Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firstmile: Er dette seriøst?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-08 21:04, skrev Firstmile:

Vi har ca 1200 nummer som ikke er sjekket pr. idag. Jeg kan også nevne at det ikke er uvanlig at naboer er tilknyttet forskjellige sentraler. Det er flere steder èn og samme boligblokk har kobber inn fra 3-4 sentraler. Ingen har enda fått tilbud om bestilling fordi skjemaer og kontrakter ikke er klare. Vi ignorerer dere ikke, men det er veldig mange ting som må på plass.


 

ja og som jeg har spurt om i 2 poster for oxo.. går det da ann for oss det gjelder å velge sentral?? eks. jeg kan få adsl på 2 sentraler som jeg vet om.. kanskje oxo flere, siden det er 8 stk. som har meldt seg på i dag, så kan jeg vel bli skjekket opp hos andre sentraler. dette vil dere da oxo kjene en del på..

Lenke til kommentar

Det er pr. idag registrert 1 interessenter på din sentral :sad:

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

 

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

 

VDSL 10000/10000 :grin:

VDSL 5000/5000

 

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

 

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

 

Fysiske lengde på kobberparet fra sentralen og inn til huset = 472 meter :smile:

Lenke til kommentar

Til Firstmile,

 

Om jeg får lov til å spørre, hvor mange personer har dere til å oppgradere sentralene?

 

Grunnen til at jeg spør er, hvis 50-100+ sentraler får over 20 bestillinger, kommer vel det til å ta lang tid før alle er utbygd?

 

Forresten, noen fra Lierskogen her? :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: DaDiABLO på 2002-11-09 00:16 ]

Lenke til kommentar

Det er pr. idag registrert 16 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

 

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

 

VDSL 10000/10000

VDSL 5000/5000

 

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

 

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

 

 

- uten flygeblader eller noenting, og jeg bor VIRKELIG på bygda.. Fok fra Furnes, REGISTRER DERE!:)

Lenke til kommentar

Spm. til MR. Firstmile (tenkte det sto Firstsmile første gang eg las det!)

 

 

"Vi har desverre ikke oppdatert databasen med informasjon om din sentral og linjelengde, vennligst sjekk tilbake om et par dager"

 

 

"Nummeret er ikke registrert i vår database over interessenter

Vennligst vurder å registrere deg, det kan du gjøre på http://www.firstmile.no"

 

 

Alle begge disse nummerene skal være registerte, eller er det umulig at den siste er registrert? Tar det lang tid før den blir registrert til man får svaret?

Kor lenge går det ca. fra ein regesterer eit nummer til det viser det? Er det opp og ned?

Dette er naboer av meg som eg veit har registrert seg. (vis ikkje dei har gjort det, så skal dei i allefall) Tellern viser 16 stk nu...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-08 23:29, skrev tivolieselet:

Quote:


Den 2002-11-08 21:04, skrev Firstmile:

Vi har ca 1200 nummer som ikke er sjekket pr. idag. Jeg kan også nevne at det ikke er uvanlig at naboer er tilknyttet forskjellige sentraler. Det er flere steder èn og samme boligblokk har kobber inn fra 3-4 sentraler. Ingen har enda fått tilbud om bestilling fordi skjemaer og kontrakter ikke er klare. Vi ignorerer dere ikke, men det er veldig mange ting som må på plass.


 

ja og som jeg har spurt om i 2 poster for oxo.. går det da ann for oss det gjelder å velge sentral?? eks. jeg kan få adsl på 2 sentraler som jeg vet om.. kanskje oxo flere, siden det er 8 stk. som har meldt seg på i dag, så kan jeg vel bli skjekket opp hos andre sentraler. dette vil dere da oxo kjene en del på..

 

Altså, jeg kjenner blodet koke inni meg, men jeg skal klare å beherske meg.

Du kan ikke bare "skifte" sentral slik det passer deg. Skal du skifte sentral så må Telenor(! ikke Firstmile) legge om linjen din, og strekke den fra den ene sentralen til den andre. Og det skal jeg fortelle deg blir ikke billig!

Dagens hjemmelekse er "før", "også", "sjekket", og "tjene".

 

Her hvor jeg bor er vi 28(!) registrerte, og flere ligger nok i listen som ikke er ferdig. Jeg bor i Kristiansund, og er tilkoblet sentralen "CS Kristiansund"(CS *grøss*). For noen måneder siden hadde ikke Catch bygget ut her, men etter en rask søk på siden deres, så viser det seg at nå kan kan jeg bestille 2mbit sdsl for 1600,-/mnd og 3300,- for innlegging.

Det kan jeg iallefall fortelle dere at det kommer iallefall ikke på tale, og det gjelder ALLE i denne "byen". Så hvis den eneste muligheten for at Firstmile skal bygge ut denne sentralen er at Catch ikke har bygget ut her, så skal jeg egenhendig ta med meg et balltre, og gå løs på Catch sin rackplass.

Btw: Ja, sentralen ligger ved posthuset, og jeg er kjent som "Terminator" i politiets strafferegister.

 

Edit: Skal man kritisere andres grammatikk, så bør man kanskje skrive korrekt selv.

 

[ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-11-09 06:29 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 06:12, skrev DrDoogie:

Quote:


Den 2002-11-09 06:08, skrev Hurley:

...

skal jeg egenhendig ta med meg en balltre, og gå løs på Catch sin rackplass. Ja, sentralen ligger ved posthuset, og jeg er kjent som "Terminator" i politiets strafferegister.


 

Tar du imot torpedo-oppdrag? :wink:

 

hehe, hvis jeg kommer meg unna med mitt første oppdrag først.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 09:55, skrev Boggibill:

Altså. Firstmile hevder at de allerede har kunder i byområdet hvor jeg bor (mo i rana).

Sentralen er bygd ut for det stedet :smile:.

Og jeg har snakket med daglig leder for firstmile og dette er ikke noen spøk


 

Hvem ville trodd at Mo i Rana skulle få by-status? :smile:

http://www.byguiden.no/by/index.php?by_id=40 :lol:

Har Catch bygd ut i Mo i Rana da? Sjekk nummeret ditt på http://www.catchcom.com vær så snill. Hvis du kan bestille SDSL hos Catch så har ikke Firstmile noen unnskyldning for å ikke komme hit også! :wink:

 

[ Denne Melding var redigert av: Hurley på 2002-11-09 10:19 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-09 00:06, skrev Prog_Kick:

XaTrIx : jeg bor på norheim,har 24 på min sentral.

vi er nok på samme :smile:

hvor på norheim bor du ? :smile:



Bor på Norheim/Bakkeveien.

Jeg vet hvem du er :razz:

 

Har du sendt ut flygeblader eller noe?

Printeren min virker ikke helt :

Lenke til kommentar

vladnag skrev:

Quote:

Det er pr. idag registrert 16 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.


Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:


VDSL 10000/10000

VDSL 5000/5000


G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040


ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640



- uten flygeblader eller noenting, og jeg bor VIRKELIG på bygda.. Fok fra Furnes, REGISTRER DERE!
:)


 

Det er pr. idag registrert 18 interessenter på din sentral

Vi iverksetter utbygging der det er flere enn 20 interessenter som bekrefter bestilling.

 

Tilgjengelige tjenester for din linjelengde hvis/når sentralen er bygget ut er:

 

 

G.SHDSL 2320/2320

G.SHDSL 1040/1040

 

ADSL 4068/640

ADSL 2048/640

ADSL 1024/640

 

Nå er det 18 i Furnes. Håper inderlig at det ikke er flere sentraler i Furnes. Noe jeg tviler på! Du bor tydligvis nærmere sentralen enn det jeg gjør da dine hastigheter er bedre enn mine. Hvor bor du? PS Jeg har vært ute med 400 flygeblader i Furnes i tilegg har jeg til stadig hengt opp lapper på Olrud. Men noen må til stadig rive ned disse.

 

_________________

Athlon XP 1600+

MSI K7T PRO2

MSI Geforce 4 460 64 MB DDR Ram

512 MB DDR Apacer PC2100

Chieftec kabinett 340 W PS

2 x 80 GB Western Digital

Plextor 24x40x10 Cd brenner

Pioneer 106s DVD spiller

http://www.cyprez.no

 

[ Denne Melding var redigert av: Cyprez på 2002-11-09 11:26 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...