Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Den gikk på Viaplay ja, som forsåvidt er verre enn streams omtrent. Håpløst opplegg.

 

Men gøy å se at spillet fungerer greit med de unge guttene også. De brukte to forskjellige lag. Byttet altså hele laget i pausen. Skal sies at de nye fjesene ikke er klare for CL eller vanskelige kamper i La Liga ennå. Ingen som presterte noe særlig, men alt i alt fungerte det greit.

 

Morata satte inn ett offside mål, Benzema hadde ett skudd i tverrlegger og Jese fikk satt det eneste målet i kampen.

Lenke til kommentar

Jeg mener fortsatt at Jese burde spille fast istenfor Benzema. Og man begynner virkelig å merke at Bale er på banen nå. Til tross for at han akkurat er tilbake fra skade, leverer han bra syns jeg. Han har gode innlegg, og sinnsykt kraftfull og treffsikker med skudd.

Kampen idag var generelt alt for svak. 3-0 seier idag burde ikke vært mulig. Men heldigvis for oss, så er Celta Vigo elendige til å få ballen i mål. Real Madrid er motsatt, de er flinke til å få ballen i mål etter mye klabb og babb, men banespillet sitter virkelig ikke. Klarer ikke komme over det store savnet av Øzil!

Lenke til kommentar

Satt og tenkte på det samme. Banespillet er preget av feil og til tider ganske tregt. Flaks at Celta ikke satt inn 2 mål. Hadde jo store sjanser de og. Ellers er jeg enig at Jese burde spille fast. Han har jo scort mot både Valencia, Barcelona og PSG (treningskamp) og jobber hardt hver kamp. Forhåpentligvis blir han bare bedre og bedre :)

 

Savner Ozil selv, men ikke mye man får gjort nå. Heldigvis har man Modric. Jobber godt defensivt og har noen utrolige pasninger og skudd.

 

Noen som vet hvordan det går med Khedira og når han eventuelt kommer tilbake?

Lenke til kommentar

Det er vel snakk om lån, heldigvis. Jeg liker Morata, så håper han kan vokse litt i en annen klubb og komme tilbake. Casillas og Ramos håper jeg virkelig bare er løse rykter, men at Casillas vil bli i klubben med å bare spille CL er vel lite sannsynelig.

Leste også at vi visstnok skal ha lagt inn bud på Lewandowski før han gikk til Bayern. Dette viser jo iallefall at vi er ute å snuser etter en skikkelig spiss, noe som lover godt.

 

Lenke til kommentar

Det som er spennende rundt spisssituasjonen(lov med 3 s-er?) er at kontraktene til både Benzema og Morata går ut sommeren 2015. Tviler på at Morata ønsker å forlenge slik ståa er nå, og samtidig står man foran et veldig viktig valg denne sommeren om Benzema. Enten fornyer man avtalen og satser på Benzema, noe som i mine øyne er en klar bommert. Eller så selger man han denne sommeren og henter inn en ny klassespiss, da tror jeg også Morata kan vurdere å bli.

 

Kontrakten til Khedira går også ut i 2015, tror også han blir solgt i sommer, selv om det også vil bli en bom.

Lenke til kommentar

Jeg synes tiden er inne for å selge Benzema. Jeg liker Benzern godt, men han presterer rett og slett ikke bra nok lenger. Nå har det vært 2 sesonger med veldig lavt nivå, så nå kan han ikke få flere sjangser.

Tror han hadde passet bra som en power-sub, men usikker om han vil finne seg i å plutselig ikke starte alt som er av kamper.

 

Om vi hadde fått inn en skikkelig spiss og kunne hatt Benzema som innbytter, så hadde det blitt bra på topp iallefall. Bakover derimot, er jeg ikke sikker på hva som må gjøres. Der er vi ute å kjører i år.

Lenke til kommentar

Benzema som en innbytter tror jeg ikke hadde fungert i det hele tatt. Den mannen er avhengig av 100% tilitt for å spille bra. Men selv da spiller han ikke bra nok i Real Madrid. Litt av våren 2011 og så og si hele 2011/2012 sesongen var han god nok for å starte i Madrid, ellers synes jeg han ikke er i nærheten. Skal sies at jeg ikke takler personligheten til Benzema heller, så blir nok litt mer kritisk av det.

 

Forsvarsproblematikken ligger to-tre steder tror jeg.

 

1: Balansen i laget har vært helt forferdelig hele sesongen. Tror Mourinho fikk alt for lite kred for å faktisk sette sammen et LAG med god balanse. F.eks det å nesten konstant bruke Lass, Essien osv når Khedira var ute, og stor tillit til både Arbeloa og Coentrao ( til tider i alle fall) selv om de offensivt var svakere enn sine konkurrenter. Ancelotti har variert veldig på midtbanen, både hvem som spiller og hvor de spiller, i tillegg har formasjonene variert noe voldsomt.

4-4-2 med spesielt Isco på en av kantene og Bale / Di Maria på den andre har ikke fungert defensivt i det hele tatt. Blir nesten mer 4-2-4. Når man har spilt 4-3-3 synes jeg også midtbanen har fungert dårlig når Isco har vært en av de tre. Han er nok en litt mer luksusspiller som bør spille i en 10-rolle hvis laget skal fungere best.

 

2: Varane ute med skade har gjort at det har blitt byttet litt for mye rundt bak der. I tillegg tror jeg at skaden hans har gjort at Pepe (som egentlig har spilt helt ok) og Ramos spesielt har lagt lista litt lavere siden de vet at de kommer til å spille uansett.

 

3: Litt det samme som det over. Madrid savner et midtstopperpar som er gode sammen. Ramos og Varane fungerte godt sammen i fjor vår, og Carvalho var god sammen med Pepe i starten av Mourinho sin tid i klubben. Isolert sett er Ramos og Pepe bedre spillere enn Mertesacker og Koscielny, men sistnevnte er et overlegent bedre midtstopperpar. Men dette er typisk Real Madrid, viktigere å kjøpe inn de beste spillerne, ikke de som er best sammen. Når det er sagt, så kan Varane og Ramos bli et godt midstopperpar i nesten 10 år framover. Men så var det denne kneskaden til Varane da...

Lenke til kommentar

Ligakamp: Real Madrid mot Espanyol i dag 19:00 på bortebane. TV-kanal: MAX.

 

Jese ble utelatt fra troppen grunnet en liten smell mot Osasuna, men nå har Ancelotti bestemt seg for å ta han med da han ble bedre. :)

 

Ellers er RM nødt til å vinne denne kampen. Barca og Atletico ligger nå på 50 poeng hver, hvorav seier til Real Madrid i dag vil resultere i 3 poeng opp til 47. Da vil kun 3 poeng skille Real Madrid med Barcelona og Atletico Madrid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...