det er slik som skje når discen ikke var kjørt igjennom abgx, hehe. Skal brenne den på nytt med abgx først. Ting har utviklet seg litt videre fra forrige gang jeg brente noen 360 spill for 1-2 år siden.

Endret av Chi Spurger
Lenke til kommentar

Men så har jeg jo veldig lyst på JTAG også da det er så mye skyt å spore rundt disse konsollene:-) Men hvordan er RGH opp mot JTAG, hva er de største forskjellene her? Kan jeg like gjene velge RGH fremfo JTAG?

Såvidt jeg har skjønt, ja - ettersom freeboot og custom dash nå har kommet til RGH, og homebrew skal visstnok fungere uten noe stress (det har jeg lest i hvert fall).

 

I tillegg kan du jo gå for en cygnos dual nand chip, la den originale nanden være urørt, og bruke fake keyvault på chip-nanden (for sikkerhets skyld). SÅ har du livesafe med enkel DVDrom eller RGH med en enkel liten bryter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...