Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Mr. Firstmile..

 

Ser i FAQ at det står:

 

"Q: Jeg har ikke telefon, kan jeg få DSL da?

A: Ja. Firstmile vil leie eget kobber inn til abonenten, dersom det er mulig. Dersom det ikke er mulig vil vi benytte delt aksess, det vil si både tale og data over samme kobberpar (telefonlinje) men da kan vi kun tilby ADSL."

 

.. Mener dere de som ikke har en kobberlinje inn til huset eller de som ikke har en telefon (den man prater i)?

 

Jeg har nemlig ADSL-linje fra bluecom og ingen telefon, hadde vært greit å kunne registrert seg på en eller annen måte, men jeg har ikke noe telefonnummer :/

Lenke til kommentar

til mr. firstmile:

når det står at man skal ta kontakt på [email protected] ang. linjelengde....

så gjør man det, men når det da ikke kommer noen endring på web'en eller noe svar på mailen. Hva skal man da gå ut i fra, at man har for lang linje, eller at dere ikke gjør jobben deres helt bra?

 

 

Tresprit

 

 

[edit: fjerna noe...]

 

[ Denne Melding var redigert av: Tresprit på 2002-11-10 00:46 ]

Lenke til kommentar

Fikk litt lyst til å blande meg inn i denne diskusjonen etter å ha lest tråden.. *puh*

Jeg synes det er veldig positivt det Firstmile her starter opp med.

Trenger bredbånd også andre steder enn i byene.

Skjønner også at mange er kritiske til dette og det kan godt hende kritikerne har rett i at dette er lite å satse på. Men hva risikerer man ved å melde seg på. Egentlig ikke annet enn at man ikke får bredbånd....nå heller.

Det at de ikke har sidene sine oppe enda er vel heller ikke tegn på at de er useriøse. Tror kanskje at de har fått mer å gjøre enn de hadde tenkt seg de siste dagene. Pågangen er nok rimelig stor og forsinkelser er uungåelig.

At andre ISP'er skal ta over kundene etter en tid er vel heller ikke så alvorlig. Etter hva jeg kom frem til så beholder de gamle kundene fortsatt prisen på produktet.

Man blir nok også varslet etter gjeldene regler om dette vil jeg tro.

 

En annen ting som ikke er helt riktig er spørsmålet om man kan bli flyttet fra en sentral til en annen. Dette går an!. Man kontakter Telenor så de ordner dette, men gratis er det ikke.

Da jeg fikk gjort dette måtte jeg ut med 1600,-

 

Hadde jeg ikke hatt bredbånd alt som jeg ikke vil bytte ut så hadde jeg ikke vært redd for å melde meg på dette.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 02:02, skrev Bondelandet:


En annen ting som ikke er helt riktig er spørsmålet om man kan bli flyttet fra en sentral til en annen. Dette går an!. Man kontakter Telenor så de ordner dette, men gratis er det ikke.

Da jeg fikk gjort dette måtte jeg ut med 1600,-



 

I praksis er det som regel umulig, og antyde noe annet på en slik side ville være og lage ris til egen bak.

At du betalte så lite tyder på at det bare var og koble deg om i et skap, for de fleste ville et slikt stunt ha krevd ny kabling osv som neppe hadde kommet 1600,-

Lenke til kommentar

Jeg bor på et sted like utenfor Tønsberg, ca. 7 km. og jeg har hungret etter bredbånd ganske lenge nå.

 

Håper dette går bra og at det ikke er bs, men jeg sliter med å skaffe interessenter. Det har stanset helt på 15 stykker, ganske kjedelig.

 

En ting jeg har lagt merke til er at firstmile er trege på å svare mails, og at de derfor kanskje ikke har en god infrastruktur mht ansatte etc ?

 

Fint at de har fått lagt ut FAQ'en.

 

Skjønner at mange ikke ser på dette firmaet som et alvorlig et, da de nærmest har et veldig simpelt layout på en tekst som skal representere hovedidèen med dette her (webben).

 

En ting jeg lurte på var om de har noen som helst form for pilot kjøring på bundling av sdsl linjer? Jeg fant ut at jeg ikke kunne få 10 mb vdsl, men 2x 2.3 mb høres bra ut.

 

Jaja, får vel kanskje printe ut noe så innigranskaugen med flyers idag og poste dør-til-dør.

 

Isdn er dårlig, rett og slett ubrukelig i dagens samfunn. Og 7 km fra tønsberg sentrum da! rofl

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 09:44, skrev dessident:

Jeg bor på et sted like utenfor Tønsberg, ca. 7 km. og jeg har hungret etter bredbånd ganske lenge nå.


Håper dette går bra og at det ikke er bs, men jeg sliter med å skaffe interessenter. Det har stanset helt på 15 stykker, ganske kjedelig.


En ting jeg har lagt merke til er at firstmile er trege på å svare mails, og at de derfor kanskje ikke har en god infrastruktur mht ansatte etc ?


Fint at de har fått lagt ut FAQ'en.


Skjønner at mange ikke ser på dette firmaet som et alvorlig et, da de nærmest har et veldig simpelt layout på en tekst som skal representere hovedidèen med dette her (webben).



 

 

Tja, du kan jo prøve med litt mer målrettede metoder, vet du om noen som har hjemmekontor eller som jobber med data eller annet nettkrevende virksomhet hjemmefra?

Det er ikke lett, og firstmile er jo et ukjent navn for de fleste så det må selges, ingen lokalaviser du kan få til og skrive litt om det du prøver og få til?

Da med deg som referanse slik at du kan selge ideen?

At sidene er enkle er vel et tegn på at de ble raskere kjent enn de hadde tenkt seg når de startet dette, jeg synes sidene er fine jeg som igrunn synes mange websider legger mer vekt på form enn innhold.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 09:44, skrev dessident:


Skjønner at mange ikke ser på dette firmaet som et alvorlig et, da de nærmest har et veldig simpelt layout på en tekst som skal representere hovedidèen med dette her (webben).


 

 

Man kan ikke dømme et firma ut ifra ei webside som ikke er ferdig :smile:

Lenke til kommentar

Spørsmål til Firstmile:

 

Er det noen mulighet for at dere legger opp en smtp server?

 

Om dere ikke gjør det tror jeg det vil bli en del brukere som betenker seg lenge.

 

Jeg er helt avhengig av det, og må tenke på å legge opp en intern server med de problemer det medfører (i.e noen mailservere nekter å ta imot mail fra en server som ikke er den den sier seg å være - de sjekker IP nummer opp mot navn).

 

Et annet problem er at spammere bruker slike interne smtp servere, rett fra internett-tilkoblinger. Jeg regner med at mine meldinger ville bli filtrert bort av en del spamfiltere. Ganske mye ekstra pes!

 

Så, har dere noe å tilby i det hele tatt?

 

[ Denne Melding var redigert av: annie på 2002-11-10 12:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 12:33, skrev annie:

Spørsmål til Firstmile:


Er det noen mulighet for at dere legger opp en smtp server?


Om dere ikke gjør det tror jeg det vil bli en del brukere som betenker seg lenge.




 

Det må de da ha, 90% av brukerne vil aldri greie og sett opp noe slikt selv, samt dårlige oppsatte SMTP-servere gir jo spammere våte drømmer...

Kanskje de burde skrive litt om dette i FAQ?

Lenke til kommentar

Quote:


En ting jeg har lagt merke til er at firstmile er trege på å svare mails, og at de derfor kanskje ikke har en god infrastruktur mht ansatte etc ?


 

Vi kan ikke ansette 20 personer til over natten fordi vi plutselig får mer epost enn forventet. Jeg tror ikke andre enn kundene hadde tapt på det i lengden. Men vi svarer på de fleste, det tar bare litt tid.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-10 00:44, skrev Tresprit:

til mr. firstmile:

når det står at man skal ta kontakt på [email protected] ang. linjelengde....

så gjør man det, men når det da ikke kommer noen endring på web'en eller noe svar på mailen. Hva skal man da gå ut i fra, at man har for lang linje, eller at dere ikke gjør jobben deres helt bra?



Tresprit




 

Spørsmålet er besvart før, men jeg svarer gjerne igjen. Noen nummer, f.eks nummer som er flyttet fra en sentral til en annen i forb. med at abbonenten selv har flyttet o.l. er ikke oppdatert i TN sitt system og må sjekkes manuellt hos Telenor (over telefon) Når du har sendt en mail til [email protected] så er prosessen igang.

Lenke til kommentar

Kan noen gi meg en teknisk og praktisk beskrivelse av de forskjellige DSL produktene.

Jeg vet at ADSL gir forskjellig hastighet ut og inn, og bare halv duplex og at SDSL gir lik hastighet og full duplex.

 

Hva med S.SHDSL og VDSL (bortsett fra båndbredde)

 

Er det noen forskjell på disse 4 teknologiene med hensyn til "lag"/responstid?

Noe annet som er brukeren bør vurdere før bestilling?

 

Vil jeg merke forskjell på om jeg har ADSL 1024/640 eller G.SHDSL 1024/1024 ved bruk av IP telefon / online-fps spilling og andre realtime aplikasjoner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...