Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-10-26 21:51, skrev LeD:

Quote:


Den 2002-10-26 21:36, skrev Hidden:

Hmm det virker da greit nok. Firstmile ser ut til å være et utspring av Zyxel Communication AS Norge.


 

ZyXEL ser ut til å være et temmelig stort internasjonalt selskap som bl.a. produserer ADSL-utstyr.

 

Kanskje de har funnet opp noe ny teknologi som gjør det billigere å bygge ut ADSL?

 

LeD

 

Ja, De produseres selv mye av det utstyret de levere.. derfor så blir det selvfølgelig billigere! så jeg tror de kan gjennomføre dette, men de vil får problemer hvis d blir mange henvendelser.. må også regne med lite oppetid når man endelig har fått produktet man har bestilt..(ikke dsl og adsl siden telenor har ordnet godt opp i d) men siden de skal bygge ut vdsl, så da får de samme problemer som telenor hadde i adsl oppstarten. nå har jeg ikke lest all postene her, siden det er j'''' mange..

 

en ting til. hvis hele nabolaget deler 10mbit linja, så kan jeg love at de ikke får den farten de skal ha hvis de hadde privat linje.. for jeg komemr til å laste ned med toppfar.. haha

Lenke til kommentar

Quote:



en ting til. hvis hele nabolaget deler 10mbit linja, så kan jeg love at de ikke får den farten de skal ha hvis de hadde privat linje.. for jeg komemr til å laste ned med toppfar.. haha


 

Vi, som alle andre overbooker i nettet vårt. Telenor overbooker såvidt oss bekjent ADSL privat med 1:50. Vi overbooker maks 1:15 på privat, men på mange sentraler er det ingen overbooking overhodet. Dette fordi kapasitet fra sentral inn i vårt nett varierer. Hvis alle bruker 100% av den båndbredden de har tilgjengelig samtidig og vi har 60+ VDSL kunder på samme sentral kan man da muligens (men tvilsomt) oppleve noe reduksjon i hastighet. De fleste maskiner som er tilknyttet Internett pr. idag er på linjer med mye mindre kapasitet og man kan aldri få full båndbredde derfra uansett hvor hurtig forbindelse man selv har til nettet. Man kan derimot få "full guffe" til mange private og bedrifter i Skandinavia som har hurtige linker.

Lenke til kommentar

Hmmm - takk til Firstmile som gidder å sitte og svare på mange spørsmål på en lørdag kveld - er det noen som vil tro at Telenor ville gjort det samme?

 

Nettstedet er jo ikke akkurat overbevisende, men FAQ'en som er lagt ut svarer på svært så mye - i tillegg vil jeg selvsagt oppfordre flest mulig i Våler i Østfold til å hive seg på karusellen. I dag er det bare "snufs" 3 på min sentral...

Lenke til kommentar

Ja, det er bra at Firstmile viser at de følger med og vil svare oss på de spørsmål som blir stilt..Det er veldig bra. TVILER sterkt på at Telenor ville ha gjort det samme..

 

Venter fortsatt på at hjemmesidene skal komme opp.

Veldig bra med den nye FAQ siden....

 

[ Denne Melding var redigert av: fatasskleppe på 2002-11-09 20:20 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 20:20, skrev fatasskleppe:

Ja, det er bra at Firstmile viser at de følger med og vil svare oss på de spørsmål som blir stilt..Det er veldig bra. TVILER sterkt på at Telenor ville ha gjort det samme..



 

For Firstmile er jo denne tråden og alle oppslag som kommer både i nettaviser og analoge aviser topp reklame. Selvsagt sitter dem å svarer nå! Eneste jobben er tross alt bare å hype opp tjenestene dem skal levere.

 

Det som er spennende er hvordan kundebehandlinga blir når dem har begynt å levere akssess, samt ikke minst om dem faktisk vil klare å levere hva dem lover.

Lenke til kommentar

Quote:



Det er pr. idag registrert 18 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.


Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:



G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040


ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640


Nå er det 18 i Furnes. Håper inderlig at det ikke er flere sentraler i Furnes. Noe jeg tviler på! Du bor tydligvis nærmere sentralen enn det jeg gjør da dine hastigheter er bedre enn mine. Hvor bor du? PS Jeg har vært ute med 400 flygeblader i Furnes i tilegg har jeg til stadig hengt opp lapper på Olrud. Men noen må til stadig rive ned disse.


_________________

Athlon XP 1600+

MSI K7T PRO2

MSI Geforce 4 460 64 MB DDR Ram

512 MB DDR Apacer PC2100

Chieftec kabinett 340 W PS

2 x 80 GB Western Digital

Plextor 24x40x10 Cd brenner

Pioneer 106s DVD spiller



<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Cyprez på 2002-11-09 11:26 ]</font>


 

---

 

Det finnes to sentraler i Furnes, en til Kåtorp-felten og en til resten så vidt jeg veit (nydal, kylstad og kval) Har fått flygebladet ditt, men det hadde vært bedre om du hadde skrsevet priser etc på det og ikke ta med info om "raskere nett til nedlasting av filmer og sånt. det skal gi et "budskap" (kall det hva du vil:) ) til alle.

Men ellers, kjempebra initiativ av deg, får vel henge opp noen plakater på Olrud jeg og da (FAEN TA DE RÅNERNE), de blir sikkert tatt ned og tatt med i en "styla" volvo og røyka opp eller no.

 

(Fra Nydal'n)

Lenke til kommentar

@firstmile, eller alle andre:

 

 

Jeg spør igjen:

 

Hvordan kan det ha seg at alle naboene rundt meg kan få alle tjenester utenom VDSL, mens jeg (som bor midt mellom alle faktisk), bare kan få G.SHDSL Best effort?

 

Det som er enda mer merkelig er at på alle de andre, står det 7 interessenter, mens på mitt nr står det 9.

Jeg er 100% sikker på at vi er på samme sentral (SOUR), og det er omtrent umulig at jeg har lenger kabelavstand enn et par av dem (jeg vet at det ikke regnes i luftlengde).

 

:???:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 20:56, skrev Anders Leipsland:

Quote:


Den 2002-11-09 20:20, skrev fatasskleppe:

Ja, det er bra at Firstmile viser at de følger med og vil svare oss på de spørsmål som blir stilt..Det er veldig bra. TVILER sterkt på at Telenor ville ha gjort det samme..



 

For Firstmile er jo denne tråden og alle oppslag som kommer både i nettaviser og analoge aviser topp reklame. Selvsagt sitter dem å svarer nå! Eneste jobben er tross alt bare å hype opp tjenestene dem skal levere.

 

Det som er spennende er hvordan kundebehandlinga blir når dem har begynt å levere akssess, samt ikke minst om dem faktisk vil klare å levere hva dem lover.

 

 

ja og det er veldig god reklame for de oxo, det er ikke så velig mye billingere de er, men litt er det da. Kanskje at de andre store ispene oxo vil hive seg på noe lignes, med at kunder ikke får service, mail, suporte, hjemme side, oppkoblings hjelp.. +++ mye anent som firstmile ikke har,, men billigere linje..

 

vel, ser oxo det at "Q: Dere sier at dere ikke selger til sluttbrukere, stemmer det?

A: Ja. Vi er kun en Lag 2-tilbyder som vil tilby DSL til ISPer. Vi vil likevel tilby Internettaksess til sluttbruker i en kortere periode nå. Disse kundene vil risikere å bli overført til andre ISPer senere, når disse avtalene er spikret. Vi vet ennå ikke når eller hvordan dette vil skje, men vi vil sørge for at våre kunder beholder pris/ hastighet ut kontraktstiden hvis de blir flyttet. Den største forskjellen for kunden er hvor de får fakturaen fra."

hmmm.. ja her lukter det vel forbrukerkontor + tv2 hjelper deg.. og noen flere..

 

..og dere har enda ikke en kontakt, det er bare: ja, vi leverer linjer.

 

"Q: Kan jeg bytte til en nærmere telefonsentral eller til en sentral som er utbygget?

A: Nei, dette er ikke mulig. Det er Telenor som eier telefonkabelen din og vi kan ikke påvirke Telenor til å endre dette. Telenor vil heller ikke gjøre dette for deg, forståelig nok. Å flytte deg til en annen sentral er ikke så enkelt som man kanskje kan tro."

 

ok, da litt rart at catch gjør det da, men.. trodde det var enklere jeg da siden det oxo er 8 km rekkevidde på adsl.

 

"Q : Hvilke sentraler vil Firstmile prioritere?"

 

i posten her på hw.no så står det at de som har eller kan få levert catch, kommer til å bli prioritert sist.

 

hvorfor det da?? har dere en avtale med catch?? de lever til bedriftsmarkedet og dere lever til sluttbrukere, ser da ikke grunnen til at dere skal ha problemer med å plasser der hvor de er?

 

Sann rent bedrifts messig, dersom jeg har dere som isp, hvem er det da jeg er kunde hos?? firstmile.no som skal selge sine kunder etter en stund til andre isp`er, ZyXEL som er deres hoved selskap. eller? den isp`en som kjøper/får meg etter en stund?

Lenke til kommentar

Jeg har lest gjennom alle innleggene og har ikke sett noe angående servere på DSL linjen.

 

Hvordan ser dere på dette?

Hvor legger dere i tilfelle grensene for hva som er ok eller ikke? For eksempel privat webserver er greit men det er ikke greit å legge ut hjemmesiden til et firma?

 

For eksempel; jeg driver et websystem for et lite, tremanns firma hvor eksisterende kunder kan logge seg inn og hente ut grafiske logger fra telescada systemene vi driver hos dem. Ja, vi burde hatt serverhosting eller en full bedriftslinje, men økonomien tillater ikke dette på dette tidspunkt.

Vil dette systemet være tolerert hos dere?

 

Ser dere ikke gir statisk ip, men dette løser man enkelt med dynamiske oppføringer på for eksempel zoneedit.com.

Lenke til kommentar

Quote:

Det finnes to sentraler i Furnes, en til Kåtorp-felten og en til resten så vidt jeg veit (nydal, kylstad og kval) Har fått flygebladet ditt, men det hadde vært bedre om du hadde skrsevet priser etc på det og ikke ta med info om "raskere nett til nedlasting av filmer og sånt. det skal gi et "budskap" (kall det hva du vil:) ) til alle.

Men ellers, kjempebra initiativ av deg, får vel henge opp noen plakater på Olrud jeg og da (FAEN TA DE RÅNERNE), de blir sikkert tatt ned og tatt med i en "styla" volvo og røyka opp eller no.


 

Har samme info som deg om sentraler. Og det er Nydal, Kylstad og Kval feltet jeg har vært med flygeblad. Enig med deg angående flygebladene. Men vil noen ha bredbånd tror jeg budskapet kom frem. Hadde jeg skulle "solgt" noe hadde jeg gjort det annerledes. Dem som vil ha bredbånd registrerer seg kjapt etter å ha sett flygebladet. Bedre å ha "sikre" interessenter enn å bli veldig skuffet da det kommer til det punktet hvor vi skal bestille bredbåndet. Men nok om det.....håper vi begge kan bli lykkelige bredbåns eiere på ny året en gang!

 

(Fra Nydal'n)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 22:33, skrev Firstmile:

Vi har aldri sagt at vi ikke vil levere på sentraler Catch har bygget ut. Det har ikke kommet fra oss. Forøvrig så står i kontrakten vi signerer med kunde at de kan risikere å bli flyttet til annen ISP, det er en klausul du må godta hvis du pr. idag vil kjøpe bredbånd igjennom oss.


 

dere har sakt at dere ikke prioriterer plasser der hvor catch har bygd ut. og da lurer jeg på hvorfor??

 

"risikere å bli flyttet til annen ISP" nettopp der trakk vel jeg meg!! eller hvordan vil det bli da? ser for meg at jeg signere en kontrakt med dere eller ZyXEL eller.no hvem det er, og at jeg blir "solgt" til eks. telenor, det sier seg vel selv at det ikke blir så veldig bra.

 

btw: går det ann at dere legger ut den kontrakten deres på nettet sann som andre isp`er har gjort? vel lese litt i den før jeg bestemmer meg.

 

..og som du selv svarte på den posten under den jeg nå siter ifra så kan det være i enkelte tilfeller at folk får skifte sentral. men vi er vel ferdige med det no da :smile:

Lenke til kommentar

Før var det utsikt og antall minutter til nærmeste handlesenter som var salgstrikset. Nå kommer det til å stå på første linje i boligannonsen:

 

"Kun 412 meter til telefonsentral!"

 

Og det er jo ikke bare tull, for skulle jeg kjøpt meg en ny leilighet nå, så er det garantert at jeg ville sjekket telefornummeret til selgeren, og sett om jeg kunne fått VDSL!

Lenke til kommentar

Quote:

dere har sakt at dere ikke prioriterer plasser der hvor catch har bygd ut. og da lurer jeg på hvorfor??


de vil jo leie ut utstyret sitt,, og det er vel lettere der det ikke er noe konkurranse..

 

Quote:


"risikere å bli flyttet til annen ISP" nettopp der trakk vel jeg meg!!


for oss som ikke har noe å velge i så er jo dette eneste mulighet til å få noe bredbånd.. Synes dette er helt topp,, selv om jeg skulle havne hos telenor tilslutt...

Quote:


btw: går det ann at dere legger ut den kontrakten deres på nettet sann som andre isp`er har gjort? vel lese litt i den før jeg bestemmer meg.


Hjemmesiden deres er jo ikke ferdig,, så den kommer nok, og det er jo en selvfølge at du får se den før du bestemmer deg :wink:

Quote:

og som du selv svarte på den posten under den jeg nå siter ifra så kan det være i enkelte tilfeller at folk får skifte sentral. men vi er vel ferdige med det no da


Jeg har selv og flere med meg ringt telenor rundt for å få bytte sentral,, men aldrig annet enn negative svar.. "slik gjør vi ikke"

 

 

 

Stå på Firstmile :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...