Gå til innhold

Folkelig Gullstikka på NRK


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gullstikka må endres til et mer folkelig, publikumsvennlig og bredt arrangement. Arrangørene har vist interesse for å gjøre disse grepene,

 

Gratulere med at dette herved blir et Dan Børge show med 99.9% tøv og manskit og 0.01% spill relatert.

 

Er enig i at Gullstikka ikke er akkurat det mest folkelige showet og at det har vært tamt, men tror dette blir totalt teit, fult av kjendiser som gjør alt for å kommet på TV men som ikke engang vet hvordan du starte en PS2 selv med 14k Dynamo lapper som peker mot en og samme knapp og sier "trykk HER!".

 

Nei tviler på dette, sorry, men gjør nok det. Det NRK tar i har en tendens til å bli drøvtygget kjedelig og oppgulpet show som er gjort litt for mange ganger før.

Lenke til kommentar

Det er jo meget positivt at det er tydelig at NRK tydeligvis vil dekke "data og spillverdenen" mye bedre gjennom norsk TV enn det tidligere har blitt gjort.

 

@Bear^: Jeg synes NRK er en god kanal, med mange gode programmer og programnyvinninger, jeg kan ikke forstå at du syns kanalen er så ille rett og slett.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar

Tja, hvorfor ikke? Spill blir jo bare større og større. Etter hvert "forsvinner" vel både salgstallene for film og bøker bak spill. Spill er definitivt neste generasjons underholdningsmedie. :)

 

EDIT: Det finnes mennesker med mindre ekstreme meninger enn deg her i verden, Avean.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Grunnen til at Gullstikka blir bare latterlig er at det er ekstremt få gode norske spill. Vi får vel ett spill nå som kan bli populært rundt hele verden, nemlig Age of Conan. Det er kun et spill, vi har ikke hatt noen skikkelige titler enda.

6744630[/snapback]

 

Både "Den Lengste reisen", "Drømmefall" og "Anarchy online" er norskproduserte spill som har vekket bra med oppsikt på det internasjonale markedet så å si at vi får et spill nå, AoC, som kan bli populært i verden er bare BS.

 

@Bear^: Jeg synes NRK er en god kanal, med mange gode programmer og programnyvinninger, jeg kan ikke forstå at du syns kanalen er så ille rett og slett.

 

Jeg synes ikke NRK har noe som appelerer til meg av programmer. Jeg er bare ikke interesert i å se om gamle hus rundt om i Norge, eller høre om det norske språket. Jeg er heller ikke interesert i å se repripser av repripser av et show som gikk da pappa gikk i småsko for 40 år siden. NRK har desverre ikke i mine øyne laget noe program som er noe å rope hurra for...

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

NRK har mest seriøse programmer, og minst søppel-TV. Det er på en måte mer "voksent". Jeg liekr kanalen, men jeg er selvsagt ingen spesiell fan av programmer som "Med hjartet på rette staden", dog det skal sies at jeg ikke har noe mot serien. Bedre enn søppel som Hotel Cæsar (gulp) og Big Brother.

 

Dessuten tviler jeg på at det blir noe Bravo Bravisimo ut av Gullstikka (nei, jeg er heller ikke glad i Dan Børge & Co.). Jeg tror nok vi får litt mer spill-lærde folk. :)

Lenke til kommentar
Tja, hvorfor ikke? Spill blir jo bare større og større. Etter hvert "forsvinner" vel både salgstallene for film og bøker bak spill. Spill er definitivt neste generasjons underholdningsmedie. :)

6745029[/snapback]

 

Spill er allerede størst(kilden jeg skulle vise til her var nettavisen, men de har ikke artikkelen lengre virker det som). Quote fra artikkel(som var fra 2002): "Spillindustrien er nå større enn film og video til sammen"

 

Både "Den Lengste reisen", "Drømmefall" og "Anarchy online" er norskproduserte spill som har vekket bra med oppsikt på det internasjonale markedet så å si at vi får et spill nå, AoC, som kan bli populært i verden er bare BS.

 

Men er det ikke Funcom som har laget alle disse titlene, hvor er konkurentene?

 

------------------------------------------------------------

 

Det viktigste hvis dette skal komme på nrk1 på en lørdagskveld(en gang i 2020) er vel at det er NRK som står for produksjonen, de har erfaringen og kan faktiske mye bedre enn gullstikka folkene det å lage tv-program.

 

Forsåvidt flott att NRK viser interesse ved å lage spill relaterte programmer på NRK3(aka nrk nett-tv).

Lenke til kommentar
Men er det ikke Funcom som har laget alle disse titlene, hvor er konkurentene?

 

Spørsmålet var ikke om de konkurerende designerne i det norske spillmarkedet men at det var ingen gode norske spill på markedet som er i mine øyner feil.

 

Det jeg er redd for vis dette skal bli "show" er at NRK fjerner fokusen fra det showet skal handle om og heller legger vekt på underholdning. Gullstikka er for å fremheve gode spill og for de spill intereserte. Nå er vi klar over at dette ikke er et konsept som selger alene, så derfor mener jeg det er best å ha det som det er.

Lenke til kommentar
Det jeg er redd for vis dette skal bli "show" er at NRK fjerner fokusen fra det showet skal handle om og heller legger vekt på underholdning. Gullstikka er for å fremheve gode spill og for de spill intereserte. Nå er vi klar over at dette ikke er et konsept som selger alene, så derfor mener jeg det er best å ha det som det er.

6748095[/snapback]

 

 

Jeg sier ikke at det er best å lage et "show" ut av det, gullstikka selv må finne ut hvem vei de har lyst til å gå,

 

Det jeg sier er at hvis de ønsker og bli "mer folkelig" og få sendetid på en lørdagskveld på NRK eller TV2, som f.eks. spelemannprisen eller gullruten, trenger de proff hjelp og må ikke mure seg inne med sitt eget konsept.

Lenke til kommentar

Problemet er at det ikke er et marked for ett slikt show overhodet. Er mange prisshow som inkluderer spill i sin kategori som BAFTA showet, men det er ikke så veldig stort. Da er det VELDIG spesiellt at Norge som kanskje er det minste spillutviklingslandet i hele verden skal ha et eget ? Det er jo tross alt bare Funcom vi har som er gode, men de har ikke levert så veldig mange imponerende spill foruten Anarchy Online og kommende Age of Conan.

 

Hadde de greid å fått utenlandske utviklere her til lands kunne det kanskje blitt noe.

Lenke til kommentar

Eh, greit nok at du ikke liker Den lengste reisen/Drømmefall, men DLR har da vitterlig fått scoren 9.3 av både IGN og Gamespot, noe som skulle bety at de annser det som et av verdens beste adventure spill noen sinne, og at spillet ikke har hatt suksess ute i verden er selvsagt tull.

Endret av Goz
Lenke til kommentar

DLR er eit bra spel, sjølvsagt kan folk meine det dei vil, men ut frå anmeldelsar av spelet er det jo tydeleg at det på langt nær er dårleg. Drømmefall har eg ikkje prøvd enda, men trur eg vil like sidan eg storkosa meg med DLR.

 

Eidt: Ikkje forvirr meg med «DLS» Goz :p

Endret av zeph
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...