Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-06 16:52, skrev agvg:

Noen som er registret på Jaren og Gran i Oppland?

Og som kan tenkes og gi meg et registret nummer så jeg kan følge med på antall registrerte?

Noen andre på Hadeland som kunne tenke seg og dele informasjon?

Hvis det er det så mail meg på [email protected]


 

Du vil ikke flytta til Dokka da? :grin:Så vi kan vi få noen flere interesserte her. fikk vel 50 underskfrifter for adsl på Expert, men bare 8 stk har registrert seg på firstmile.

 

[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-11-09 13:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 12:20, skrev selters:


Du vil ikke flytta til Dokka da? Så vi kan vi få noen flere interesserte her. fikk vel 50 underskfrifter for adsl på Expert, men bare 8 stk har registrert seg på firstmile.


 

Jeg leste om dette i OA, har Elkjøp prøvd og tipse om firstmile?

Men ting tar tid, vil tro kanskje noen synes websiden ser litt enkel ut og kanskje hiver seg på når den nye siden er på plass og det blir mer mediaomtale?

Er det noen som har tilgang på den listen og kan ta en ringerunde da?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 16:34, skrev paulsen:


Man skal være glad for at noen orker å bygge ut på områder hvor andre ikke tør å satse. Satser man ikke så skjer det ikke noe. Hvis dere idioter som tror at alle på "bøgda" kun er bondetamper som kun kjører traktor i fylla kanskje hadde åpnet en bok avogtil, så hadde dere kanskje skjønt at norge (og verden) er andre ting enn folk som bor i en stor by. Hadde det ikke vært bønder så hadde vi ikke hatt mat.



 

Enig.

 

Og hva er det som er så ille med å kjøre litt i fylla, råne, brenne hjemmebrent, ha brekksladdkonkurranser om vinteren og andre "harry" ting.

 

Synes nå det er likere å "tala litt brett" (noe som er naturlig) enn å snakke pakkis-norsk fordi man synes det er kult (noe som ikke er naturlig).

 

Dessuten så har dette ingenting med saken å gjøre. Saken er den at det finnes MANGE tettsteder der det bor en god del folk og det finnes noen firmaer som trenger eller er interesserte i bredbånd. Derfor er Firstmile et jævli bra tilbud (hvis det i realiteten blir noe av, noe som ser ganske lovende ut).

 

[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-11-09 12:55 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-07 17:03, skrev amd_guru:

Quote:


Den 2002-11-07 15:56, skrev Tresprit:

Jeg spiser heller sunn mat enn mat som må stekes til den er bare kull for at du ikke skal bli dårlig.


Hva er sunn mat da?

Potet og kjøtt?

 

Poteter er vel noe av det værste du kan putte i deg.

Mer stivelse enn det er i poteter skal man lete lenge etter..

 

 

Tviler på at du har peiling på hva du snakker om. Ikke at jeg har det heller, men hva man bør spise har vel noe med livsstilen sin å gjøre.

 

[ Denne Melding var redigert av: selters på 2002-11-09 13:22 ]

Lenke til kommentar

må si meg enig med selters, men poenget mitt tidligere var jo da at det er bedre å dø av overspising (noe jeg ikke praktiserer) enn å dø av kugalskap og salmonella og annet som kommer med mat fra utlandet som ikke har blitt kontrollert i norge, men det er bare deg å spille russisk rulett hvis du vil.......

 

 

Tresprit

Lenke til kommentar

Vi svarer på veldig mye epost hver eneste dag, de vi desverre ikke har aledning til å svare nå er de som spør om :

 

1) Kan jeg bytte sentral?

2) Hvorfor kan jeg ikke få VDSL?

3) Hvorfor kan jeg bare få Best Effort SHDSL?

4) Kan dere bygge ut sentral selv om vi bare er X interessenter? (der X er et tall <20)

5) Er dere seriøse, eller er dette en spøk?

6) Hvilken ping får jeg til IP adressen X.

7) Hvorfor får naboen min opp at det er X interessenter på sin sentral og jeg opp at det er Y interessenter på min?

 

Vi svarer fortløpende og så godt vi kan, men vi har ikke kapasitet til å svare på alle spørsmål i øyeblikket.

 

Vi har et godt kundegrunnlag, vi har teknisk utstyr og avtaler i orden, vi har kjørt pilotprosjekt og vi vet at vi har et levedyktig konsept. Vi gleder oss stort til å levere de første linjene, forhåpentligvis til ett tresiffret antall kunder i løpet av Desember.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Firstmile på 2002-11-09 15:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 20:50, skrev XaTrIx:

Quote:


Den 2002-11-08 18:52, skrev Andreas18:

Det er pr. idag registrert 24 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.


Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:



G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040


ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640




Men ingen av oss har fått noen form for "bestillingsark" enda.. Er det noen her som har fått internett fra firstmile?


 

Hvem er du ?

Bor du på Norheim/Spanne ?

 

Det er pr. idag registrert 24 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

 

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

 

 

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

 

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

 

:eek:


 

 

neee, bor langt oppi finnmark i en liten bygd :razz:

Lenke til kommentar

Hei Hei

 

 

Kjekt å se at en aktør på markedet gjør det alvorligt med å "tilby" "hele" norge bredbånd

 

Jeg bor selv på en plass litt utenfor hvor det er tilgang på større båndbredde til fast "normal" pris.

 

Så vist dere kommer til mitt området så skal jeg love dere at deres bruker antall vil gå opp med 50-60 =)

 

Men men, iallefall Firstmile, stå på...bygg i vei =) jeg skal iallefall ikke stopppe dere =)

 

 

 

-mads-

[email protected]

Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å registrere samme nummer flere ganger. Det er derimot mulig å registrere flere nummer i området under fiktive navn og epost adresser. Enkelte benytter seg flittig av dette men de blir effektivt slettet fra vår database. Vi bygger heller ikke ut før man har bekreftet bestilling så ved å bekrefte bestilling under falske navn drar man muligens også med seg en anmeldelse for dokumentforfalskning og bedrageri i samme slengen. Vi har rimelig god kontroll på hvem som registrerer hva. Det er derfor lite poeng i å registrere alle naboene uten samtykke og håpe vi skal bygge ut på bakgrunn av "stor interesse".

Lenke til kommentar

svar på

 

Quote:

Er det noen her som bor i Ringsaker/Stavsjø området?


hadde aldri drømt om at det var så mange som hadde signert seg opp her, nesten så jeg lurer på om det har skjedd noe feil med tellinga, er det mulig å dobbelt registrere seg, eller registrere seg mange ganger med samme tlf nummer?


 

Jeg bor i Ringsaker, men ikke i Stavsjø. Men har lyst til å vite hvor mange det er på sentralen din!

 

_________________

Athlon XP 1600+

MSI K7T PRO2

MSI Geforce 4 460 64 MB DDR Ram

512 MB DDR Apacer PC2100

Chieftec kabinett 340 W PS

2 x 80 GB Western Digital

Plextor 24x40x10 Cd brenner

Pioneer 106s DVD spiller

http://www.cyprez.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Cyprez på 2002-11-09 17:45 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 20:22, skrev agvg:

Quote:


Den 2002-11-08 18:26, skrev twarr:

Hei!


Hvordan fungerer det visst man er fisker (er ikke det altså..) da er du din egen arbeidsgiver visst du jobber på en småbåt..

Hvordan få dette avslaget da?


 

Tja, for det første får du igjen momsen på linja samt du får utgiftsført den som endel av driftsutgiftene til firmaet, allså mye mer gunstig enn denne ordningen.

Hei agvg!

 

Ok, så det går ann å få av mosen (24%), men visst men skal sette det som en dritsutgift, må man ha en grunn! "Jeg trenger 10 mbit for å lese fiskeren på internett :razza: " Det jeg mener, er at man må ha en grunn visst man skal få dette dekt! Hvordan fungerer dette, får man att penger på skatten visst man finner en grunn til at dette er en arbeidsutgift?

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 17:49, skrev twarr:


Ok, så det går ann å få av mosen (24%), men visst men skal sette det som en dritsutgift, må man ha en grunn! "Jeg trenger 10 mbit for å lese fiskeren på internett :razza: " Det jeg mener, er at man må ha en grunn visst man skal få dette dekt! Hvordan fungerer dette, får man att penger på skatten visst man finner en grunn til at dette er en arbeidsutgift?


Takker for svar...


 

Hvorfor skal ikke en selvstendig næringsdrivende i fiske ha behov for nett-tilgang?

Greit nok at han ikke bruker det på båten men i andre sammenhenger er det da ingen grunn til at dette ikke er en driftsutgift på linje med faks, telefon og annet kontorutstyr som benyttes i driften.

Dette er jo kun hvis men er selvstendig næringsdrivende da.

Grunn? Vel nesten alt av info, banktjenester og faginformasjon ligger jo på nettet, trenger man flere grunner?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 15:16, skrev Firstmile:

Vi svarer på veldig mye epost hver eneste dag, de vi desverre ikke har aledning til å svare nå er de som spør om :...............


.......5) Er dere seriøse, eller er dette en spøk?...



 

Skulle vel ikke være så utrolig vanskelig å svare på da?

Bare gi noen URL'er til informasjon..?

 

Ikke at jeg selv tror at det er tull :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...