Gå til innhold

Chipping/ modding av Xbox 360


bthoem

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For de av dere med custom firmware eller xkey så har det nå kommet en oppdatering av dae.bin (filen som kontrollerer ap2.5 beskyttelsen på konsollen). Denne kommer foreløpig kun gjennom XB Live, så dere som fortsatt vil kunne kjøre de nyeste XDG3 backupsene burde holde konsollen offline.

 

Mer info på iXtreme.net og X360Key forumene

 

Beste info får en på c4evaspeaks.com

Lenke til kommentar

For de av dere med custom firmware eller xkey så har det nå kommet en oppdatering av dae.bin (filen som kontrollerer ap2.5 beskyttelsen på konsollen). Denne kommer foreløpig kun gjennom XB Live, så dere som fortsatt vil kunne kjøre de nyeste XDG3 backupsene burde holde konsollen offline.

 

Mer info på iXtreme.net og X360Key forumene

 

Beste info får en på c4evaspeaks.com

 

Vel, kanskje ikke...ser ut som XKey gutta har funnet en løsning på problemet. Hvertfall for XKey. Link

Lenke til kommentar

Han spiller online nå ja, men hvor lenge det vil vare er det ingen som vet, det er jo ikke sånn at ms banner folk hele tiden, det kommer i bølger... Det er ingen tvil om at xkey er flott for de som ikke bryr seg om live, men for den prisen så vil jeg ikke si det er verdt det.... Og har du CFW på boksen, så har du jo ikke noe bruk for xkey, med mindre du har vært online de siste 48+ timene og fått den nye dea.bin, men da bare venter du på en løsning på "problemet"

Lenke til kommentar

Skal en spille offline hadde jeg uten tvil valgt RGH fremfor xkey.

 

Er det fullt operativt enda altså? Trodde ikke de hadde kommet så langt med et fungerende dash eller noe annet enn å vise fram glitschen.

 

Uansett innebærer det vel lodding + at man må gå til innkjøp av div utstyr? Xkey er jo en mye enklere og allmenn løsning. Hvertfall så langt.

Lenke til kommentar

Skal en spille offline hadde jeg uten tvil valgt RGH fremfor xkey.

 

Er det fullt operativt enda altså? Trodde ikke de hadde kommet så langt med et fungerende dash eller noe annet enn å vise fram glitschen.

 

Uansett innebærer det vel lodding + at man må gå til innkjøp av div utstyr? Xkey er jo en mye enklere og allmenn løsning. Hvertfall så langt.

 

RGH virker som en JTAG gjør, alt av programmer, dash osv er tilgjengelig.

 

RGH er billigere å gjøre enn xkey, tross for at en må kjøpe inn alt utstyr som trengs. Vil tro at alt som må kjøpes til RGH, inkludert chip, programmerer, kabler osv så ender det rett under hva en xkey koster, og mulighetene med RGH fremfor xkey er langt større.

 

I tillegg må en jo hente ut dvd-key for å bruke xkey, og i flere tilfeller kreves det også ekstra utstyr.

 

Jeg er ihvertfall ikke i tvil. Spiller en ikke online så velg helt klart RGH fremfor xkey!

 

Forresten:

 

For online spillere så er LT 3.0 på vei.

Endret av svortevik
Lenke til kommentar

Ikke minst så kan man dualboote med RGH (fortsatt til under prisen av en x-kex) og ha en livesafe nand til live-spilling, og den andre nanden til rgh - du kan til og med flashe rgh-nanden med en annens nandinfo (keyvault) fra en alleree bannet konsoll, slik at det vises som om du har to vidt forskjellige xbox dersom den skulle komme seg på nyy i rgh mode. Usikker på hvordan det vil være å overføre saves og achievemnts og profiler mellom de to?

 

Ang hva man kan gjøre med RGH er det vel ikke kommet så mye software enda? Krever jo noe tilpasning i forhold til gammelt JTAG-opplegg, har jeg skjønt.

Lenke til kommentar

Vel, nå vetjeg ikke om det stemmer leger nå som freeboot har kommet til RGH, men det ble i hvert fall sagt at ikke all software umidelbart kunne brukes på RGH. frebooter og xell loader måtte jo kdesom, bla.

 

Synes det er vanskelig å holde noen oversikt over softwaresiden av RGH, er det ingen som har laget en wiki ala Wiibrew om RGH?

Lenke til kommentar

Er en brukt XBOX 360 fat - modifisert med IXTREME LT 2.0 ett bra kjøp til 1100 kroner - hvilken pris bør jeg evt. tilby istedet?

 

Følger med 1 kontroll, kabler etc, 20GB hardisk og ingen spill.

 

Den er ikke bannet fra live! Men er sjansen stor for at den kan bli det?

 

IKKE kjøp.

 

Jeg selger samme til 800!

 

Sender deg en Privat Melding.

Endret av svortevik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er en brukt XBOX 360 fat - modifisert med IXTREME LT 2.0 ett bra kjøp til 1100 kroner - hvilken pris bør jeg evt. tilby istedet?

 

Følger med 1 kontroll, kabler etc, 20GB hardisk og ingen spill.

 

Den er ikke bannet fra live! Men er sjansen stor for at den kan bli det?

 

IKKE kjøp.

 

Jeg selger samme til 800!

 

Sender deg en Privat Melding.

 

Takk :new_woot:

Lenke til kommentar

Er en brukt XBOX 360 fat - modifisert med IXTREME LT 2.0 ett bra kjøp til 1100 kroner - hvilken pris bør jeg evt. tilby istedet?

 

Følger med 1 kontroll, kabler etc, 20GB hardisk og ingen spill.

 

Den er ikke bannet fra live! Men er sjansen stor for at den kan bli det?

 

Gamestop selger brukte 360 fra 499,- ;)

 

Arcade utgaven uten harddisk ja, og den er alle butikkene i Bergen tom for.

 

Den med harddisk selger gamestop og game til 799,-

Lenke til kommentar

Finner ingen ting på sidene til gamestop om brukte konsoller.. Må man innom butikken for å se om de har på lager? Har tenkt å montere RGH-glitch chip og dual nand i xboxen jeg har, men finner ingen som har Cygnos dual nand på lager... Vurderer å bare kjøpe en ny 360 og rgh-hacke den i stedet.

 

Hvordan er det med live og rgh, forresten? Er de mulig å kjøre en semi live-safe løsning selv uten dual nand, eller vil en bok med custom dash bli bannet fort som fy? Noen andre løsninger for å få dual nand-opplegg på en fat? Har fått med meg at det finnes noe xd-kort-triks, men det ser ut til å kreve hundreogørten loddepunkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...