Gå til innhold

Kuponger skal påvirke PC-salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg for min del hadde trødd den kupongen ned i kjeften på personen som hadde prøvd å presse den på meg :D

6653884[/snapback]

 

Jaha?

 

Husker det var noe når jeg kjøpte pc like før Windows 95 kom. Da fikk jeg den installert med Windows 3.11 men fikk gratis Windows 95 når den kom. Hadde vært greit om de la med en kraftig rabatt på disse kupongene.

Lenke til kommentar
Jeg for min del hadde trødd den kupongen ned i kjeften på personen som hadde prøvd å presse den på meg :D

6653884[/snapback]

 

Jaha?

 

Husker det var noe når jeg kjøpte pc like før Windows 95 kom. Da fikk jeg den installert med Windows 3.11 men fikk gratis Windows 95 når den kom. Hadde vært greit om de la med en kraftig rabatt på disse kupongene.

6653938[/snapback]

 

hvis det skjer kommer jeg nok til å kjøpe en bærbar pc før januar!

Lenke til kommentar
Jeg for min del hadde trødd den kupongen ned i kjeften på personen som hadde prøvd å presse den på meg :D

6653884[/snapback]

 

Jaha?

 

Husker det var noe når jeg kjøpte pc like før Windows 95 kom. Da fikk jeg den installert med Windows 3.11 men fikk gratis Windows 95 når den kom. Hadde vært greit om de la med en kraftig rabatt på disse kupongene.

6653938[/snapback]

 

Jeg er ikke noen stor fan av Microsoft, og mener bestemt at Windows Vista er et unødvendig og overglorete OS med masete funksjoner.

 

Kort sagt: Funksjonalitet/ytelse > Utseende.

Lenke til kommentar
Jeg for min del hadde trødd den kupongen ned i kjeften på personen som hadde prøvd å presse den på meg :D

6653884[/snapback]

 

Jaha?

 

Husker det var noe når jeg kjøpte pc like før Windows 95 kom. Da fikk jeg den installert med Windows 3.11 men fikk gratis Windows 95 når den kom. Hadde vært greit om de la med en kraftig rabatt på disse kupongene.

6653938[/snapback]

 

Samme her, men med 98SE og 2000. Bra konsept, det er jo egentlig en vinn/vinn situasjon for Microsoft og forbrukerne.

Lenke til kommentar

det er garantert en vin sitvasjon for pc hardware selgere, så får det solgt pcer mens folk venter på vista også.. de slipper en periode der ingen kjøper pc fordi den nye versjonen kommer dagen etter og da er det jo liten vits å kjøpe om man må ut me nye penger rett etterpå... ;)

Lenke til kommentar
Noen som vet hva prisene på Vista kommer til å bli?

6654196[/snapback]

Vi kom i en annen tråd frem til at siden Microsoft deler opp Windows i flere klasser enn tidligere så kommer nok dagens prisområde på som er fra ca 750kr (XP Home OEM) til ca 3500kr (XP Pro 64bit Full Retail) til å bli utvidet både oppover og nedover. Jeg regner med at Vista Home Basic OEM kommer til å koste rundt 500kr mens Vista Ultimate 64bit kommer til å koste rundt 5000kr.

Lenke til kommentar
Jeg hadde lett gitt opp mine mange pirat-installasjoner av XP, om jeg hadde blitt blitt forespeilet grove rabatter på Vista (neste gang MS klarer å lure inn WGA på en av maskinene mine)

6654938[/snapback]

 

Det er vel neppe snakk om grove rabatter på Vista i dette tilfellet. Det det er snakk om er at du får kjøpt pc'en nå, med WinXP, og når Vista kommer så får du oppgradert til Vista uten omkostninger. Du har altså betalt vanlig OEM-pris for Vista, men du fikk bare installert WinXP midlertidig mens du venter...

 

[PEKEFINGER]

Neste gang du får WGA-problemer på en av windows-boksene dine med ugyldig lisens-nøkkel så vil jeg heller anbefale deg å gå over til å bruke Linux, eller alternativt å kjøpe WinXP Home. Begge variantene gjør livet ditt lettere :) (Vil du heller ha WinXP Pro så får du OEM-versjonen for rundt 1300-1400)

[/PEKEFINGER]

Lenke til kommentar
Noen som vet hva prisene på Vista kommer til å bli?

6654196[/snapback]

Vi kom i en annen tråd frem til at siden Microsoft deler opp Windows i flere klasser enn tidligere så kommer nok dagens prisområde på som er fra ca 750kr (XP Home OEM) til ca 3500kr (XP Pro 64bit Full Retail) til å bli utvidet både oppover og nedover. Jeg regner med at Vista Home Basic OEM kommer til å koste rundt 500kr mens Vista Ultimate 64bit kommer til å koste rundt 5000kr.

6654489[/snapback]

5000? Er det berre meg eller er det ein ganske drøy pris for eit operativsystem. At du får OEM for 500 har eg min tvil til, men det kjem jo forskjellige versjonar så dette vil nok tida vise. Eg kjem nok ikkje til å investere i Vista med det første.

Lenke til kommentar

Hei. Nå må vi huske på at OfficePakken er ganske så dyr også da. Mener å huske at Office 2003 Pro Kosta nærmere 6 lapper når den kom. Og Windows XP Pro kosta vel en 4-5 lapper den også når den kom?

 

 

Offtopic: Var det flere som missforstod ordet Kupponger? :blush:

Spekulerte selv lenge på hva kuponger var for noe :p

Første gangen jeg så ordet leste jeg det omtrent sånn: Ku Ponger :p Kunne ikke skjønne hvordan det hang sammen, før jeg endelig skjønte. Åja, det var Kuponger :blush:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...