Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Copa del Rey bortekamp mot Osasuna i dag klokken 21:30. Real Madrid vant 2-0 på hjemmebane, så et greit nok utgangspunkt.

 

Forrige gang Real Madrid spilte mot Osasuna på bortebane i seriekamp gikk det ikke fullt så bra (2-2).

 

Troppen

Keepere: Casillas, Diego López og Jesús
Forsvarsspillere: Pepe, Ramos, Coentrão, Carvajal, Arbeloa og Nacho.
Midtbanespillere: Xabi Alonso, Bale, Casemiro, Di María, Isco og Illarra.
Angrepsspillere: Cristiano Ronaldo, Benzema, Jesé og Morata.

EDIT:

Casillas, Pepe, Ramos, Coentrao, Ronaldo, Alonso, Arbeloa, Jesé, Di María, Isco, Illarramendi.

 

SUPLENTES / BENCH: Diego López, Benzema, Bale, Carvajal, Casemiro, Nacho, Morata.

Endret av Nicida
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes Coentrao var god ellers i kampen. Han kommer mye mer rundt på kanten enn Marcelo som heller blir mer som en ekstra midtbanespiller hvis du skjønner hva jeg mener. Ellers synes jeg utvisningen var en typisk "jeg har vært lenge ute og ikke helt i kampform"-kort. Heldigvis mange kamper nå og tipper Coentrao får spille noen kampen i januar slik at han er tilbake i kampform.

 

Jeg liker Coentrao også faktisk, veldig skeptisk i starten og jeg mener Marcelo er bedre i de fleste kamper, men samtidig stoler jeg på Coentrao og jeg blir veldig imponert over han hver gang jeg ser han på Portugal. Synd at overgangssummen blir hold over han hele tiden, da det ikke er hans sin skyld. Rent kvalitetsmessig er han god nok for Real Madrid.

Lenke til kommentar

Til dere som er bryr dere om overgangsrykter, så er en liten oppsummering hittil i januar vinduet lagt ut på realmadrid.no:

http://realmadrid.no/artikler/rykter-overganger/52d82b80db1fa8425f000177

Tror dog ikke noen av disse ryktene har noe særlig hold, iallefall ikke ryktene inn. Ancelotti har jo også sagt at det ikke skal skje noe dette vinduet. Men om vi hadde hentet en god spiss, så hadde jeg blitt meget fornøyd.

Lenke til kommentar

Den som vel er mest ryktet inn om dagen (Marca brukte hele forsiden i dag) er Alberto Moreno, venstrebacken fra Sevilla. Moreno er født i 1992 og allerede fått sine første kamper for Spania, godt mulig han blir med til VM.

 

Prates om overgang i sommer, og da forsvinner også Coentrao. Bra overgang for Real Madrid, men Alberto Moreno ødelegger jo litt av karrieren sin med å komme for å konkurrere mot Marcelo. (samtidig så er Marcelo et Calderon-kjøp og Perez har jo allerede kvitta seg med Higuain..)

Lenke til kommentar

Blir da feil og si Perez kvitta seg med Higuain, da det var higuains ønske og dra til en ny klubb etter 7 år i Real trøya?

 

Nja, jo. Sant at Higuain ville dra (faktisk allerede i 2012, men Mourinho overtalte han til å ta en sesong til), og var ikke sånn at Perez satte han på en overgangsliste og kasta han ut av klubben. MEN, hvis vi ser på hvorfor Higuain ønsket å dra er det for meg klart at Perez aldri ønsket Higuain.

 

Kort(langt) oppsummert. Higuain kjøpt av Calderon, en person som Perez ønsker å distansere seg helt fra, blant annet ved å kvitte seg med Calderon sine spillere, eventuelt at hans egne spillere spiller hovedrollene. Higuain hadde sin første kanonsesong i 08/09-sesongen med 22 ligamål. Andre spisser i klubben var Raul, RvN(riktignok skadet), Saviola og Huntelaar. I de fleste andre klubber ville man da blitt satset på neste sesong, men før 09/10-sesongen kom Perez tilbake og vi fikk den galskapen som var den sommeren. Huntelaar og Saviola forsvant og inn kom Ronaldo (Calderon-kjøp btw, men her har Perez i etterkant prøvd å ta æren. Ronaldo spilte jo også mye mer spiss denne sesongen) og Perez sin personlige favoritt, Karim Benzema.

 

Sesongen startet med Benzema og Ronaldo som førstevalg på topp, men siden Benzema spilte dårlig og Higuain leverte da han fikk spille tok han over plassen og spilte fast ut sesongen. Han endte opp med veldig solide 27 ligamål, flere enn CR.

 

Med Mourinho inn fortsatte Higuain som førstevalg fram til skaden, mens i året etter i sesongen 11/12 hadde Benzema skjerpet seg var nå hårfint foran Higuain. Da bestemte Higuain seg for å dra siden han mente han var god nok til å spille fast. Men det ble en sesong til, men det skjedde ingen endringer da det kom til spilletid.

 

Så ja, Higuain ville selv gå, du har rett der. Men kjøpet av Benzema som "galactico" var aldri nødvendig. Higuain hadde levert mer enn godt nok, og backup var det i massevis. Benzema har heller ikke vært i nærheten av å levere det overgangssummen eller lønnen skulle tilsi, mens Higuain har levert, i alle fall i forhold til overgangsum og lønn. Konstante rykter rundt nye spisser som Aguero, Falcao og Lewandovski gjorde rett og slett at Higuain ikke følte seg verdsatt, noe jeg forstår 100%. Perez skal ha oppsøkt Lewandovski under en av CL-semiene for å få han til Madrid mens Higuain fortsatt var i klubben, snakk om å belønne god innsats og lojalitet.

 

Perez ønsker å lage sitt drømmelag, noe han klarer fint. Problemet er at drømmelag som regel ikke er så gode på banen som navnene skulle tilsi. Og som politiker er det farlig for han hvis hans egne kjøp blir betegnet som fiasko, mens tidligere presidenter sine kjøp fortsatt gjør det bra. Nå skal jeg ikke si det er 100%, for jeg kan ha sett feil, men jeg mener at på julemiddagen så var det bare Casillas og Ramos fra kapteinsteamet som var tilstede under fotograferingen. Marcelo og Pepe som er 3. og 4. kapteiner (dette er offisielle roller) var ikke tilstede.

 

Marcelo er en publikumsyndling og Perez kommer ikke til å kaste han ut, men ved å hente en ung spanjol som fort kan ende opp som VM-vinner allerede i sommer kan fansen fort få en ny favoritt og det blir lettere å kvitte seg med Marcelo hvis kvaliteten går litt ned på spillet hans.

Lenke til kommentar

Di Maria får vel ikke assist på den? :p

 

Tror faktisk ikke det. Var den siste på den :) Så at noen skrev assist til Di Maria, så slang det inn.

 

EDIT: God fart i laget i andre omgang. Sjanser på sjanser.

 

MÅL ble det og nå. FOR et skudd av Di Maria!

Endret av Nicida
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...