Gå til innhold

Angrerett/Bytte Netshop Oslo


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte en minnebrikke fra netshop oslo:

 

Sente en mail til retur:

 

"jeg kjøpte fra dere for en stund siden en minnebrikke

dette er en sandisk memorystic pro 512

 

deres klistrelapp inneholder et prodnr 13393, en lokasjon E 2-2-8, og

et bachnr 42741

 

kan jeg få byttet til en memorystick pro duo?

 

har desverre ikke orginal regningen/kvittering men kan vise til en bankutskrift"

 

Deres svar:

Desverre så bytter vi ikke varer som ikke koster mer enn dette selv om den er uåpnet. Dagens verdi på denne er ca 200 kr.

 

Det vil rett og slett være mer jobb enn penger i dette.

 

Sente en ny mail til retur:

hei, dette er ikke opplyst på deres hjemmeside?

har netshop.no noen opplysninger som understøtter deres beslutning ?

dere mener at jeg ikke har rett til bytte ?

 

Deres svar:

Ja når du handler i en butikk som du har gjort i netshop oslo så kan du ikke bare komme å bytte. Derimot kunne du angret i 14 dager om du hadde handlet på nett og fått tilsendt varen. Men dette hadde da bare vært i 14 dager og det er jo over 1 mnd siden du har handlet. :(

 

Er det noen som har noen tips om hva jeg gjør nå? :hmm:

"Ja og den er uåpnet" :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva gjør du nå? Du får enten bare beholde den eller selge den på ett eller annet bruktmarked. Du kan jo ikke forvente at Netshop skal bytte den når det er over 1 måned siden du kjøpte den. Get real :D

6782454[/snapback]

 

hadde jeg brukt den så... da hadde jeg jo gjort dette men den er jo uspretta i plastpakka

Lenke til kommentar
Hva gjør du nå? Du får enten bare beholde den eller selge den på ett eller annet bruktmarked. Du kan jo ikke forvente at Netshop skal bytte den når det er over 1 måned siden du kjøpte den. Get real :D

6782454[/snapback]

 

hadde jeg brukt den så... da hadde jeg jo gjort dette men den er jo uspretta i plastpakka

6782497[/snapback]

 

hjelper ikke. Du har ikke noe hjemlet krav uansett hvordan du vinkler det, eneste de kunne ha gjort var å ta det som en ekstra service for kunde, men det gjorde de ikke.

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt denne... Det er altså snakk om en minnebrikke her ikke sant? Og den har ligget 1 måned hjemme hos deg?

Skjønner ikke helt at du forventer at de skal bytte den så lenge det ikke er noen mangler eller feil ved den.

Verditapet i denne perioden skal jo selvfølgelig ikke netshop lastes for når det er du som har skylda...

Endret av Rookie_NO
Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt denne... Det er altså snakk om en minnebrikke her ikke sant? Og den har ligget 1 måned hjemme hos deg?

Skjønner ikke helt at du forventer at de skal bytte den så lenge det ikke er noen mangler eller feil ved den.

Verditapet i denne perioden skal jo selvfølgelig ikke netshop lastes for når det er du som har skylda...

6782697[/snapback]

jeg er den som taper, kjøpte den for 298

 

det var noe som het ferie i mellom :love:

 

og jeg kan ikke bruke den... må ha duo i mobilen :cry:

Lenke til kommentar
Skjønte ikke helt denne... Det er altså snakk om en minnebrikke her ikke sant? Og den har ligget 1 måned hjemme hos deg?

Skjønner ikke helt at du forventer at de skal bytte den så lenge det ikke er noen mangler eller feil ved den.

Verditapet i denne perioden skal jo selvfølgelig ikke netshop lastes for når det er du som har skylda...

6782697[/snapback]

jeg er den som taper, kjøpte den for 298

 

det var noe som het ferie i mellom :love:

 

og jeg kan ikke bruke den... må ha duo i mobilen :cry:

6783506[/snapback]

Så hvorfor kjøpte du ikke duo?

Jeg skjønner ikke engang hvorfor du spurte dem om dette, det er jo egentlig ganske klart hva svaret ville bli

Lenke til kommentar
jeg er den som taper, kjøpte den for 298

det var noe som het ferie i mellom :love:

og jeg kan ikke bruke den... må ha duo i mobilen :cry:

6783506[/snapback]

Du kan da ikke mene at Netshop skal ta støyten for at du har vært på ferie? Om du så hadde brukket beinet og derfor ikke fikk angret er det fortsatt utenfor Netshops kontroll og ikke noe de skal være nødt til å tape penger på. Det private næringsliv fungerer ikke på samme måte som velferdsstaten.

Lenke til kommentar

Som alle sier, glem dette. Selv brikken og kjøp en ny. Du kan ikke forvente at de skal ta i mot denne. Ditt forslag blir for dumt og skulle de finne på å bytte den må du takke så høflig du bare kan.

 

Skjønner ikke at det går folk rundt og mener de har et krav på å få bytte varer de har kjøpt i butikk som er feilfrie.

Lenke til kommentar

Synes det ble mye unødvendig kjeft mot trådstarter her. Han hadde et spørsmål, og han har fått svar for lenge siden. Mange av dere er unødvendig krasse i tonen, og det synes jeg er synd. Prøv å oppfør dere litt mer voksent mot personer selv om de ikke har like mye kunnskap på de samme felt som dere.

 

Når det er sagt, så er det mange som har en mye større tro på angrerettens muligheter enn denne personen. Jeg jobber selv i butikk, og fikk en dag en e-post fra en som hadde kjøpt et Olympus Mju-700 for en måned siden. Han syntes bildene ble så dårlige og sendte noen eksempler og spurte om å få bytte. Jeg sjekket bildene og skrev svar tilbake om hva han hadde gjort feil, som kunne forbedre bildene, men han ville fortsatt bytte. For det første, så har man ikke bytterett når man handler over disk, og for det andre så var det en måned siden han kjøpte kamera, men jeg sa at om kameraet så pent ut, så kunne han ta med kamera, eske og alt tilbehør så kunne vi sikkert ordne det. Svaret var at han ikke hadde eske, men at han skulle komme innom for å bytte. Jeg sa da tilbake at uten eske, kunne vi dessverre ikke ta imot kameraet... umulig å få solgt det til en pris vi ikke taper på da, selv som demo. Svaret jeg fikk var jo litt morsomt; "Skjønner ikke at det er et problem... dere hadde uansett ikke fått solgt kameraet på nytt slik som det ser ut nå" :!:

 

Bare for å vise at trådstarter her langt fra er den verste.

Lenke til kommentar
Synes det ble mye unødvendig kjeft mot trådstarter her. Han hadde et spørsmål, og han har fått svar for lenge siden. Mange av dere er unødvendig krasse i tonen, og det synes jeg er synd. Prøv å oppfør dere litt mer voksent mot personer selv om de ikke har like mye kunnskap på de samme felt som dere.

6787545[/snapback]

Jeg tror at folk ble provoserte her ikke grunnet mangel på kunnskap hos trådstarter, men på grunn av inntrykket han gir av at han forventer at han som forbruker ikke har noe ansvar overhodet og at butikker skal strekke seg så langt det passer ham for å ordne opp i tabbene hans.

Lenke til kommentar
"Skjønner ikke at det er et problem... dere hadde uansett ikke fått solgt kameraet på nytt slik som det ser ut nå" 

6787545[/snapback]

 

 

Haha.. noen kunder er bare ville... stakkars dama mi jobber av og til i kassa på dekor/møbel butikk, og hun får helt vilt mange rare bytte henvendelser fra sinte kunder som vil bytte ting uten å ha rett til det, og blir så sinte siden det teppet faktisk ikke passa med fargene i leiligheten.. og det må de jo skjønne! og vil ha PENGER igjen for det NÅ! (enda det var tilbudsvare som ikke kan byttes, og det tok over en måned å finne ut at det ikke passa med de jævla fargene...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...